Dit werd mij door mijn medebakgenootjes niet in dank afgenomen! Mijn paard zou nu niet onder controle zijn en onbestuurbaar, het tegendeel is echter waar. Mijn paard valt eerder stil dan misbruik te maken van zijn "vrijheid", heb slangevoltes gereden, halve cirkels zelfs achterwaarts en wijken. Alles ging zonder enig probleem.
Vandaag hetzelfde gereden, gewoon zonder bitje, OK het ziet er "beginner" uit als je anders haast het M2 loopt en dan je paardje met hoofd in de lucht sloffend door de bak. Maar hij was super ontspannen en heel gehoorzaam. Toch werd ik de bak uitgestuurd door de lesgever, ik reed op een cirkeltje achter in de bak dus niet in de weg van de lessers. De lesgever kwam woedend op me af, waarom ik het in mijn stomme kop haalde zonder bit te rijden.
Mijn paard zou immers veel sneller schrikken en zo de boel overhoop halen, nu kan ik je vertellen dat mijn paard echt 99% mak is. Ook zou hij in galop niet te houden zijn, maar Oakland valt eerder uit zijn tempo dan te gaan racen. Heb ook tempowisseling gemaakt en dit in elke gang. Alles ging echt lekker, heel ontspannen etc. Lesgever verplichte me haast mijn bit te gaan halen! Daarbij werd een medebakgenoot echt woest, ik zou er immers voor zorgen dat haar 5Jarige zou gaan rodeo-en, zij zou vallen en lam zou zijn, als mijn paard een poot verzet. Of ik haar kosten zou betalen als zij viel. Heb gewoon geantwoord dat mijn bit mijn rem niet is en dat ik wel overal voor zou opdraaien. Heb haar ook verteld dat ze als ze zo'n groot risico liep maar een cap moest opzetten en een bodyprotector moest omdoen. Toen verwijtte ze me dat ik wel een grote bek had.
Achteraf toch maar mijn bitje ingedaan om te bewijzen dat dit echt niet beter ging. En ik kreeg gelijk van mijn paardje, rem was zoek en hoofd in de lucht, weg met de controle die ik overigens op mijn zit wel terug kreeg. Dit vond ik duidelijk wel het bewijs dat bit niet garant staat met controle. Maar hoe maak ik dit hen duidelijk? Ik vond het bitloos wel leuk en Oak vond het heerlijk ontspannen, ik ga dit dus ook meer doen. Maar ik ben niet van plan te wachten tot 's avonds omdat mijn paard ZOGEZEGD onbestuurbaar en ongecontroleerd is.
Maar hoe zorg ik ervoor dat de medebakgenoten niet meer "bang" zijn van mijn zogenaamde levensgevaarlijke rodeopaard?

jumping mag in feite bena alles , daar mag je met slof en martin gal tegelijk mee inrijden enzo :s
) daarom misschien dat het net EXTRA opviel moest ik mijn teugels gewoon aan mijn neusriem maken dan had er wss geen haan om gekraaid. Er zijn er wel meer die zo rijden, maar die rijden dan buiten in de grote bak, maar omdat het de eerste keer was reed ik binnen (daarbij regende het, en stel dat ik smelt!) Er is iemand bij ons die gewoon "kaal" op haar pony springt en zo alles kan doen, zelfs vliegende wissels etc.