Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Damber schreef:Uiteraard zou je kunnen longeren met een pessoa, je moet er alleen voor zorgen dat het bontje dusdanig 'hoog' hangt dat het bontje niet tussen de benen kan komen. Ook kun je beginnen met lange lijnen zodat je paard kan 'wennen' aan iets achter zijn benen.
Maar zou het ook zonder longeerlijn kunnen. Of zou dat te gevaarlijk zijn? 
) gaan werken. 
Cassidy schreef:Als je een round pen (ronde longeerkraal) tot je beschikking hebt, kun je zonder longeerlijn en met Pessoa (Passoa is een drankje) gaan werken.
Glossi schreef:Wat je met rijden mischien ook kunt doen, omdat je zegt dat hij zijn achterhand steeds minder gaat gebruiken is af en toe met training een bandage om zijn kont doen.

Born2BCrazy schreef:Lijkt mij geen slim idee..
tenminste niet met rijden.. en bovendien zal het helpen? Gok van niet..
denk dat het effectiever is om het met rijden iig rijtechnisch op te lossen..
je krijgt niet opeens een actieve achterhand door die bandage lijkt mij..?

Born2BCrazy schreef:Ik zet niks af.. vind gewoon dat een paard normaal moet kunnen longeren..
Ik bedoel..hoe wil je m anders zadelmak maken enz? en verder beleren..(dus even rijden aan de longe enz)
of doe je dat ook in de roundpen?
lejo schreef:Born2BCrazy schreef:Lijkt mij geen slim idee..
tenminste niet met rijden.. en bovendien zal het helpen? Gok van niet..
denk dat het effectiever is om het met rijden iig rijtechnisch op te lossen..
je krijgt niet opeens een actieve achterhand door die bandage lijkt mij..?
oh wacht ff, het moet met rijden, ik let niet op. nee dat is niet echt handig nee. Ik dacht meer, als je er geen hebt, om het eerst zo eens te oefenen ofzo, haha, wij hadden er ooit een staan die er als een maloot op reageerde.
beter lezen volgende keer.
Ibalia schreef:Born2BCrazy schreef:Ik zet niks af.. vind gewoon dat een paard normaal moet kunnen longeren..
Ik bedoel..hoe wil je m anders zadelmak maken enz? en verder beleren..(dus even rijden aan de longe enz)
of doe je dat ook in de roundpen?
Mijn pony is 1.27 en ik ben 1.70 dus rijden is niet echt een goed idee![]()
Jorrit heeft de neiging om linksom uit te zwaaien. Ik vind het daarom prettig om een beetje aanleuning te hebben dmv 3 balkjes die ik overigens gewoon op de grond leg.
Zo voorkom ik dat ik steeds meer druk moet nemen om te voorkomen dat hij steeds bij mij wegloopt.
en denk ook niet dat het zoveel helpt..een bandage is immers heel dun?