Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tinkerloos schreef:Gewoon kwallerig gedrag komt niet meer voor bij haar sinds ik bitloos rij.
Het klinkt misschien te zoetsappig,maar we zijn nu meer een eenheid,ipv. een ruiter en een paard.
Femkuh schreef:Zeer herkenbaar ja.En ook toen ik met bit reed, luisterde ze voor geen meter..
zonder bit wel.
Waratje schreef:En noodsituaties oplossen? Gewoon niet in een noodsituatie terechtkomen doet wonderen
Supertje schreef:Dus inderdaad nog een vraag, heeft iemand weleens zo'n noodsituatie meegemaakt en hoe is dat opgelost?
Supertje schreef:Waratje schreef:En noodsituaties oplossen? Gewoon niet in een noodsituatie terechtkomen doet wonderen
Dat vind ik eerlijk gezegd nogal een dooddoener. Iedereen kan weleens door een onvoorziene gebeurtenis in een noodsituatie terecht komen. Hoeft niet eens door je eigen toedoen te zijn, maar kan ook heel goed door een ander, en anderen kun je nog steeds niet besturen (zou wel verdomd makkelijk zijn)
'Mijn paard doet dat niet' gaat IMO nooit op.
Waratje schreef:Maar ik zou me kunnen voorstellen dat iemand anders het wel een "noodsituatie" noemt als een ongeduldige-muts-in-auto een voorlamp onder de buik van je paard zet.....
opala schreef:Het risico blijft, maar is in mijn ogen dermate klein, dat ik nog steeds geen bit inhang.
Supertje schreef:Waratje schreef:En noodsituaties oplossen? Gewoon niet in een noodsituatie terechtkomen doet wonderen
Dat vind ik eerlijk gezegd nogal een dooddoener. Iedereen kan weleens door een onvoorziene gebeurtenis in een noodsituatie terecht komen. Hoeft niet eens door je eigen toedoen te zijn, maar kan ook heel goed door een ander, en anderen kun je nog steeds niet besturen (zou wel verdomd makkelijk zijn)
'Mijn paard doet dat niet' gaat IMO nooit op.
Huertecilla schreef:Goed ruiterschap is het voorkomen van problemen, niet het overwinnen ervan. Ja, poep gebeurt en daar heb jij jouw vaardigheid voor.
Jij zorgt er voor dat jouw paard weet 'mijn baas doet dat niet' en je komt er samen altijd uit.
Veel plezier.
HC
blosbokker schreef:Ik heb nu ruim een jaar niet gereden,en ga a.s. dinsdag weer een ritje maken.als ik een paar dagen niet heb gereden en ik ga naar buiten ziet ze overal spoken, maar ik denk dat dat weinig met het bit te maken heeft.