Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Napie schreef:Voor het indorgebeuren denk k dat je het uberhaupt zo kan laten. Indoor is maar een korte periode waarin de pony's nauwelijks last hebben van de warmte.
Maisie schreef:het voordeel is ook als je nu al scheert dat er nog wel wat haar terug komt. en idd het conditieverlies is echt best groot. ik heb nu weer gewoon een frisse blije pony.
Anke schreef:@elien: als je geen stal hebt, kun je naar mijn idee het niet maken om een pony nat in de weide te zetten in de winter.
Als ze geschoren zijn, drogen ze veel sneller en lekker een deken erop en klaar. Overigens vind ik dat elke pony in de winter een schuilplek- of stal moet hebben.
bontegevaar schreef:Ik heb 4 shetten en die gaan allemaal eind van deze week onder het mes. Ik scheer ze elk jaar helemaal kaal en dat bevalt me prima! Ze krijgen allemaal een waterdichte 300 grams deken op en dan kunnen ze gerust naar buiten. Beter als elke dag een zeiknatte pony en de pony's zijn veel energieker!
)Citaat:Even een vraagje, wat voor dekens heb je nog meer, net als nu, gooi je er dan een regendeken op, ongevoerd of gevoerd, volgens mij moeten we dan 2 dekens per pony hebben, regen en winter, of zie ik dat verkeerd.
, maar vroeger ging het best met 1 deken en naar mijn mening ben je met 1 goede deken klaar (ongeacht welk merk). Scheurvast is bij mij wel een vereiste, mijn ponys staan altijd met z'n vieren in de wei en dan sneuvelt er soms nog wel wat