Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fleury schreef:Dus eigenlijk het hoofd naar buiten laten kijken (die kant iets korter dus?) zodat het paard zelf rechtloopt maar dus wel scheef aan de longeerlijn?
Een antwoord op de vraag van Urielle heb ik dus niet maar volg dit topic graag want heb dus dezelfde vraag
Urielle schreef:Dit is niet mijn paard
Mijn eigen beesten gaan bij problemen aan de dubbele longe.
Vertel meer over de lichaamstaal? Ik gebruik het alleen voor voorwaarts en terug nl.
sanne83 schreef:Mijn paard is bijv. op links erg stijf. Ze loopt dus met d'r kont naar binnen en d'r hoofd naar buiten. Als ik d'r kont een stukje wegdrijf, dan moet ze vanzelf iets rechter gaan lopen. Ik het begin moet je het heel vaak opnieuw vragen, maar het word steeds makkelijker voor haar. Als je paard eenmaal niet meer heel scheef loopt, dan kan je ook wat drijven naar de singelplek om buiging van de ribben te vragen.
bolheims schreef:he
is het een jong dier??
het kan namerlijk ook zo zijn
dat de achterhand niet sterk genoeg is
marloezzke schreef:ik ben bezig met het boek van lammert haanstra over longeren (de nieuwe druk) misschien dat ik als ik klaar ben met lezen heb ik wel tips voor je. misschien dat er iets nuttigs in staat.
wel een hele goede vraag!
sanne83 schreef:allebei. Ik begin met lichaamstaal, reageert ze niet, dan drijf ik wat duidelijker met m'n stok.