[AR] Nieuw : de lagenbeschermer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuw : de lagenbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:11

van de website van Riny Rutjens:

Citaat:
Voor het welzijn van uw paard of pony. Ter bescherming en het voorkomen van mondproblemen tpv. de lagen.
De lagenbeschermer moet voor ieder paard worden aangemeten met behulp van een gipsafdruk, dit gebeurd bij Rijo Stables

Afbeelding

Iemand al ervaring mee?
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo heel erg in..

sumic

Re: Nieuw : de lagenbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:42

Ik geloof er wel in, maar het is te duur om het zomaar even te proberen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:43

Onzin, mensen moeten maar beter met n bit omgaan, dan heb je dit niet nodig lijkt me Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:48

Lijkt mij ook overbodig als je een goed passend bit en een gevoelige zachte hand hebt...

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:50

ik snap het nut niet Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:54

Bij een mens is zo'n bitje ook niet echt comfortabel. Het lijkt me voor een paard ook niet prettig om het in te brengen en te dragen. Daarnaast kun je volgens mij met een rubberen of leren bitje hetzelfde bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:06

Ik heb ook zoiets van, al een bit in de mond, en dan ook nog zo'n ijshockey-beugel.. Toch heb ik de heer Rutjes toch wel hoog staan... maar dit vind ik echt zo'n tellsell product..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:07

ik snap het hele nut van het ding ook niet,
als jij zo lomp bent met je handen moet les nemen en niet zo;n ding aanschaffen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:55

er zijn nou eenmaal paarden die bepaalde dingen moeilijk verdragen, neusriemen, bitten... noem maar op. voor die uitzonderingen kan dit best een uitkomst zijn, maar voor het gemiddelde paard wat fatsoenlijk gereden wordt lijkt het me volslagen overbodig.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:34

Tis ook niet bedoeld voor het gemiddelde paard (is het ook iets te duur voor). Voor paarden met gevoelige lagen of andere mondproblemen kan het wel degelijk een oplossing zijn!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 11:40

Er zullen inderdaad wel paarden zijn die er baat bij hebben. Het lijkt me dat er anders geen onderzoek naar gedaan was of het te realiseren was.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:15

Jolliegirl schreef:
Onzin, mensen moeten maar beter met n bit omgaan, dan heb je dit niet nodig lijkt me Haha!

Geloof me, ik kan zo zacht met het bit en de handen zijn (overigens een goed passend bit, niets mis mee) maar als onze merrie het bit ontzettend vastpakt rechts (en dat doet ze, niet zo'n beetje ook!) dan zorgt ze er zelf wel voor dat haar mond/tong/lagen kapot gaan.....
Ook door haar tong over het bit te gooien en zo verder te lopen, dus met tong over het bit, lijkt me niet echt bevorderlijk.... Knipoog

Ik heb geen idee of zoiets als zo'n lagenbeschermer zou werken, maar het zal ook vast wel weer erg duur zijn. Iemand een idee van de prijs?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:23

Je zou haast denken dat het 1 april is. Clown

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 00:02

rini heeft het ontwikkeld omdat zijn "toppaard" Nike erg gevoelig was op de lagen. En erg gevoelige en vooral kwetsbare lagen had. En geloof me maar dat Rini weet hoe hij met een bit en gevoelig paard om moet gaan.

Dus ja, ik zie er het nut wel van in, al vind ik het erg onhandig in gebruik, vooral als je nog niet weet hoe het moet.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:47

Joyce; In jouw geval kan je imo je geld beter besteden aan goede les en het rijtechnisch oplossen in plaats van aan dit hulpmiddel.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:25

Maar natuurlijk sjonniej Knipoog dat is zeker waar, ik wilde ook helemaal niet impliceren met mijn post dat dit alle problemen zou verhelpen Knipoog

Hoogstens zou het helpen dat ze haar eigen mond niet kapot trekt, maar les is véle malen belangrijker, en goede training. We zijn nu een flink stuk op de goede weg, er is al verbetering te zien.

Ik zou het ook eigenlijk niet zomaar aanschaffen, maar ik bedoelde meer met mijn post dat je helemaal niet hardhandig met het bit hoeft om te gaan om de mond kapot te krijgen Knipoog

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 23:44

zou dit eigenlijk toegestaan zijn op wedstrijden? misschien is het iets voor ,volgens mij van silvaut (weet ik niet 100% zeker) maar dat paard hebben ze toch weleens uit de ring gehaald omdat z'n mind bloede en dat lag ook aan zo'n stom dingetje.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:00

bij mijn weten reed Riny zelfs het Wk (waar hij toen wereldkampioen werd) met de lagenbeschermers. Dus ja dan is het toegestaan op wedstrijden!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:04

Hmm en elk paard heeft hetzelfde bekkie zeker? Denk dat je er net zoveel mee fout kan doen als goed Nagelbijten / Gniffelen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:16

BrittKitt schreef:
Hmm en elk paard heeft hetzelfde bekkie zeker? Denk dat je er net zoveel mee fout kan doen als goed Nagelbijten / Gniffelen

lees je in Scheve mond
De lagenbeschermer word op maat gemaakt.er word eerst een afdruk gemaakt van het paard zijn mondholte, en daaar word de lagenbeschermer op gemaakt

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:35

sumic schreef:
bij mijn weten reed Riny zelfs het Wk (waar hij toen wereldkampioen werd) met de lagenbeschermers. Dus ja dan is het toegestaan op wedstrijden!
Dat is al weer 4 jaar geleden. Waren ze er toen ook al dan?

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:45

Hij is er al wel een tijdje mee bezig in elk geval. Volgens mij staat nergens dat het niet mag.....

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:16

BlackDevils schreef:
sumic schreef:
Dat is al weer 4 jaar geleden. Waren ze er toen ook al dan?

Ja, maar toen was alles nog in de 'test' fase. Omdat het bij hem zo goed werkte, heeft hij sponsors gezocht om het echt 'landelijk' uit te brengen. Vorig jaar op 'paard en koets' heeft hij ze dacht ik voor het eerst officieel geintroduceerd.

ik geloof er wel in, maar het is voor de 'gewone man' te duur om het maar even uit te proberen en dat is jammer.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:56

als je dit nodig hebt voor je paard, kun je beter bitloos gaan

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:39

Arabesk schreef:
als je dit nodig hebt voor je paard, kun je beter bitloos gaan

Tuuuurlijk bitloos Pling
Dat Riny daar niet aangedacht heeft bij de onwikkeling van dit product Frusty
Als ik jou was Arabesk zou ik hem even een mailtje sturen, waarschijnlijk is hij nog niet op dit 'geweldige' idee gekomen....
Hier Riny's e-mail adres info@rijostables.nl