Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jorien89 schreef:ik zou niet weten hoe het komt, maar volgens mij bestaan er toch van die banden die je dan om de nek moet doen en bovenaan kunt vast maken aan t hoofdstel, dat t hoofdstel niet af kan.. dacht ik wel is te hebben gezien
jorien89 schreef:ik zou niet weten hoe het komt, maar volgens mij bestaan er toch van die banden die je dan om de nek moet doen en bovenaan kunt vast maken aan t hoofdstel, dat t hoofdstel niet af kan.. dacht ik wel is te hebben gezien
xElienx schreef:ik heb het zelfde probleem, alleen komt het bij mij doordat ze zulke super kleine oortjes hebben.
nu heb ik een touwtje aan het kopstuk zitten. Samen me een plukje van de manen en een plukje van de voorlok maak ik er dan een vlechtje van. zo blijft het hoofdstel mooi op zijn plaats.
josie schreef:De band die jullie vermoedelijk bedoelen heet: hoofdstelzekering.
Het is echter niet de band op de foto.
Deze loopt tussen neusriem en keelriem, aan de onderzijde, en voorkomt dat het hoofdstel af kan gaan.
Er zit tevens een ring aan om je paard mee vast te kunnen zetten.
O.a. te koop bij Letty.
Met deze band hoef je niet meer te vlechten e.d..
Marmot schreef:Letty heeft ook spoorriempjes van kunststof, ik weet niet meer wat ze kosten, maar volgens mij niet veel. Die veter vind ik niet zo'n goed idee, een beetje slimme pony trekt de strik er bij de buurman/vrouw zo uit. Maar volgens mij kun je elk klein riempje gebruiken, meer is het niet.
Vickelientje schreef:Ik heb een spoorriempje (nylon geloof ik..?) aan de neus- en keelriem. Kost bijna niks. Die van mij heeft nl ook kleine oortjes en een dikke bos manen.
xElienx schreef:jorien89 schreef:ik zou niet weten hoe het komt, maar volgens mij bestaan er toch van die banden die je dan om de nek moet doen en bovenaan kunt vast maken aan t hoofdstel, dat t hoofdstel niet af kan.. dacht ik wel is te hebben gezien
bedoel je zulke banden:
bontegevaar schreef:Knappe pony die een knoop [geen strik] onder zijn kin los krijgt.
[ook niet bij buurman of buurvrouw]
Ik heb gewoon 2 lusjes met knopen. Je kunt het niet eens zien
zitten. Precies hetzelfde idee als dat riempje. Ik rijd er al 4 jaar
mee > geen enkel probleem! Geen pony die dat los kan krijgen.
bontegevaar schreef:Knappe pony die een knoop [geen strik] onder zijn kin los krijgt.
[ook niet bij buurman of buurvrouw]
Ik heb gewoon 2 lusjes met knopen. Je kunt het niet eens zien
zitten. Precies hetzelfde idee als dat riempje. Ik rijd er al 4 jaar
mee > geen enkel probleem! Geen pony die dat los kan krijgen.