Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
noeki schreef:Jij hebt dus duidelijk nooi geen sneldraf gereden want deze ligt 1 km boven de snleheid van het A-trject!Met het veterinaire reglement ben ik het volledig oneens.
Dus met de brief van 'stap en draf' eens.
De rest vind ik nogal ouderwets 'bonds geneuzel' (sorry voor de woordkeuze)
Dat 5 trajecten niet meer mogen vind ik geweldig.
Een grotere plagerij als het 'sneldraf' traject bestaat er namelijk niet.
Elk marathonpaard kan die conditioneel makkelijk aan, maar het tempo in de sneldraf is voor mijn pony's véél te laag. Hierdoor ontaard het in een soort martelpraktijk om maar zo langzaam mogelijk te draven.
Hulde aan de KNHS dat deze onzinnigheid geschrapt is.
BlackDevils schreef:Jij hebt dus duidelijk nooi geen sneldraf gereden want deze ligt 1 km boven de snleheid van het A-trject!
noeki schreef:Slechte inschatting Noeki, ik heb het zelfde probleem als jij. Moet er ook niet aan denken klasse 1 of 2 te moeten starten, zeker wat de snelheden betreft niet. Moet ze in de klasse 3 nog goed inhouden en vaak stappen in de trajecten. Heb een wedstrijd op de snelheden van de klasse 4 gereden (incl sneldraf) en dit is een lekker tempo.Slechte inschatting BD.
Maar blijkbaar heb jij geen pony's die de snelheden in de trajecten op hun sloffen halen......
Als je de snelheid in het A-traject gemakkelijk haalt (zelfs hele stukken MOET stappen) dan begrijp je dat die 1 km sneller weinig uit maakt.
Wél het feit dat je niet mag stappen in het D-traject.
Dit maakt het een marteling voor lekker voorwaartse pony's die ineens moeten sloffen terwijl ze gewoon willen lopen.
noeki schreef:Merendeel van de rijders is het blijkbaar niet met je eens want het is een van de wedstrijden met de meeste aanmeldingen.Eerlijk gezegd was het zelfs een reden voor mij om Hengelo links te laten liggen, jammer want verder is het een leuke wedstrijd.
De suggestie in de brief dat rijdens 5 trajecten 'waarderen' is dus ook niet helemaal waar.
BlackDevils schreef:Wat is jullie mening?
BlackDevils schreef:De problemen zijn er niet door deze verschillen maar het gebrek aan overleg.
Daar zou wat structureels aan moeten veranderen.
Het is nu te eenzijdig van boven opgelegd en dat werkt niet.
Echwel schreef:Dit is niet het grootste probleem naar mijn mening maar de structuur waaronder het overleg plaats moet vinden.mede doordat men nog praat over wij en zij, en daardoor niet met elkaar in overleg willen..
Echwel schreef:IddDenk dat 9 van de 10 menners een goed georganiseerde wedstrijd belangrijker vinden dan 5 trajecten..
Ook met 3 trajecten kun je rond de 20 km uitkomen...
Echwel schreef:Daarom moeten de verenigingen mensen naar voren gaan schuiven die weten waar ze over praten, tuurlijk authentiek en recreatie is belangrijk, maar als je ziet dat van de 1700 leden in oost er 1000 minimaal wedstrijden rijden.
Zullen ze meer wedstrijdgerichte mensen in het bestuur moeten hebben.
Nu zijn er 2 afgevaardigd naar het menplatform waarvan er 1 een authentiek mens is, wat heeft die in hemelsnaam met de wedstrijdsport te maken..
Vanuit de andere districten zijn het allemaal klasse 4 gerichte mensen, dus ook dat is niet goed..
Vrije verkiezingen voor het menplatform dat zou een idee zijn.