Ik kan haar wel een lange lijn geven dat het makkelijk is om te galoperen, maar dan weet ze dat mijn zweep er niet bij kan, en dan loopt ze dus niet meer

Heeft iemand nog tips, toegegeven dat mijn geduld op raakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
racheltjj schreef:Rijd je ook onder het zadel, doet ze het daar wel ?
ik kan alleen bedenken dat je veel en veel oefenen op je stemhulp,
dus echt overdrijven van gaaaaaalop en dan je zweepje erachter laten klappen.
En misschien vanuit stap een keertje proberen?
Emilion1985 schreef:Je pony komt naar binnen lopen op de volte hé? Zorg er dan voor dat je haar met de zweep weer naar buiten zet, door gewoon met de zweep naar de buik te wijzen en zo nodig even slagje tegen de buik te geven. Grote kans dat ze dan weer op jouw volte blijft lopen ipv die van haar. Succes!
beautylover7 schreef:kent je pony al galop? probeer anders is dat er een andere pony voor jou rijdt en als die in galop gaat dan geef je benen en zeg je galop![]()
heb je al buitengerede? buiten leerd een pony rap galop.
Emilion1985 schreef:hoe bedoel je dat? Kun je het iets beter uitleggen?
beautylover7 schreef:zo baasje zo beestje:D
beautylover7 schreef:hoe noemt je pony??
paardpony schreef:beautylover7 schreef:hoe noemt je pony??
hoe beodel je
anniek_uc schreef:mischien eens proberen met zijn 2e te gaan longeren.
Een houdt de lijn vast en de ander doet de zweep.
Dan kan je je pony net iets meer voorwaarts houden, goed de stemhulp gebruiken en duidelijk zijn met wat je bedoelt. Dus duidelijk praten.
mischien helpt dit je een beetje.. dit doen wij ook vaak met de jonge beesten als ze worden gelongeerd je hebt er zo net iets meer over te vertellen.