Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Hij is vaak zo van slag dat hij de komende 3 dagen niet meer eet en ik denk niet dat ik daar hem een lol mee doe.
. De kudde veranderde niet, alleen de omgeving. 

Morrie schreef:Maar ik zou mijn paard nu niet mer voor mijn eigen plezier uit z'n vertrouwde omgeving weghalen, ik weet nu dat dat veel impact kan hebben op een paard.
Huertecilla schreef:Vakantie houdt voor mensen een aaneenschakeling van veranderingen in, zo veel mogelijk verandering juist
Maar hem alleen meenemen ergens heen, geen sprake van , dan heb ik een stresskippie.
, ook omdat arno nog geen ortlieb tassen heeft en dus alleen kleine zadeltasjes had. Toch hebben we niet iets gemist onderweg.

sandra83 schreef:We reden maar heel af en toe, als we op de plaats van bestemming waren, omdat onze bagage teveel was om er zelf nog bij te gaan zitten. Het was dus een wandeltrektocht met af en toe een stukje rijden.
doch de zwaarste stukken van de pas loop ik mee om niet gelijk de hele trip om zeep te helpen...
Arabesk schreef:zoweeeeeeeeee, júllie hadden best veel mee. Wij hadden alles gereduceerd tot het minimum, ook omdat arno nog geen ortlieb tassen heeft en dus alleen kleine zadeltasjes had. Toch hebben we niet iets gemist onderweg.
diesel_ schreef:misschien is een flinke trektocht maken om het huis wel een beter idee, zodat ie wel gewoon thuis kan 'slapen'. Het lijkt mij alleen zo leuk om is ergens anders te zijn met hem, op de veluwe bijvoorbeeld.
) en bijna iedere dag even lekker door de bossen rijden. Korte tochten, lange tochten, wandelen of een kort ritje op barebackpad; alles waar we zin in hebben. De paarden lopen lekker de hele week bitloos en vermaken zich daar prima. Ze zijn lekker vrolijk en je ziet dat ze de wisselende omgeving leuk vinden. De omgeving zelf is daar ook erg wisselend; soms brede zandpaden, soms smalle kronkelende ruiterpaadjes door het bos en soms wat heuveltjes of heide. We werken er qua conditie wel naar toe en de paarden krijgen daar ook hun rust en rustdagen. Na die tijd krijgen ze thuis nog twee daagjes rust en dan pakken we het werk weer normaal op.
. De ene haf is nog een keer voor de kar geweest, iets dat wij thuis niet kunnen doen wegens ontbreken van kar. De honden hadden we dit jaar voor het eerst mee en dat ging prachtig samen! Als ze nu meegaan naar de wei en ik ga rijden dan volgen ze keurig naast mij, enig is dat!
diesel_ schreef:misschien is een flinke trektocht maken om het huis wel een beter idee, zodat ie wel gewoon thuis kan 'slapen'.
Citaat:Het lijkt mij alleen zo leuk om is ergens anders te zijn met hem, op de veluwe bijvoorbeeld. Maar goed, het gaat hier natuurlijk niet om mij, maar om hem! Vandaar ook dit topic..