celticpony schreef:ik ben geen natural, geen normal,gewoon iemand die op een paard rijd omdat ik het leuk vind en daarbij zoveel mogelijk respect probeer op te brengen voor het paard. Ikvind de naam keuze van natural-normal ook niet zo goed,want dan krijg je altijdvan ditsoort eindeloze discussies. Niemand is natural, ,maar het is ook niet normal om een paard in een ring te rijden op ijzers met sporen. Dus weg met die termen!!!!
@kel2004 mijn pony heeft vanaf haar geboorte 24/7 buiten gestaan,kerngezond, nooit iets mis, gezond veulen gebaard,buiten en was met geen mogelijkheid in de stal te krijgen. Onder gedwongen omstandigheden heb ik haar na 6 jaar wel binnen moeten zetten(heeft haar half jaar kwakkelen gekost en mij een hoge dierenarts rekening). Zegt voor mij genoeg, daar haalikzo'npaard van vandaan. Het is een kwestie van wennen denk ik....
Die van mij zijn net zo gewend aan het leven wat ze bij mij hebben, als die van jou bij jou.... Dus ik vind het onzin om te zeggen dat mijn absoluut niet natural/normal paard het minder heeft als andere paarden die wel natural/normal gehouden worden. En dan nog iets... Er is een verschil in gewenning, die van jou is nooit anders gewend. Er lopen hier op bokt 'naturals' rond die van de ene op de andere dag besloten hebben dat ze op die toer gaan.... Arme beesten, die zijn pas zielig. Altijd hebben ze het leven gehad wat mijn dieren nu hebben en ineens moeten ze naar het leven wat het baasje ineens in zn kop krijgt 
En ik denk ook wel dat sommige rassen meer aanleg hebben voor such a life....