Omdat het paardje al zadelmak is en er al een paar keer iemand op heeft gezeten wou ik deze week gaan uitproberen wat hij doet als ik erop ga (hij volgt mij al overal als een hondje, hij is zo goed van vertrouwen met mensen...).
Volgens mijn beste vriendin moest ik hem dan toch echt eerst aan het bit laten wennen, want zonder bit en hoofdstel kan ik er niet op, want dan heb ik geen controle. Ik snap haar gedachtegang wel maar ik ga er toch niet in mee (weet ze ook). Zij vertelde echter dat ze al zovaak gezien heeft dat bij het inrijden of zadelmak maken van een paard er vreselijke dingen gebeuren, bokken, vandoor gaan, steigeren etcetera. Ze vindt het maar eng zonder bit.
Ik denk dat zonder bit best kan, maar afijn vandaag maar een bitje ingehangen en ik vond het vreselijk! Het ging zo tegen mijn gevoel in, voelde me een verrader naar mijn paard toe. Hij zat maar te hannessen met dat ding en te kauwen en probeerde wat te eten maar wist niet hoe...
Heb het ding er na een half uur maar weer uitgedaan en besloten dat ik het gewoon zonder bit ga proberen. Maar ja iedereen op stal verklaard me dus voor gek en mijn beste vriendin is het er eigenlijk niet mee eens omdat ze bang is dat ze me naar het ziekenhuis moet brengen...(toen ik zei dat ik er eigenlijk liever zonder zadel op ga zitten dan met zag ze het al helemaal niet meer zitten haha

Ben ik nu overmoedig? Of zit er wel degelijk gevaar aan