Bonnie is een shetje van 5 jaar en ze is 90 cm hoog.
Ze is verkeersmak en niet snel ergens bang voor.
Ze loopt sinds vorig jaar augustus voor de wagen, en heeft 1 keer moeilijk gedaan voor de wagen begon toen te steigeren dit was net in het begin toen ik haar beleerde. Daarna niet meer altijd braaf en luistert goed naar je stem.
Ik heb 2 verzorgsters voor mijn shetje.
Mariska een meisje van 10 jaar die haar onder het zadel rijdt.
Mariska maakt buitenritten op Bonnie terwijl ik erbij ben, ik loop of fiets dan mee en bij drukke kruispunten houdt ook ik haar los bij de teugel vast dat als er iets is ik ook in kan grijpen. Ik heb overigens nog nooit hoeven in te grijpen.
Zij gaat samen met mij mee op de wagen als we gaan mennen.
En Inge een meisje van 13 jaar die samen met een vriendin de shetjes verzorgt.
Inge gaat samen met die vriendin met de shetjes wandelen.( Ze hebben altijd de mobiel bij zich dat als er iets zou gebeuren ze gelijk mij of mijn ouders kunnen bellen )
Inge heeft een goed verantwoordelijkheids gevoel.
Ze is al diverse keren mee geweest met het mennen en Bonnie luistert ook goed naar haar. Heeft ook zelf al diverse keren gement terwijl ik er naast zat.
Nu wil ik ze van de zomer zelf op weg laten gaan. ( ze zijn dan 14 jaar ). Eerst zelf met de fiets ernaast mee gaan zodat ik weet dat het goed gaat.
Ze mogen ook alleen gaan als er iemand op de stal is die ze kunnen bellen als het niet goed mocht gaan. Ze mogen nooit alleen maar wel samen
Ze mogen dan een ritje maken hier in de buurt langs de weg van een klein uurtje. Het is langs boerderijen op een rustige weg er komt wel verkeer langs ook tractors ( maar hier geeft Bonnie niets om ) en een groot stuk over een natuurpad waar bijna geen voertuigen komen.
Als dit alles goed gaat kunnen we eventueel kijken of ze verder kunnen gaan.
Wat vinden jullie hiervan kan dit of vinden jullie het onverantwoord.
Ik heb het nog niet tegen ze gezegd, wilde eerst weten wat jullie ervan vinden.
Het gaat om deze shet met wagen.
Wagen is geremd.