ik wil mijn fjord leren flemen alleen fleemt ze voor bijna niks...
hoe hebben jullie dat aangeleerd???
en met wat?
Alvast Bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Banjer flehmt van zichzelf regelmatig.. toen ze het een keer in de losgooibak deed een paar jaar geleden had ik dus toevallig de clicker in mijn zak... en ook wat lekkers.. bij Banjer was het een kwestie van op het juiste moment clicken...
Na 3x clicken (2 minuten ofzo) had ze het door... 
Na een stuk of 4-5 "sessies" had dit paard het ook door.
Bij beide paarden kriebel ik met mijn vingers over de neus. Een natuurlijke reactie is dat de paarden hun neus wat gaan krullen en gaan proberen je vingers te pakken met hun lippen. Bij beide paarden is het een kwestie van op het juiste moment click en wat lekkers...
silverbrumby schreef:ik snap t nut er niet van om dit te leren eerlijk gezegd :S

ik heb vandaag chocola geprobeerd alleen ze werd er niet warm of koud van dus had ik wat lekkers voor bij de koffie

Amable schreef:Jauke ging van de week uitgebreid flemen van schapen wol. Wat ook nog weleens wil helpen bij een ruin of hengst is een doek door de urine van een (hengstige) merrie halen en bij een merrie een doek door de urine van een hengst halen en die onder de neus houden.

ellepel schreef:vooral mentol is een goede