Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kas_flower schreef:Hihi ik ga m'n pony van 76cm voor de kar beleren (sulky dan). De eerste keer ging super! Al met z'n tweeen erop gezeten.
Natuurlijk een ervaren iemand erbij gehaald, en super veel van te voren geoefend, voordat ik van die reacties ga krijgen
(vind ik).

[***] schreef:Ik heb een shet van 100 cm maar met mennen moet je toch echt wel op de verharde weg blijven anders wordt het voor haar zwaar, en ik heb een lichte tweewieler. Eigenlijk wil ik er een shet bij en dan een leuke kar zodat ik ook het bos eens in kan, met 1 pony maak je niet zulke lange ritten (ik niet dan)
roche2 schreef:Hallo, ik heb een drie jarige shetland dame aangeschaft en wil met haar gaan mennen, voor recreatie wel teverstaan, maar wel dagenlijks als ze oud genoeg er voor is, wanneer kan ik haar gaan beleren en wie kan mij daarbij helpen.. Ik woon in rotterdam!!
JoyCiej007 schreef:[***] schreef:Ik heb een shet van 100 cm maar met mennen moet je toch echt wel op de verharde weg blijven anders wordt het voor haar zwaar, en ik heb een lichte tweewieler. Eigenlijk wil ik er een shet bij en dan een leuke kar zodat ik ook het bos eens in kan, met 1 pony maak je niet zulke lange ritten (ik niet dan)
Dan ligt dat toch echt aan de training van jouw shet.
Mijn merrie is een iel gebouwde merrie, fokmerrie zelfs, dus vaak ook nog drachtig (en ja, ze loopt eigenlijk bijna altijd tot aan de bevalling gewoon voor de kar, wel iets minder zwaar natuurlkijk) en ik maak complete dagtochten met mijn houten 4wielige recreatiewagen in enkelspan.
Ik rijd meestal op verharde weg, omdat de kar anders zo ontzettend hobbeld bij heuveltjes en gaten, maar ze heeft genoeg kracht om constant in het bos of op mul zand te lopen. Ik ben nu bezig om voor langere tijd in galop door zwaar zand heen te rijden, haar conditie is perfect maar op dat gebied moet het nog iets omhooggeschroefd worden voor marathons...