Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar je hebt wel gelijk dat niet iedereen z'n paard even paardwaardig behandeld idd.
girlie1985 schreef:Zoals de titel als zegt, ben ik het helemaal zat! Ik zit al een groot deel van mijn leven in de paardenwereld en ik zie daarin zoveel leed! Paarden die 23 uur per dag op stal staan (vaak met veel te weinig of geen hooi om op te knabbelen)en daarna gelijk in een krul getrokken worden, en dat mensen dan niet begrijpen waarom hun paard vervelend is........................! Verder zie je ook zoooooveel mensen die gewoon geen geduld hebben met hun paard en dus maar boos worden, aan de teugels gaan trekken etc Terwijl het paard geen idee heeft wat het baasje van hem wil!
Ik ben nu op zoek naar een veulen en ga deze dus een heel ander leven geven dan de zielige paarden die ik heb gezien. Eerst lekker in de opfok, daarna op een natuurlijke en rustige manier vertrouwd met hem raken en natuurlijk bitloos rijden! Ook ga ik hard opzoek naar een uitloopstal waar hij/zij 's winters kan staan, ipv een vierkant hok!!!
Zijn er nog meer mensen die er zo over denken? Ik heb het vermoeden van wel................
groetjes
, wijsheid en geluk met je toekomstige veulen, maar probeer ondertussen je donkergrijze bril ook af en toe eens af te zetten
. ellepel schreef:wat voor veulentje ga je kopen dan?.
Juul schreef:Ik ben het voor een deel met je eens. Maar niet alle paarden die met bit gereden worden en in een vierkant 'hok' staan zijn zielig hoorMaar je hebt wel gelijk dat niet iedereen z'n paard even paardwaardig behandeld idd.
Trouwens, lekker zinnige reacties in dit topic
girlie1985 schreef:[naam] schreef:Ik ben het voor een deel met je eens. Maar niet alle paarden die met bit gereden worden en in een vierkant 'hok' staan zijn zielig hoorMaar je hebt wel gelijk dat niet iedereen z'n paard even paardwaardig behandeld idd.
Trouwens, lekker zinnige reacties in dit topic
Is waar, gelukkig zijn niet alle paarden zielig!! Er zijn heeel veel mensen die wel om hun paarde geven. Heb de laatste tijd alleen de wat minder leuke dingen gezien en dat zet je aan het denken!!
aerdenhout1 schreef:Ik moet stiekum wel toegeven dat ik het een klein beetje met TS eens ben. En niet zozeer dat mijn paarden 24/7 buiten moeten, geen zadel of hoofdstel in mogen, maar meer dat tegen woordig iedere boeren PIEP maar een paard mag aanschaffen en het vervolgens als het eerste het beste voorwerp weer wegdoet, omdat hij of zij zo vervelend is.
marleen_usar schreef:Ik rij bitloos en doe alles zo natuurlijk mogelijk, alleen dat vierkante hok dat zal nog wel even blijven.Ik woon in een gehucht waar ze alles vol bouwen, en wil ik hem uit dat hok houden zal ik er veel voor moeten reizen.
Juul schreef:aerdenhout1 schreef:Ik moet stiekum wel toegeven dat ik het een klein beetje met TS eens ben. En niet zozeer dat mijn paarden 24/7 buiten moeten, geen zadel of hoofdstel in mogen, maar meer dat tegen woordig iedere boeren PIEP maar een paard mag aanschaffen en het vervolgens als het eerste het beste voorwerp weer wegdoet, omdat hij of zij zo vervelend is.
Ik erger me meer aan het feit dat een paard voor veel mensen tegenwoordig als ding beschouwd word en niet meer als dier. De verzorging en behandeling van nu wijkt zoveel af van hoe paarden in het wild leven, en van hun eigen paardzijn..
Anya schreef:@[naam] ik weet vrij zeker dat als ik mijn paard laat kiezen tussen weidegang overdag en 's nachts een stalletje met warm sto en voldoende eten en drinken, of een leven op de prairie in het wild (zoeken naar eten en drinken, slangen, roofdieren, ontberingen, ziektes en kreupelheden waar je dood aan gaat omdat je niet snel genoeg meer bent e.d.), dat ze dan kiest voor het eerste.
Maureenn schreef:Als je het niet normaal vind en dus zielig (wat soms ook wel zo is)
en je veulen straks paard laten, stap er dan helemaal niet op en zet hem in een kudde..