[AR] Hoe vaak trainen jullie.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak mennen/trainen jullie

1 1 x per maand
2 (3%)
2 2 x per maand
Geen stemmen
3 1 x per week
2 (3%)
4 2 x per week
6 (9%)
5 3 x per week
6 (9%)
6 4 x per week
8 (12%)
7 5 x per week
14 (22%)
8 6 x per week
14 (22%)
9 elke dag
5 (8%)
10 meer maal daags
4 (6%)
11 nooit
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 62

BlackDevils

Hoe vaak trainen jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 23:54

Van mensen om je heen weet je eigenlijk wel hoe en hoe vaak ze trainen. Iets wat je hier van de mensen op bokt vaak niet weet. Daarom deze vraag.
Zelf heb ik 3 pony's die ik train voor samengestelde menwedstrijden. Daarnaast train is soms dieren voor anderen. Zo kom ik aan meermaals daags.
Hoe vaak doen jullie HET? Knipoog

JoyCiej007

Re: Hoe vaak trainen jullie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 00:25

Ik doe HET Clown bijna iedere dag wel als ik tijd heb. Zowiezo afgelopen jaren bijna iedere dag wel, maarja, nu ivm. studie in Groningen ben ik aan bepaalde dagen gebonden.

Als ik in Groningen zit, traint mijn bijrijdstertje haar ohz. of aan de longe. Ze is nu wel aan de grote kant, dus we gaan langzamerhand de overstap maken van rijden naar mennen onder begeleiding.

Longeren met dubbele longe doet ze nu alleen nog onder mijn begeleiding, maar dit gaat ze zeker ook leren.

Ik zou dus zeggen; zo'n 4 x per week gemiddeld, maar momenteel meestal wel vaker, aangezien ik nu vaak meer hier zit dan in Groningen Knipoog

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:44

M'n eigen probeer ik 6dagen in de week te trainen, zowel aan de longe, voor de kar als onder het zadel.
en daarnaast 3 andere paarden ( 2 alleen longeren) en 1 zowel longeren als voor de kar.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:19

Ik heb 5x aangeklikt. maar ligt er wel eens aan de ene week rijd je meer als de andere week.

Ik rijd nog puur recreatief over de weg en oefen in het land wat dressuur.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:24

ik train elke pony 2x in de week voor de wagen. daarnaast lopen ze, als de bodem het toelaat nog 1 keer aan de dubbele longe.
het totaal aantal trainingen varieert nogal, afhankelijk van of ik ze 4-, 2-, enkelspan of klavertje-3 rijd. sowieso probeer ik elke pony 1 keer in het enkelspan te rijden. als ik een groom tot mijn beschikking heb rijd ik daarnaast nog een keer langspan. zo niet dan zet ik er nog 1 of 2 keer een 2-span voor.
(muv silver. zij kan alleen in het 4-span lopen)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:10

Flicka is net uit de 'beleerfase', en we gaan nu de 'doorleerfase' in zeg maar. ze gaat momenteel zowiezo twee keer in de week voor de wagen, en dat vind ik nu ook genoeg. verder loopt ze ook aan de fiets, aan de longe (ook dubbele, maar momenteel zijn we meer met enkele longe met touwtjes bezig), en nu en dan doen we ook gewoon lekker gek losgooien of vrijspringen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:55

Streven is om de pony 6x in de week te trainen, rustdag meestal op maandag. Wat hij doet is afwisselend van de wedstrijd die eraan komt, hoe zijn hoeven zijn (geen ijzers zoals nu betekend helaas alleen dressuur/longeren) en de beschikbare tijd/grooms.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:47

Gemiddeld minimaal 1x per dag (heb dat ook aangeklikt).

Maar het gebeurd ook soms dat ik er 4 op een dag doe en de volgende 2 of 3 dagen niets.

Echt voor de wagen lopen ze maar gemiddeld 1x per week omdat ik vaak geen groom heb. Dan pak ik ze sneller aan de longe of onder het zadel.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:13

beide pony's 3x per week: meestal 1x longeren met dubbele longe en 2x per week voor de wagen. Op dit momen rijdt ik beide pony;s in het enkelspan en dan longeer ik ze 2x per week en 1x inspannen. Dit is trouwens wel puur uit tijdsgebrek en alleen in het weekend de beschikking van een groom. Ik zou het ideaalse vinden 3x per week inspannen en 2x per week longeren. Pony's zijn gelukkig lekker leergierig en nog jong, daarbij lopen ze hele dagen in de wei (bij slecht weer niet ivm dekens) daar kunnen ze hun energie ook nog lekker kwijt!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 22:07

Ik train ongeveer 3 keer in de week aangespannen. Daarnaast lopen ze nog 2/3 keer onder het zadel of aan de longe.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 05:45

Janouk is M dressuur mennen.
Ze loopt 3 x per week voor de wagen en 3 x per week onder het zadel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:47

Wij hebben altijd 1 rustdag per week voor de wedstrijdpony's. Ze worden verder iedere dag getraind (zelden voor de kar, altijd longeerwerk). Op dit moment is voor ons het wedstrijdseizoen afgelopen, de jonge wedstrijdpony's worden nu nog 3 keer in de week getraind (2 keer longeren, 1 keer aangespannen).

Heb 6 keer aangevinkt, ik beschouw een wedstrijddag ook maar even als training.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:44

De frequentie van het trainen is hier wisselend. Dit is afhankelijk van de geplande wedstrijden, de beschikbare tijd (i.v.m studie en werk) en de tijd die de grooms hebben.

Zo train ik in de zomermaanden meer omdat het dan langer licht is. Op dit moment hebben wij namelijk nog geen verlichting in de bak, waardoor het in de wintermaanden (als het vroeg donker is) een stuk moeilijker is.

De training wordt hier afgewisseld met ohz rijden, mennen, longeren en bosritjes. Voor een marathon is het streven 5 a 6 keer in de week. In de winter is dit dus een stuk minder. Maar probeer ik toch 3x in de week de pony te trainen. Dit lukt helaas niet altijd.

Ik denk dat dus over het hele jaar het een gemiddelde is van 4x per week.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:13

in de zomer rijd ik meer als nu.

Maar even een voorbeeldje hoe mijn week er nu ongeveer uit ziet. (deze week)

Maandag: cindy longeren
Dinsdag: Ferro longeren
Woensdag: Toevallig ben ik vrij. Overdag ferro rijden en s'avonds met cindy naar les (les is om de week)
Donderdag: pony van mijn vriend scheren en miss nog 1 longeren ligt er aan.
Vrijdag: Cindy longeren
Zaterdag: indoor marathon met allebei.
Zondag: miss een rondje met ferro of cindy.

Ik probeer ze om de dag te longeren en in het weekend ze allebei te rijden op 2 dagen. Dan door de weeks nog 1x les op woensdag of op vrijdag.

Je moet er wat voor over hebben Knipoog Bloos

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 12:41

Zomer: meestal 4 keer per week in het dubbelspan. Als ik wat minder tijd heb gaat 1 pony in enkelspan en de andere aan de longe. De overige dagen longeer ik of aan de lange lijnen

Winter:
Streven blijft altijd 1 keer per week in dubbelspan en minimaal elke pony een keer in het enkel. Daarnaast longeren en lange lijnen werk. Er is altijd sowieso 1 rustdag dat ze in de wei gaan.

Het is wel heel erg weer en rooster afhankelijk.

(soms wou ik dat ik ze ook onder het zadel kon trainen)

Edit: de keuze nooit lijkt me interessant ('ik trek alleen bij een wedstrijd mijn paard uit de modder, lap hem een beetje op en knoop hem voor de kar')

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 13:51

Napie schreef:
Zomer: meestal 4 keer per week in het dubbelspan. Als ik wat minder tijd heb gaat 1 pony in enkelspan en de andere aan de longe.

Nu moet je me toch even uitleggen waar hier de tijdwinst zit. Ik kan sneller een span rijden dan 1 op enkelspan en de ander longeren....

De optie nooit was voor de mensen die hier soms meespreken en nooit aangespannen werk doen... Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:55

Longeren kan ik nog als het al donker is. Aangespannen rijden word toch wel lastig in het donker gezien mijn pensionstal buiten de bebouwde kom ligt.

De laatste optie klonk gewoon grappig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 16:21

Ik kan niet kiezen. Wisselt nogal bij ons. We proberen eens per week, maar het afgelopen is er door omstandigheden maar 4 keer gelegenheid geweest hem voor de kar te zetten. Bloos vanaf volgend jaar wordt het denk ik 2 keer per week. Een keer in de bak dressuur en eens per week lekker het bos in. dan staan we ook weer op een plek waar mennen veilig is.

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 17:50

Rebbel word zo'n 2x per week ohz gereden, 1x per week gelongeerd (enkele longe, wel altijd bijgezet), 2x per week flinke ronde fietsen, waarvan zeker 90% draven) en ik men 1 tot 2 keer in de week. Nagenoeg altijd in de bak, soms een keer een buitenrit.

Edit, zomers men ik 3 tot 4 keer, maar dat is nu wat lastiger, vooral om groom te vinden nu ze weer op stal staan ipv op de vereniging.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:07

Ik werk met Jimmy 6 keer per week het streven is 3 keer voor de kar, in enkelspan (tja ben hem nog door aan het beleren). 2 of 2 keer wandelen of naast de fiets en 1 of 2 keer dubbele lijnen of longeren.
Nando ben ik rustig op aan het bouwen de bedoeling is voorlopig 1 of 2 keer per week kort voor de kar en 2 keer lange lijnen en 2 keer wandelen (bergjes lopen voor de spieren).
Sonja staat stil dus die telt niet. Ik heb 6 keer per week ingevuld maar dat is per paard ik dus gemiddeld bijna 2 keer per dag. 1 dag wandelen wordt overgenomen door een vriendin van mij maar vaak wandelt zij met de een en doe ik de ander s´avonds na het werk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 18:21

Deze week niet veel...ben een beetje ziek. Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:07

beterschap cowgirl,

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:35

Ik heb 5 keer ingedrukt. Op maandag en dinsdag werk ik en heb ik geen tijd om haar te trainen. Ik doe haar minstens 3 keer in de week voor de wagen, recreatief door de omgeving als ik een 'groom' mee heb en als ik alleen ben, in de bak. Overige dag(en) longeren/spelletjes/wandelen of fietsen. Knipoog Oja en heel af en toe wordt ze bereden door een meisje uit de buurt.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:29

ik rij ook meermaal daags, ik heb 3 spannen om te trainen, 2 maal enkelspan en eenmaal 2span. Maar heb het voordeel dat de pony's ook wel eens in de manegelessen lopen, en dan doe ik die dag er niets mee, anders wel. En ga binnenkort met nog een 2span beginnen. Druk dus.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:41

Ik heb eens per week dressuurles onder het zadel, eens in de veertien dagen aangespannen. Daarnaast rij ik ongeveer 3 keer per week waarvan twee keer lekker buiten. Bij lekker weer maken we regelmatig op zaterdag nog een flinke tocht met de kar (en gezin) in de buurt van minimaal 15 km. Ik heb nog twee bijrijdsters. Eentje lest met hem onder het zadel en de andere rijdt meestal buiten. Kortom mijn pony is veel in beweging, maar dat is gezien zijn eetzucht ook geen overbodige luxe Haha! Haha! Haha!
Op zondag heeft ie altijd een vrije dag om bij te komen van alle actie. Helaas heb ik in mijn buurt geen echt oefenterrein anders zou ik zeker meer aangespannen willen oefenen.