Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arabesk schreef:
Merlijn schreef:Wat heeft foto 3 met nr 4 te maken? Als je vergelijkt moet je het wel eerlijk doen. Niet een in elkaar getrokken paard met een slofteugel vergelijken met een "bloot" paard. Daar moet je dan een normaal opgetuigd paard naast zetten.
Foto 1, ik hoop dat je daar niet "verzameling" mee wilt laten zien.
Bovendien vraag me ook af wat een martingaal (los of vast) met een slofteugel te maken heeft. Een martingaal werkt alleen als een paard zelf zijn hoofd te hoog brengt en schakelt ook meteen weer uit als het zijn hoofd naar beneden doet.
Marlies22 schreef:Ik denk dat de TS bedoeld, dat het paard ook nagevelijk kan lopen, zonder poespas om zijn hoofd
Bij de 'natural' paarden zit er amper wat aan het paard, weinig touw dus. En bij de 'dressuur' paarden zit vanalles om en aan het hoofd.
Arabesk schreef:de foto van nevzrov is misschien ongelukkig gekozen maar dat was de enige die ik zo snel kon vinden..
Arabesk schreef:jammer dat jouw hoofd en dat van arabella niet op de laatste foto staan
josien schreef:Een paard heeft een reden om op een bepaalde manier te bewegen. Los die reden op en maak het paard subtiel op je lichaamshulpen en dan is het paard zonder enige optoming verzameld te rijden.
Citaat:Nevzorov is naar mijn inzien ook niet iemand die een paard juist leert te verzamelen. Ook hij wil b.v. het hoofd in een bepaalde positie en leert dat het paard hoewel geheel vrij aan, maar het paard lopt zo gedwongen met zijn hoofd op de loodlijn zonder nagefelijkheid.
Arabesk schreef:Kijk thuis kan ik bij 'mijn favorieten' en hoef ik niet te googlen op een foto
Waratje schreef:Ik zie een appel, een peer, een pruim en een sinaasappelValt dus niet te vergelijken. En in geen van de vier foto's (en ook niet in de later toegevoegde vijfde) die TS plaatst is er sprake van verzameling. Toch jammer......
Arabesk schreef:Nevzorov is typisch russisch.
Hij doet net alsof hij bijna God is en alsof zijn paarden helemaal uit zichzelf zo ontzettend slim zijn en alsof het trainen helemaal vanzelf gaat, bijna goddelijk. Toch zag ik in 1 van zijn filmpjes dat hij gewoon aan voedsel beloning doet, alleen weet hij het als een goochelaar heel goed te verbergen voor de kijker. Maar helaas hij viel door de mand
Jus_dOrange schreef:Dusdanige vergelijkingen maken door midden van foto's geeft geen realistisch beeld, filmpjes waarbij je het volledige paard ziet bewegen weer wel.
Waratje schreef:Ik zie een appel, een peer, een pruim en een sinaasappelValt dus niet te vergelijken. En in geen van de vier foto's (en ook niet in de later toegevoegde vijfde) die TS plaatst is er sprake van verzameling. Toch jammer......