Pony fleemt nergens van!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Pony fleemt nergens van!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 18:15

Al een tijdje probeer ik Saar te laten flemen door haar aan van alles te laten ruiken en op haar neus te smeren...alleen: ze wordt er niet warm of koud van.
En mócht ze een keer van iets flemen, dan doet ze het maar één keer, en daarna niet meer als ik het nog een keer probeer met hetzelfde geurtje.
Dus, iemand tips voor een niet-flemende eigenwijze haf? Haha!

Een paar 'vreemde'geurtjes ofzo waar ze van zal gaan flemen?
En ik zou ook graag willen weten met wat jij je pony het flemen hebt aan geleerd Lachen

Emori

Re: Pony fleemt nergens van!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:18

uhm
als ik een raar geluidje maak tegen dorritts neus gaat ze flemen
en dat gaat zo Clown
lippen tuiten
en dan blazen
en dat tegen dr neus aan
en dan gaat ze flemen
maar Dorritt is ook een eigenwijze haf Clown
ach ja
valt te proberen, haha Vork

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:48

Ik kriebel Vjesta met m'n vingertoppen over haar bovenlipje heen... Werkt ook...

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:50

Waarom wil jij je pony leren laten flemen?
Wij leren het ze ook niet aan hoor, ze doen het uit szich zelf als ze iets vreemd ruiken ofso.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:52

Mijn verzorgpaard fleemt als ik haar neus met een spons schoonmaak.
Elke keer als ze fleemte beloonde haar en zei ik fleem.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:56

Hier nog iemand met een eigenwijze shetlander in dit geval die ook nérgens van fleemt. Ze doet het ook niet uit zichzelf. Ga dit topic even volgen Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:06

ik ben met het paardje van een stalgenoot begonne met leren lachen (flehmen) door op de neus van het paard te kriebelen... Lachen
Het paard deed daarop haar bovenlip heel lichtjes naar boven... gelijk click + lekkers... dit verder uitgebouwd, nu hoef ik alleen nog maar met mijn vinger te wijzen naar de bovenlip en mevrouw lacht al... Haha!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 00:10

ach gossie, ze fleemt niet... Jammer joh, ik zou het hierbij laten en opzoek gaan naar een ander kunstje.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:57

heb je al vanalles geprobeerd?
dranken, babyolie (wat je voor de neus kan gebruiken), sommigen gebruiken zelf parfum.. Tong uitsteken
bij Pino heb ik meer het probleem, dat ik het niet op commando krijg Tong uitsteken
hij fleemt (van een hengstige merrie) beloon ik, neemt hij de beloning niet eens aan.. ofwel fleemt hij een keer en daarna niet meer..
mss maar eens proberen via kriebelen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 21:58

Ja parfum heb ik al geprobeert Tong uitsteken
maar ik kijk nog wel ff of we nog wat anders in huis hebben Lachen

Monster_inc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:00

flemen is vaak aangeboren bij een paard hoe vaak die fleemt en of die er talent in heeft , je kan je paard er niet op trainen ,
waarom wil je eigenlijk dat die fleemt ? Sorry hoor maar vind het echt raar als je middeltjes op haar neus gaat smeren voor een grappig fleemmoment ....

Ow My God ! je gaat toch geen parfum gebruiken !
Dat vind ik nou dierenmishandeling !! Je wilt je paard toch niet verpesten !
Laatst bijgewerkt door Monster_inc op 23-01-07 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:02

Ik snap niet waarom je dat aan wil leren?? mijn paard doet t als k vasaline in zijn mondhoeken smeer of gewoon iets lekkers "ruikt" verder ga ik hem daar niet mee pesten

Monster_inc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:05

Inderdaad , als je paard gaat flemen omdat hij iets ruikt , of als je hoofdstel uit doet of gewoon een spontaan fleemmoment is leuk ! maar je paard erop trainen en aansporen doomiddel van onzin dingen voor een fleemmoment vind ik echt belachelijk !
zulke dingen horen spontaan te gebeuren , leuk als je op dat moment een camera bij de hand hebt ,. zo niet dan jammer dan ..

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:08

Inderdaad, en dat er zelfs parfum voor wordt gebruikt

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:15

Parfum is inderdaad ietwat overdreven. Maar als het kind leuk vind als dr pony flehmt, laat haar dat lekker doen.
Mijn pony kan het niet en gaat het ook niet kunnen (op commando). Maar opzich heb ik er niks op tegen.
Zolang je het maar natuurlijk houd en hem niet gaat bevelen te flehmen. Je kan het natuurlijk wel stimuleren...

mpm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:25

ik heb er 1 die flehmt al als ik zijn neus zit, vind die leuk Clown

Ik denk ook niet dat ik het hem kan afleren ,maar ja jammer heb er geen probleem mee Vork

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 22:38

Ik wil dit dus aanleren omdat het een onderdeel van de vrijheidsdressuur is... ze kan ook al wat andere kunstjes.
Maargoed aan dat soort reacties van 'ooohhh wat zielig dat doe je toch niet' heb ik niet veel. Ik wil het gewoon graag aan haar leren en mocht ze het helemaal never nooit doen dan stop ik er heus wel mee hoor Dromen

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:45

Je mag het van mij best doen, maar vindt het onzin. En ook nog eens dom dat je daar een geurtje voor gebruikt

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:46

Fyenna schreef:
Ik wil dit dus aanleren omdat het een onderdeel van de vrijheidsdressuur is... ze kan ook al wat andere kunstjes.
Maargoed aan dat soort reacties van 'ooohhh wat zielig dat doe je toch niet' heb ik niet veel. Ik wil het gewoon graag aan haar leren en mocht ze het helemaal never nooit doen dan stop ik er heus wel mee hoor Dromen

Maar niet élk deel van "de vrijheidsdressuur" moet je persé aanleren, toch? Lachen Ik zou zelf vooral kunstjes aanleren die je paard zelf aanbied. Als je het toch graag wil leren (kan ik me ook best voorstellen hoor) dan zou ik het doen zoals Banjer het uitlegt. Ja Niet dmv geur maar op een andere manier je paard te laten flemen of die beweging maken met zijn lip, want blijkbaar reageert jouw paard niet met flemen op geurtjes.

Mijn paard heb ik in de 3.5 jaar dat ik hem nu heb zo'n 5 x zien flemen. 3 x omdat er iemand in de buurt stond die aan het roken was, en verder de eerste keer dat ik bij de ponyclub kwam kijken met hem en nog één keer die ik me niet kan herinneren, maar wel weet dat 'ie er was. Hem zal ik het dus ook niet op commando kunnen gaan leren dmv geur want hij fleemt uit zichzelf vrijwel nooit. Lachen Als ik het hem uiteindelijk toch zou willen leren dan zou ik het op Banjer's manier doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 15:01

Kijk aan zo' n reactie heb ik wat Roskur Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:06

Mijne fleemt als 'ie met een ander paard in contact komt, of als ie iets raars ruikt idd..

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:17

ik snap niet wat er erg is aan parfum?
je moet het niet op zn neus spuiten hé!
gewoon wat voor hem is goed hoor.. en zelf heb ik dit niet gebruikt! en ga ik ook niet doen..
snap niet wat jullie erop tegen hebben :S
dan is Schudden aanleren ook onzin?
en spaanse pas ook? en al de rest eigenlijk ook? :S
jullie zitten hier op het VDgedeelte hoor..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 22:19

Nee ik pas ook echt wel opmet die parfum, doe het nu ook niet meer onmdat ze daar óók al niet van fleemt Tong uitsteken
Maar idd, dit is het VD gedeelte en ik heb dus moeite met dit aan te leren dus vraag ik om hulp Bloos

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:49

Dat parfum verspreid zich in de lucht en komt alsnog wel op je pony's neus terecht..

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:54

heb ooit eens gelezen dat sommige paarden gaan flemen als je blistex voor hun neus houdt. (lippenbalsem in zo'n potje met een hele sterke geur)
verder moet je gewoon van alles proberen tot je door krijgt waar ze eht op doet.