Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

KiWiKo schreef:of ze hard gaan is niet aan de orde....... ik kan je verzekeren dat een paard dat rechtuit moet rennen op de renbaan met een lichtgewicht op zijn rug en beter vanaf komt dan die jaarling die gelongeerd wordt zonder ruiter
KiWiKo schreef:die snap ik niet, moet je even uitleggen

stanley_1 schreef:ik vind het hoe dan ook allemaal onzin een paard kan je toch niet gaan inrijden als hij een jaarling is. oke sommige jaarlingen zijn zo groot al hengsten van 4. maar dat betekent toch niet dat je hem moet berijden of wel ???????

Citaat:en die trainingszadels.. die zijn echt wel heel erg zwaar
Ooit weleens een renzadel in je handen gehad? Zelfs de leren zijn nog lichter dan een gewoon vhz zadel...KiWiKo schreef:ach een winnaar van de Kentucky is net op 28 jarige leeftijd gestorven...........
dus versleten op 6 jarige leeftijd...? 
ninavenya schreef:KiWiKo schreef:die snap ik niet, moet je even uitleggen
Ik bedoel dat het een grote overstap is, als renpaard worden ze beina elke dag getraint maar als ze met pensioen staan worden ze minder bereden.
ninavenya schreef:stanley_1 schreef:ik vind het hoe dan ook allemaal onzin een paard kan je toch niet gaan inrijden als hij een jaarling is. oke sommige jaarlingen zijn zo groot al hengsten van 4. maar dat betekent toch niet dat je hem moet berijden of wel ???????
Nee, het is super slecht voor de rug van het paard.. en die trainingszadels.. die zijn echt wel heel erg zwaar
Sarah_W schreef:Een Engels Volbloed is wel heel anders dan de standaard KWPN-er hoor...Ze zijn vroeger rijp, dus ook eeder geschikt voor het werk. Tuurlijk heb je ook laatbloeiers onder deze paarden, maar het is echt niet zo dat van elke 2jarige wordt verwacht op topniveau te presteren. Als het paard het nog niet aankan, doen ze nog een jaartje rustig aan, totdat hij het wel aankan.Citaat:en die trainingszadels.. die zijn echt wel heel erg zwaar
Das echt onzin.Ooit weleens een renzadel in je handen gehad? Zelfs de leren zijn nog lichter dan een gewoon vhz zadel...
Ik wil het niet volledig goedpraten, want er zijn natuurlijk ook trainers die hun paarden wel vergallen door hun 2jarigen door zwaar zand te laten galopperen....oid. Maar ik ben het niet eens met het feit dat een paard alleen versleten raakt door het 'vroeger' inrijden. Anders kunnen volbloeden toch nooit een goed tweede leven leiden? Stravinsky XX heeft na zijn carriere op de renbaan nog een hele succesvolle tijd in de dressuursport gehad?

ik vertel wat ik in de jaren heb gezien, gehoort en geleerd. (en dat zijn er al wel een paar
)
.