Een hele tijd geleden heb ik al eens een topic geplaatst over oost-indische aggresiviteit bij mijn paard. 99% van de tijd is het de grootste schat van de wereld. We hebben een superband en ik kan werkelijk alles met hem. Het is echt een lief ding.
Probleem is alleen, hij is erg eenzaam. Als hij in de paddock staat staat hij altijd alleen, en dan staat hij bij het hek te staan en niks te doen, net zolang tot hij een mens of ander paard ziet en dan hinnikt hij meteen en blijft hij aandacht trekken. Je hoort hem bijna denken; kom hieer !!
Ook heb ik een tijdje terug een reading gedaan ( zie profiel ), en ook daar kwam uit dat hij eenzaam is. N.a.v. die reading heb ik samen met degene die het gedaan had nóg een keer contact gezocht met Rowygo, en er nog even over doorgegaan. Blijkt dat hij echt eenzaam is, en heel graag een maatje wil. In zijn gedrag merk ik dit ook heel sterk.
Probleem is alleen ( en daarom staat hij dus ook alleen ) dat hij al meerdere keren, bij 4 verschillende paarden, zich als een monster gedragen heeft tegen hen. Natuurlijk moet er een rangorde worden gemaakt en worden er wat beten en klappen uitgedeelt, maar dit was geen rangorde bepalen. Dit was gewoon puur aanvallen. Hij vloog achter ze aan, beet ze, trapte ze, trok dekens kapot, sloeg ze tegen de grond en joeg ze net zo lang het land door tot óf wij er tussen hadden kunnen komen of ze in de sloot gedonderd waren. We zijn hier natuurlijk heel erg van geschrokken en durven er nu geen paard meer bij te zetten. Ook op stal is hij een sikkeneur tegen andere paarden. Als er een paard langs zijn stal loopt bijt hij die de laatste tijd steeds.

Vroeger werd hij de allemansvriend genoemd. Stond met hordes paarden op de wei en dat ging prima. Je kon iedereen erbij zetten, hij vond het wel best en was tegen iedereen vriendelijk. Ook op stal was er niets aan de hand.
Nu is hij dus heel erg eenzaam, waar ik zó van baal. Ik heb ook 't idee dat die eenzaamheid hem ook deels zo chagrijnig maakt.
Aangezien ik niet zelf de hele dag bij 'm in de wei kan gaan zitten, ben ik hard aan het nadenken over een oplossing. En ik vraag jullie hulp. Ik durf er dus niet zomaar weer een paard bij te zetten, vooral niet het paard van een ander. Ik ben vreselijk geschrokken van hem die paar keer. Zijn blik werd hard en hij gedroeg zich vreselijk. Echt heel eng om te zien, op zo'n moment kan ik wel janken want wat ik dan zie is Rowygo niet..

Ik hoop op hulp/tips !
Alvast bedankt..