dus is mijn vraag is het nu verstandig ?? in de winter we rijden nu natuurlijk haast niet maar als we dat wel gaan doen..
of juist alleen in de zomer waneer het weiland wat droger is .
wat zouden jullie doen ?
alvast bedankt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Napie schreef:Hoevenschoenen zijn er in alle maten in ieder geval die van Smit uit rijssen want die worden op maat gemaakt.
Ik rij best veel met mijn shetten aangespannen en heb ze niet op ijzers staan. Dat gaat al jaren prima. In het land zijn ze er zo onder vandaan, zonde van het geld dus.
Ik denk dat je best ijzerloos kan maar ik zou de pony's dan iets van Biotine bijgeven om de hoefgroei te bevorderen. Laurierzalf blijkt ook te helpen.
Wanneer je weiland droger wordt, zullen de hoeven ook wat harder worden.
lovebeaut schreef:
Cyntje schreef:De mijne hebben ijzers
Maar heb je je karretje wel steviger gemaakt?
Vickelientje schreef:Cyntje schreef:De mijne hebben ijzers
Helder opgemerktdie link had ik even niet gelegd...
viola schreef:Naar mate je meer over de weg gaat rijden zullen de hoeven ook harder worden en sneller gaan groeien. Ik zou het dus eerst even aankijken hoe de hoeven zich houden. Zorg dat je het rijden langzaam opbouwd zodat de hoeven er aan wennen en de kans is groot dat het gewoon gaat zonder bescherming. Mocht dat toch niet lukken dat zijn heofschoenen een hele goede oplossing. Ik heb er geen ervaring mee (mijne lopen gewoon zonder problemen op blote voeten) maar heb over de hoefschoenen van smit.
Napie schreef:O ja, ik zie het nu ook
Maar dan is het probleem opgelost want ze zou de weg niet opgaan met de pony en die wagen
JoyCiej007 schreef:Napie schreef:O ja, ik zie het nu ook
Maar dan is het probleem opgelost want ze zou de weg niet opgaan met de pony en die wagen
Jup, dat kan ik me ook nog wel herinneren. En ga je niet de weg op, dan heb je verder eigenlijk ook niets aan deze informatie![]()
Cyntje schreef:De mijne hebben ijzers
JoyCiej007 schreef:viola schreef:Naar mate je meer over de weg gaat rijden zullen de hoeven ook harder worden en sneller gaan groeien. Ik zou het dus eerst even aankijken hoe de hoeven zich houden. Zorg dat je het rijden langzaam opbouwd zodat de hoeven er aan wennen en de kans is groot dat het gewoon gaat zonder bescherming. Mocht dat toch niet lukken dat zijn heofschoenen een hele goede oplossing. Ik heb er geen ervaring mee (mijne lopen gewoon zonder problemen op blote voeten) maar heb over de hoefschoenen van smit.
Inderdaad, helemaal mee eensMijn lopen ook al jaren blootsvoets, en dat gaat prima. Eerst gewoon rustig aan beginnen, hoe meer je het opbouwd, hoe beter er de hoeven aan zullen wennen. Hou wel in de gaten dat de hoeven niet ál te kort worden; dan ga je te snel, of zijn de hoeven van je shet er iets minder geschikt voor...