Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
berk schreef:Heeft iemand enig idee waar ik een leidstok/ carrotstick kan kopen. De online webshops hebben eigenlijk alleen maar zwepen en die zoek ik niet.
Janine_L schreef:Ik heb hem toch echt online besteld, bij een shop waar je ook touwhalsters enz. kon kopen.
Gaat voor je zoeken........ gevonden.
Dit is de link http://www.equiplay.nl/
Succes
Cassidy schreef:Ik zou geen hout nemen, want dat kan eventueel breken en splinteren.
Ik kan morgen even kijken hoe lang hij is, maar over de 1 meter zal hij zeker komen (is de standaard stick van Parelli).
Cassidy schreef:Het voordeel van de stick is dat hij niet buigt. Hoe dunner je hem maakt (ook om hem breekbaar te houden) hoe meer ruis je krijgt). Dan kun je in mijn ogen net zo goed een korte en stevige zweep gebruiken, die is ook van glasfiber. Het voordeel van de normale stick is dat je op afstand je paard er ook een aanwijzing mee kan geven dat hij een aantal stappen opzij of achterwaarts moet gaan, en van afstand aansluitend die druk weg kunt masseren, zonder dat hij doorbuigt.
merrieveulen schreef:Ik denk dat in ieder geval niet. Uittesten op jezelf heeft geen enkele meerwaarde. De druk die paarden kunnen hebben is enorm en vele malen groter dan wij als mens ooit aan zouden kunnen.ik krijg een beetje het idee dat er gedacht wordt dat ik één of andere penny ben die even van plan is om wat 'uit te proberen'. en zo zit het dus niet in elkaar.