Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Inky_devil schreef:Als je dit met je paard kunt is dat toch helemaal het einde??
Wat vinden jullie ervan???
Waratje schreef:Inky_devil schreef:Als je dit met je paard kunt is dat toch helemaal het einde??
Wat vinden jullie ervan???
Ik vind het geen fijn filmpje. Paard is best een leuk paard, maar die vent die erbij loopt is een lomperik die zijn paard verkeerd belast in een show die nergens over gaat. Als hij dit vaak doet met zijn paard, kan het dier binnen afzienbare tijd met "pensioen". En iemand die niet weet hoe je een correct appuyement of een correcte piaffe uitvoert moet zich er ook niet mee inlaten. Erg goed voorbeeld van hoe het NIET moet
sammy1 schreef:toch vind ik het wel mooi,ziet er wel leuk uit met dat springen,
Inky_devil schreef:Van hogeschool dressuur heb ik helaas niet zoveel verstand maar ik vind het knap als je dit met je paard kan, ik vind het in ieder geval veel vbeter dan de dingen die ik hier in nederland tegenkom.
Inky_devil schreef:Paarden die gigantische bitten in hun mond hebben en tot bloedens toe worden gereden. Geschopt en geslagen met een zweep, sporen.
Geef mij dan maar iemand die het zonder al dat ijzer en geweld kan.
Inky_devil schreef:Ik kan het niet hoor al die oefeningen zonder hoofdstel of zadel en ik denk dat er weinig mensen zijn die dat wel kunnen.
Het zal allemaal wel slecht zijn voor de gewrichten van het paard, iemand die een paard naar beneden trekt met een slof niet? Of hun paard letterlijk naar beneden trekken met een stang en trens? Die paarden gaan als ze op zijn niet met pensioen, maar naar de slacht.
Ik zie ze regelmatig, paarden waar het bloed uit de mond komt lopen omdat ze minuten daarvoor nog in de mond gerukt zijn, paarden die kapotte flanken hebben van de sporen en paarden waar je nog niet eens ja hand op kan heffen zonder dat ze helemaal in paniek raken.
Die noemen zichzelf trainers.
Zonder hoofdstel, zonder zadel, doe het hem maar eens na denk ik dan altijd.
Inky_devil schreef:Van hogeschool dressuur heb ik helaas niet zoveel verstand maar ik vind het knap als je dit met je paard kan, ik vind het in ieder geval veel vbeter dan de dingen die ik hier in nederland tegenkom.
Paarden die gigantische bitten in hun mond hebben en tot bloedens toe worden gereden. Geschopt en geslagen met een zweep, sporen.
Geef mij dan maar iemand die het zonder al dat ijzer en geweld kan.
Ik kan het niet hoor al die oefeningen zonder hoofdstel of zadel en ik denk dat er weinig mensen zijn die dat wel kunnen.
Het zal allemaal wel slecht zijn voor de gewrichten van het paard, iemand die een paard naar beneden trekt met een slof niet? Of hun paard letterlijk naar beneden trekken met een stang en trens? Die paarden gaan als ze op zijn niet met pensioen, maar naar de slacht.
Ik zie ze regelmatig, paarden waar het bloed uit de mond komt lopen omdat ze minuten daarvoor nog in de mond gerukt zijn, paarden die kapotte flanken hebben van de sporen en paarden waar je nog niet eens ja hand op kan heffen zonder dat ze helemaal in paniek raken.
Die noemen zichzelf trainers.
Zonder hoofdstel, zonder zadel, doe het hem maar eens na denk ik dan altijd.