Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melaniee__

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 17:51

Kan een draver vanaf ze geboorte niet galop peren of is dat hem/haar aangeleerd

Cyn_

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:59

Het is ze aan geleerd dat ze niet mogen galoperen.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:01

Ik wilde zeggen. We hebben een draverveulen die in mei geboren is. Hij kan wel degelijk galoperen.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:26

Ze galopperen wel degelijk. Die van mij kan het echt niet onder het zadel, omdat hij het nog niet snapt dat hij dat nu mag. Maar in de wei zie ik hem regelmatig een sprintje in galop trekken. Ook ken ik een schattige draverruin, die in een keurig handgalopje zijn dressuurlesjes afwerkt... Het kan dus wel!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:59

alle dravers kunnen galopperen. Sommigen worden zelfs getraind in galop. De 1 doet het wat makkelijker dan de ander

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:04

Elk paard kan vanaf zijn geboorte galopperen, een draver dus ook.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:13

Ze mogen het alleen niet te vaak, tis natuurlijk niet de bedoeling, dat ze tijdens een koers ff een lekker galopje inzetten!!

patries88r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:09

mijn paard is ook een draver en weet dondersgoed wat galop is...... vooral in het duin weet hij dat....
in de bak vindt hij het nog wel een beetje moeilijk

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:10

aangeleerd Knipoog

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 23:17

Draver veulens kunnen prima galopperen, maar ook de topdravers kunnen echt heeeeel hard door de wei galopperen hoor! Ze weten alleen dat het voor de sulky niet mag, maar verleren doen ze dat niet.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 07:56

idd zoals de rest al zegt ze kunnen het wel maar het word ze afgeleerd. Vaak durven ze het niet goed meer.
Ik kan met trots zeggen dat mijn draver sinds kort prima kan galoperen onder het zadel en beide vkanten op!
rechtsom kon ze al vrij snel maar linksom bleef moeilijk.
vooral goed belonen als ze het een keer doet! ik zit dan echt juichend op mijn paard haha ze krijgt een dikke knuffel erna. (ook als het slechts 1 pas aangaloperen was.)
nu vind ze galoperen zelfs leuk!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:20

Galop is bij dravers net zoals bij andere rassen aangeboren. Wel is het vaak een vlakkere galop dan bijv. bij een dressuurpaard. Dat komt ook doordat dravers veel voorwaardser gebouwd zijn, met stuwende i.p.v. dragende achterbenen.
Daarbij komt dat veel dravers gangenaanleg hebben, waardoor ze ook aanleg hebben voor viertaktgalop (een vlakke galop die niet drietakt is zoals normale galop). Door wat meer te verzamelen kunnen ook deze paarden een nette drietakt galopperen, maar dat kost dan iets meer training en moeite. Lachen

Het galopperen wordt ze trouwens in de training niet afgeleerd, maar er wordt door de meeste trainers gewoon niet actief op geoefend. Zelfs goede koerspaarden zie je vaak door de wei galopperen, dus ze kunnen het wel degelijk. Maar de balans om het rustig te doen, zeker onder het zadel, moet meestal echt getraind worden.

Er zijn trouwens wel trainers die de galop trainen, onder zadel of aan de longe (evt. met pessoateugel ofzo), omdat ze vinden dat dit de balans van de paarden verbetert, en goed is voor de rugspieren.

Leoontjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:07

K heb het myn draver ook aangeleerd.Knipoog

savanna_Iron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:33

mijn draver kan nu ook sinds kort galoperen.
In het begin was het echt ongecontroleerd en onregelmatig, maar met veel geduld en knuffels en aanmoedigingen kan mijn paardje nu heel mooi en rustig in galop. Nu doet hij niet liever.
dus niet opgeven hé !
Het is voor hen ook niet gemakkelijk iets te mogen doen wat ze vroeger niet mochten .
Maar eens ze weten dat ze mogen galoperen is het echt een plezier.
succes

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:52

Inge_ schreef:
Elk paard kan vanaf zijn geboorte galopperen, een draver dus ook.

Haha idd , het is gewoon een paard hoor! Haha!

Stess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:47

Die van mij kan prima galopperen hoor. En... hij zit nog ontzettend lekker ook in galop! Toen we hem kregen, was hij 5 jaar oud en kon hij nog niets. Maar na enkele jaren reed ik netjes dressuur, wijken, travers, renvers, keertwendingen, ongelofelijk! Alleen changeren; dat snapt hij tot op de dag van vandaag nog steeds niet...
Springen vond hij trouwens ook ontzettend leuk; zelfs met zijn stijve gewrichten sprong hij graag en best hoog. 't Hoogste dat hij gesprongen heeft was 1.20m. Maar niet met mij, daar ben ik te schijterig voor Huilen

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 16:21

heb bij de stal waar ik werkte ook regelmatig paarden in de wei zien galoperen, maar toen 1 van de paarden aan de manege werd verkocht waar ik reed heeft het een hele poos geduurt voor ie door had dat ie mocht galoperen, toen ie dat doorhad bleef ie galopere xD

pat00123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 20:54

Kimmikky schreef:
heb bij de stal waar ik werkte ook regelmatig paarden in de wei zien galoperen, maar toen 1 van de paarden aan de manege werd verkocht waar ik reed heeft het een hele poos geduurt voor ie door had dat ie mocht galoperen, toen ie dat doorhad bleef ie galopere xD

als ze weten dat het mag hebben ze er plezier in en doen ze het ook Pling

_Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:01

ik heb ook een draver, ben okal bezig om hem te leren galoperen,maar dat is toch best lastig en zeker in de bak. buiten laat ik hem wel eens gaan, dan zie je zijn oren naar voren gaan en dan neemt ie een sprint en dan spring hij toch al snel over in de galop. hij heeft er echt fun bij !! en dat wil ik hem niet ontnemen.

xLovesunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 11:28

Dat is ze aangeleerd, maar ze kunne het wel . Knipoog

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:24

Het wordt hun afgestrafd om te galloperen dat merk ik wel als ik met mijn draver galopeer hij wil wel maar iets zegt hem van mag niet mag niet.. Ach gut

springtype

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:50

heey,,
ja een draver kan galoperen maar ik vin het onzin dat sommige mensen zeggen dat een harddraver die op een drafbaan heeft gelopen kan verzamelen..... ik heb nog nooit een hardraver z dressuur zien lopen... Tong uitsteken

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:16

Bucas schreef:
Het wordt hun afgestrafd om te galloperen dat merk ik wel als ik met mijn draver galopeer hij wil wel maar iets zegt hem van mag niet mag niet.. Ach gut

afgestrafd klikt weer zo negatief Afgeleerd.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:39

@ Bucas: Dat hoor je vaker, maar is m.i. echt een vooroordeel. Niet alleen heb ik het zelf nog nooit gezien, maar hoe zie je dat voor je? Paard springt in galop, je straft hem af (hoe? Door te slaan?), en dan gaat hij alleen nog maar harder galopperen. Haha!
Het paard wordt gewoon teruggenomen naar de draf. Ook wordt er bij een paard dat snel in galop gaat kritisch gekeken naar dingen die zijn balans in rendraf kunnen verbeteren, zoals kleine aanpassingen aan het beslag of de tuigage.
En zoals al eerder gezegd, er zijn ook trainers die hun dravers juist in galop trainen, voor de balans en souplesse. En vrijwel alle dravers gaan in de wei in galop, en dan is er niemand om het 'af te straffen' hoor... Knipoog

springtype schreef:
heey,,
ja een draver kan galoperen maar ik vin het onzin dat sommige mensen zeggen dat een harddraver die op een drafbaan heeft gelopen kan verzamelen..... ik heb nog nooit een hardraver z dressuur zien lopen... Tong uitsteken

Natuurlijk kan een draver net als andere paarden leren verzamelen. Door hun bouw (lange achterbenen die wat meer achter het lichaam staan ipv. eronder, soms wat overbouwd) kan het wat meer moeite kosten om dat te bereiken dan bij paarden die gebouwd zijn voor verzameling, zoals barokke rassen. Hier een paar foto's ik weet niet of je dit genoeg verzameld vindt? foto foto
En om een voorbeeld te laten zien van een draver in een verzameld galopje (filmpje is van Equinecoach): http://www.zippyvideos.com/676127734523 ... im0191/%22

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 21:41

Ze worden ook wel op 1 of andere manier voor de suly of kar gebonden dat ze niet kunnen galoperen.
Heb daar wel eens wat over gelezen.. zou je misschien eens moeten google...