[AR] Leuke ideeën voor menvereniging!??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Leuke ideeën voor menvereniging!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 15:20

Onze menvereniging is hartstikke leuk, supergoeie enthousiaste instructie, maar op de één of andere manier lijkt het toch een beetje dood te bloeden.
We hebben dus eigenlijk leuke ideeën nodig. Dingen om te organiseren (wat niet teveel geld mag kosten, want dat lijkt voor veel leden een hoge drempel) om wat meer sfeer en enthousiasme te krijgen.
Wedstrijden wordt door iedereen wel veel gereden en door onze verenging ook al veel georganiseerd met suc6 imo. Maar juist andere activiteiten en deelnemers aan lessen is op de één of andere manier achteruit gegaan. Het ligt zeker niet aan de instructie!
Alles is welkom! Ik hoop dat jullie, misschien vanuit eigen ervaring, iets weten... Lachen

Napie

Re: Leuke ideeën voor menvereniging!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:13

Ik hou dit topic even in de gaten. Ook onze vereniging lijkt wel eens op sterven na dood maar meer door een terug loop van leden terwijl er genoeg gement wordt in de omgeving. Wij proberen wel het 1 of andere te organiseren om bekendheid te geven aan de vereniging maar met steeds minder leden zijn er ook minder financiele middelen en minder vrijwilligers. Zowel het koetsiersbewijs van vorig jaar als de gezelligheidsritten en een clinic heeft geen nieuwe aanwas gegeven.

Clinics zijn trouwens altijd leuk maar vaak ook prijzig.
Ideeen voor een clinic:
Longeren van Lammert Haanstra
Bitten en gebitten van Paul Versluis
Marathonrijden van ???
Paardenmassage (hoewel menners daar vaak niet zo voor in zijn)
EHBO
Tuigreperatie en onderhoud
Onderhoud en doe-het-zelf menwagens (via PB weet ik wel iemand die dat leuk vind om te doen in jouw omgeving)

Ik lees verder hier even mee

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:26

Onze vereniging is druk en groeit nog steeds. De lesavond is elke week druk bezocht.

Wij gaan 1 x per jaar een weekend met alle paarden naar Noord Frankrijk voor de jaarvergadering. Heel gezellig rijden in een hele andere omgeving.

Paar weken geleden met zijn allen naar een weekend Drenthe geweest en daar een grote rit uitgezet.

Eerst met zijn allen druk geoefend voor de indoormarathon in Aalsmeer.

En nu zijn wij druk aan het oefenen voor de viertal wedstrijden bij de Zaanse Ruiters volgende week. Iedereen is helemaal enthousiast voor de dressuur en het viertal rijden valt helemaal in de smaak.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:17

Tsja, ik vind dat jullie vereniging al aardig wat organiseert aan ritten en wedstrijden enzo. Bij onze vereniging werd de animo voor lessen eigenlijk ook steeds minder en hebben ze wat verschillende instructeurs aangetrokken: als je altijd van dezelfde instructeur les krijgt is het niet spannend meer en dat hebben ze bij ons opgelost door Aart van de Kamp en Wim Veldboom erbij te vragen als instructeurs naast onze vaste instructrice en ik moet zeggen, dat werkt prima; het was vanavond weer beredruk en gezellig! Over twee weken hebben we een menavond met Herman ter Harmsel en begin maart komt Ad Aarts wat privélessen geven. Misschien een optie voor jullie ?
Succes Vork .

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:20

Een leuke buitenrit door de bossen of op het strand?! Met tussendoor een gezellige koffiepauze en aan het einde van de dag broodjes met knakworst... Haha!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:50

Ytjuuuh schreef:
Een leuke buitenrit door de bossen of op het strand?! Met tussendoor een gezellige koffiepauze en aan het einde van de dag broodjes met knakworst... Haha!
Dat is niet verassend. Doen we een keer of 6 per jaar...

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:55

bij ons is een keer in het jaar een grote marathon de club is ook niet zo heel groot maar tog. Haha!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:58

sunny_love schreef:
bij ons is een keer in het jaar een grote marathon de club is ook niet zo heel groot maar tog. Haha!
Welke is dat?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 00:00

O, zie t al in je profiel. Heeten. Cool

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 09:58

Bedankt voor het meedenken voor zover! Lachen

Dat van die wisseling van instructie kan ik altijd bespreken, maar weet niet of de huidige instructrices daar blij mee zijn Clown en eigenlijk zijn hun lessen aantrekkelijk en leuk genoeg. Volgens mij ligt het daar niet aan.

Ritten ed worden veel georganiseerd door ons. Vroeger deden daar veel enthousiaste leden aan mee en nu krijgen we er ineens bijna niemand meer voor.
Ook veel leden die wel lid zijn (om wedstrijden te kunnen rijden) maar niet komen lessen.
Het lijkt erop imo dat het aan het enthousiasme van de leden zelf ligt (had ik er even bij moeten vertellen Bloos ), aan hun instelling, dus moet ik iets heel nieuws en laagdrempeligs hebben denk ik...

Nog meer ideeën? laat maar horen!

Heb zelf ook al zitten denken om een soort van enquêtte te houden ofzo...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 12:16

Enquette heb ik vorig jaar ook gedaan onder de leden om te zien wat hun wensen waren. De gene die aangaven dat ze vaker een rit wouden rijden of een clinic wouden kwamen vervolgens helemaal niet opdagen op die dingen. Verder kwam er weinig verrassend uit die enquete

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:59

Bij ons spreken de indoormarathons veel mensen aan. En ook de 's zomers variant erop; zelfde soort parcours alleen buiten Lachen

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 10:21

Bedankt Sanne... ik zal het eens in de groep gooien Ja

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:30

Tja, ook wij zijn een tijd lid geweest van een menvereniging. Maar de lessen werden steeds duurder, de groepen steeds voller en parkeerruimte op het terrein was er nauwelijks. We moesten er een uur voor rijden en ook nog een uur terug en als je dan al een tijd staat te tobben om je bus, kar en trailer kwijt te kunnen, wordt het niet leuker.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 10:36

Kan me wel voorstellen dat je er dan voor kiest om te stoppen...
Onze lessen zijn juist absoluut niet duur als je het vergelijkt met andere verenigingen. Er is ook een maximum van 3 à 4 aanspanningen per les, dus ruimte en aandacht zat. En ook parkeerruimte genoeg, dus dat is bij ons niet het probleem.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:37

Mag ik vragen waar dat is? Want we willen zeker nog een keer wat anders ....

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 10:39

Wij zitten in Hulshorst; www.menverenigingnveluwe.nl (site ligt er momenteel even uit, maar doet het hopelijk binnenkort weer).
Weet niet of dat te ver weg is voor jullie. We hebben wel lessers die van behoorlijk ver komen en het er gewoon voor over hebben.
Als je meer info wilt mag je me altijd pben! Knipoog Haha!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:44

Mmm, nee, ook dat is weer ruim een uur rijden, langs Utrecht en alle files vandien. Ik heb wel jullie site nog even in de favorieten gezet, toch leuk om een te kijken.

Iemand hier toevallig lid van menvereniging Waal en Linge? Natuurlijk zijn wij als inwoners van Beesd trots op het WK Vierspannen volgend jaar en is het het meest logisch om lid te worden van Waal en Linge. Maar om te lessen vinden we de groepen ook daar erg groot ....

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:43

Een ordinaire BBQ (als t wat warmer is Knipoog ) bevordert de saamhorigheid. Dat soort lüllige dingen maken 't in eens weer een stuk gezelliger.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 15:51

Ja, stom, heb ik zelf nog niet eens aan gedacht. Bedankt A10 Knipoog Ik zal een vragen of dat al eens geprobeerd is...

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:38

Heej wim veldboom
Ik sta bij hem op stal (veldstar)

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 14:36

Jiviejik schreef:
Heej wim veldboom

Verward

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:58

ik zit sinds kort bij de " bevelandse aanspanning"
daar hebben ze een " partnerruilrit" klinkt veel heftiger dan het is hoor Clown ,gewoon een mooie route om te rijden,en om de zoveel km. moet de groom een wagen opschuiven,zo leer je elkaar eens goed kennen.

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:00

Wij doen ook gewoon de leuke ritjes, een erwtsensoep rit, een pannekoekenrit, strandritjes en dan hebben ze van de vereniging nog twee keer per jaar een menweekend.

Verder doen we nog een kur op muziek, wat onderlingen wedstrijdjes en een aantal keer ringsteken in het dorp.

Ook doen we een paar sgw's.
Wat ook altijd erg leuk is de minicross.
Dan rij je een rit, en dan kom je onderweg diverse hindernissen tegen.

Verder inderdaad een bbq 1 keer per jaar, ook altijd erg gezellig.
En wij hebben elk jaar een evulatie, daar verteld iedereen wat hij wel en niet leuk vond, en wat ze dan het jaar erop anders willen hebben.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:33

Vickelientje schreef:
Jiviejik schreef:
Heej wim veldboom

Verward

Was ook mijn reactie, maar dacht dat ik mss iets miste Knipoog