Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lenneke_ schreef:Het is eigelijk niet echt iets van de laatste tijd. Het is eigelijk altijd al zo geweest, alleen het is nu weer erger geworden doordat ik het een beetje heb laten verwateren
Breghje schreef:Het eerste wat mij te binnen schiet is idd ook dat je een heel intelligent paard hebt. Je zult dus harder moeten werken om zijn respect te "verdienen" in zijn ogen. Je doet Parelli, dat kent ie nu.
Grote fout is om steeds iets anders te gaan doen, je moet niet weer een "andere" basis gaan volgen, maar juist beter worden in wat je al kan. Parelli bijv is niet echt iets wat je "kan", level 1 is inderdaad de kleuterklas, voor sommige mensen en paarden misschien genoeg, maar voor dit soort paarden niet, die vullen hun trucendoos gewoon aan
daarbij zijn alle nieuwe pakketten van parelli echt zeer de moeite waard! 

Lenneke_ schreef:Ik zie dat er een 'probleem' is en ik weet ook waardoor dat gekomen is (doordat ik het heb laten verwateren en omdat Anouar gewoon zo is) Maar nu wil ik er wat aan doen.
. Bepaalde dingen daaruit spreken mij ook niet helemaal aan. Hetzelfde had ik met Monty, dat vond ik te agressief en daar ben ik heel snel mee gestopt.

Nadya schreef:Ik denk dat als je net bij een paard begint het prima is om een methode te doen en vervolgens bouw je zelf iets op met je paard en heb je dat allemaal minder nodig. Althans, dat is mijn ervaring tot nu toe.