groene leem (reinigingskuur) ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keetieee

groene leem (reinigingskuur) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 14:39

Heeft iemand hier ervaring met groene leem als reinigingkuur?
Ik hoorde dat het nogal heftige reacties kon geven..
groetjes keet
Laatst bijgewerkt door keetieee op 10-01-07 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Re: groene leem (reinigingskuur) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:39

PB Richtje op Bokt eens, haar paard krijgt er volgensm ij op dit moment eentje.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:40

Zelf geen ervaring, wel mensen in mijn omgeving. Iig niet doen zonder overleg met de DA, kan best heftige reacties geven.

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:28

Ik heb vorig jaar van die leem met Dode Zee zout erin gebruikt bij m'n pony. De leem die ik had werd gebruikt in die centra waar mensen modderbaden in nemen. Ik merkte inderdaad wel een verschil. Mijn pony had een chronische peesontsteking met toen continu vocht op de pezen. Maar het is natuurlijk geen wondermiddel dat van de ene dag op de andere zal werken. En heftige reacties heb ik niet opgemerkt.

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 21:53

hai,
Ik bedoel ook voor inwendig gebruik Lachen
groetjes

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:12

Ik heb het gedaan.
Maar wel de Schindler´s mineralen, omdat dit veilig gebruikt kan worden bij chips.

Géén reactie gemerkt.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:16

ik heb een reinegingspakket gehad. en gebruikt. was met groeneleem en nog wat druppeltjes heeft bij mn pony perfect geholpen. en de chip zit er nog gewoon in hoor.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:20

Mijn vorige pony heeft het gehad bij zijn nieuwe baasje, schaapjuh. Hij was hoefbevangen. Hij is er weer overheen gekomen maar ik weet niet of het daardoor was. Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 00:27

Groene leem en de chip kunnen - volgens de laatste informaties - wel gewoon samen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 07:28

Citaat:
Inwendig:
Op verschillende manieren kan leem inwendig ingezet worden voor dieren. B.v. in de vorm van leemwater als middel tegen (chronische) diarree, misselijkheid, dunne darmontsteking en zweren in het maag darm kanaal. Er is zelfs aangetoond dat leemwater een genezende werking kan hebben bij Parvo. Veel dieren met spijsverteringsproblemen gaan uit zichzelf leemwater drinken en met name paarden zijn er dol op!
Bij dieren die wat vermoeid zijn en wat algemene niet ernstige kwaaltjes en ongemakjes hebben is een kuur met groene leem aan te bevelen. Middels zo'n inwendige reinigingskuur worden gifstoffen en niet in het lichaam thuishorende afvalstoffen opgezocht en uitgescheiden. U kunt dit dus echt zien als een reiniging van het lichaam. Daarnaast bevat leem veel heilzame mineralen, sporenelementen en enzymen en brengt deze in het lichaam.
Een complete reinigingskuur met leem duurt twee weken voor dieren.

Leem kan niet inwendig gebruikt worden bij een dier dat allopathische medicijnen gebruikt. Leem neutraliseert de medicatie en doet deze uit het lichaam verdwijnen. Ook dieren die stalen pinnen in het lichaam hebben kunnen geen leem gebruiken. Daar leem het lichaam ontdoet van stoffen die niet lichaamseigen zijn, dit geldt ook voor andere voorwerpen welke niet lichaamseigen zijn in het lichaam, kunnen deze dieren leem niet inwendig gebruiken. Hieruit blijkt dat Leem heel krachtig is, een prachtig middel, maar niet voor ieder dier geschikt.
Een chip is ook een niet lichaamseigen stof, maar wordt opgenomen in het weefsel.
Leemgebruik is daarom met een chip wel mogelijk, ik ken zelf nog geen situaties waarbij de chip naar buiten kwam na leemgebruik.

Ondanks alle contra-indicaties welke ik hieronder uitgebreid zal weergeven is leem een prachtig en krachtig middel dat zowel inwendig als uitwendig ingezet kan worden al dan niet in combinatie met andere alternatieve therapieën zoals b.v. aromatherapie. Leem werkt harmoniserend in vele gevallen.

Citaat:
Leem mag niet inwendig gebruikt worden wanneer/bij:
- Wanneer uw dier allopathische (=reguliere) medicatie gebruikt
- Bij aanhoudende verstoppingen.
- Wanneer het dier iets ingeslikt heeft en er een obstakel is in de darmen.
- Indien het dier een hoge bloeddruk heeft dient u dit te melden, het dier kan
dan slechts in beperkte mate leem gebruiken.
- Niet inwendig gebruiken bij nierproblemen.
- Nooit langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken.

Bij voorkeur de leem een half uur voor de maaltijd of drie uur na de maaltijd toedienen. Door het voer mengen mag eventueel ook als het toedienen een probleem is. Het komt zelden voor dat een dier allergisch is voor leem.

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 12:32

bedankt needje voor de info!!!

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:00

Ik heb het 2 keer gebruikt voor mijn pony met zomereczeem als kuur samen met druppels (geloof jeneverbesolie, maar pin me er niet op vast). Geen rare reacties gehad, goede ervaringen. Alleen werkten die druppels vochtafdrijvend, dus daar ging ie heel erg veel van plassen. Ik had trouwens veterinaire groene leem via de Paardendrogist.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:30

ik heb in het verleden een paar keer de silverlinde reinigingskuur gegeven aan mijn paard (met groene leem). Geen heftige reacties maar wel een paard zonder schilfertjes en jeuk (had hij toen last van). Zelf heb ik mezelf laatst ook zo'n kuur gegeven maar ik vond de leem smerig. De teatree went wel maar een glas met leem smaakt gewoon van geen kanten. Mijn paard vindt het daarentegen lekker, die likt de leem zo van mijn hand.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:31

Needje waar heb je die info vandaan? zou het ook bij katten werken vraag ik me nl af...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:34

Van de paardendrogist site: ( www.paardendrogist.nl )

Zeer fijne klei voor inwendig gebruik. Groene leem is heel rijk aan mineralen en reinigt het bindweefsel en de darmen.

Groene Leem poeder voor inwendig gebruik wordt geleverd zonder gebruiksaanwijzing en dient u te gebruiken volgens het advies van uw dierenarts of natuurgeneeskundig therapeut.

De fijne zuivere groene leem wordt veel gebruikt voor een inwendige reinigingskuur om het lichaam te ontdoen van gif- en afvalstoffen. Dat kan op regelmatige basis (2 x per jaar) of alleen als het dier kwakkelt en regelmatig problemen heeft die kunnen voortkomen uit een "volle" prullenbak (zoals mok, eczeem, te vaak verkouden, infecties, schimmel, enz). Een reinigingskuur met groene leem wordt ondersteund door de toevoeging van essentiële oliën.

Een kuur met groene leem kan niet worden toegepast bij dieren die gechipt (registratiechip) zijn of pinnen in het lichaam hebben. Daarnaast mag groene leem niet inwendig gegeven worden aan drachtige merries, paarden met nierproblemen, paarden die zwaar getraind worden of paarden met fysieke afwijkingen. Wij adviseren dergelijke kuren alleen te geven in overleg met of op advies van een veterinair natuurgeneeskundig therapeut.

Let op: Groene leem kan de werking van medicijnen negatief beïnvloeden.

Het stukje over de chip of pinnen klopt niet helemaal, die informatie is verouderd...

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 15:08

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:42

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:28

ok, ik ga even overleg plegen met mn DA, heb kat aan diarree en wil maar niet overgaan, ze is er niet ziek van gelukkig.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:25

voor katten zou ik de groene chlorella tabletjes gebruiken. Onze eigen katten zijn er dol op en ze zijn een goede reinigingskuur. Ook bevatten ze veel vitamines en mineralen. Zoek op inet maar eens op chlorella. Niet zo'n gehannes als groene leem en ook best betaalbaar. Voor baasjes ook erg goed (maar wel vies, ruikt naar kattengaap Haha! )

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:48

kattengaap? maar dát ben ik wel gewend! Bleh!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:50

ik heb het gam wel eens inwendig gegeven maar merkte er ook niks van.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:53

Maar zal het van de zomer dus ook kunnen helpen met zomereczeem?

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 01:59

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:09

Heeey bedankt!! Die kende ik nog niet!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:11

Of toch wel.. Knipoog
Alleen ff kijken wat ze daar ook al weer voor oplossingen hadden.