Barefoot Cheyenne? Echt of nep????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Barefoot Cheyenne? Echt of nep????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 09:47

Er wordt mij een zadeltje aangeboden in ruil voor een australian stock wat ik te koop heb staan. Ik wil dolgraag overstappen op een boomloos zadel...en tja als je dan zo'n aanbieding krijgt gaat het wel kriebelen.

Maar is dit een echte barefoot of niet? Omdat ik regelmatig hoor dat een nepbarefoot van mindere kwaliteit zou zijn.

Misschien dat de echte kenner er iets in herkent.

Afbeelding

De mensen die het zadel willen ruilen zijn helemaal niet thuis in deze zadels geloof ik. Ze zei ook letterlijk, ik weet helemaal niks over het zadel en heb er zelfs nog nooit op gezeten omdat mijn paard kreupel is.

Wat vinden jullie??

fjordnina

Re: Barefoot Cheyenne? Echt of nep????

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:55

Dit is geen echte. Barefoot heeft er een veertje opslaat en aan hangen. Kijk maar even op www.boomloosrijden.nl dan zie je wat ik bedoel. Barefoot gebruikt ook geen groen.

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:00

Dit is een Randoll's Canadian Trek.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:19

Sharmila schreef:
Omdat ik regelmatig hoor dat een nepbarefoot van mindere kwaliteit zou zijn.

Ge-WEL-dig dit!!! Afgod

Een Barefoot is namelijk een nep-Torsion en weer van mindere kaliteitdan DIE Haha!

Overigens is het woord NEP is deze verkeerd omdat het bedrog inhoudt en noch Randol noch Barefoot pretendeert een Torsion te ZIJN dus is van fabrikantenzijde van bedrog geen sprake. De klant krijgt gewoon waar deze voor betaalt.

HC

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:25

amen Haha!

dit is overigens idd de randol Knipoog

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 11:28

Ok mooi....nu weet ik wat meer. Maar hoe zit het dan met de kwaliteit van een Randoll zadel? Is het beter of slechter. (ik vind het zo verdacht dat ik ze voor zo goedkoop zie staan overal, hebben namelijk even zitten surfen)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:45

de randoll zal iets harder slijten dan de barefoot en de barefoot harder dan de torsion

ligt er ook aan hoe je der mee omgaat
bij de barefoot torsion en trek heb je meer keuzes in modellen en pommels
de randoll is nog van leder de pfiff is nog goedkoper al scheelt het niet erg veel
de freeform vind ik persoonlijk de beste en het lekkerst zitten
voor het geld wat je voor een nieuw betaald krijg je daar waar voor je geld

de verf kwaliteit , echt of nep wol , stiksel kwaliteit en natuurlijk de leder kwaliteit
is van een goedkoper zadel nu eenmaal minder dan van een duurder zadel
maar bij een duurder betaal je ook vaak gedeelte voor de merk naam

kijk een lord dressuur kan je ook niet vergelijken met een bates dressuur ..

wat voor een australian heb je ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:57

Sharmila schreef:
ik vind het zo verdacht dat ik ze voor zo goedkoop zie staan overal

Verdacht? Barefoot staat ook goedkoper dan Torsion te koop dus Pling Jee wat verdacht Haha!
Bepaal gewoon zelf wat voor producteisen jij stelt en koop DAT zadel. Als je dat niet wil betalen, tja... tuf luk meid.

Wat de marges betreft Nickyu heb je doorgaans GEEN gelijk. Het betalen voor de naam is voor een groot deel een mythe. Met name aan de onderzijde van de markt is de procentuele marge veelal juist groter.
De prijs van zadels is voornamelijk opgebouwd uit de grondstofprijs en arbeid. Het mag duidelijk zijn dat een zadel van europees eco leer van het juiste stuk runderhuid door een meesterzadelmaker met wasdraad met de hand in elkaar gestikt duurder en beter is dan een van EXACT DEZELFDE ONTWERPTEKENING door een net niet minderjarig ondergeschoold arbeidertje met textielindustrie-garen in de textielindustriemachine gestikt zadel uit idiaas hormoonkippenleer.

De keuze is aan de klant, zo simpel is het.

HC

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:00

Ik denk idd ook dat het geen barefoot cheyenne is

Die heb ik namelijk zelf ook, en mijn cheyenne ziet er anders uit dan die foto

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 12:01

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:17

ben het niet helemaal met je eens Huertecilla
als ik zie dat bv de BR nu duurder is geworden maar i andere fabrioek word gemaakt en er echt niet beter op geworden is ..
had hier bv hoofdstellen in de zaak liggen van hun
en van een onbekender merk in de zelfde prijsklasse
geloof me dat het onbekendere merk een betere kwaliteit heeft
marges bij de goedkopere en de duurdere spullen zijn bij ons iig ongeveer gelijk
daaom betaal je voor een bepaald merk rvs western bit bij mij 50 en bij HO bijna 100 ..want het komt daarvandaan zal wel goed zijn toch? al moet ik eerlijk zeggen dat op sommige
goedkopere producten de marge zelfs MINDER is ipv de door jou beweerde hoger (bij bepaalde zadels bv ..)
sommige producten van verschillende merken komen uit de zelfde fabriek , zelfde manier gemaakt zelfde grondstoffen alleen ander merkje opgenaaid ..
dat gaat namelijk ook wel eens niet goed waardoor bij bepaalde spullen waarvan ik het nog niet wist nu wel weet Knipoog

tuurlijk betaal je voor een product gemaakt uit bv amerikaans leder meer dan uit een europees leder gemaakt , daar zit ook nogal wat verschil in ! en daar betaal je zeker voor !

idem voor de gebruikte verf en stiksel

daarom kan je een lord ook niet met een bates vergelijken
maar wel een stuben met een hubertus (iig de oude types )

bij bepaalde producten van bepaalde leveranciers betaal je zeker wel een gedeelte voor de naam

daarvoor heb ik ook iets te lang in de import gezeten.. Knipoog

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:22

dit is zeker te weten geen barefoot. ik denk toch echt eerder aan een randoll maar die heeft ook wel een merkje ergens instaan. dus als je dat neit ziet is er het nog een goedkopere versie.

overginds vind ik niet dat de barefoot een nepper is van Torsion. ik vind de torsion toch wel wat verschinnen met barefoot.

ik ben niet over die namakers te spreken. ken genoeg mensen bij wie het zadel na een jaar uit elkaar viel. geef mij maar mijn heerlijke 2 barefoots Haha!

als je eigen zadel ( ik weet niet hoeveel hij waars is ) duurder was dan een namaak barefoot zou ik het niet doen. kan je hem beter verkopen en een barefoot kopen. dat weet je teminste dat je goede kwaliteit hebt Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 15:41

Het is inderdaad geen barefoot. Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen, ik denk dat je zelf moet gaan kijken en zelf oordelen.
Wat ik tot nu toe van randoll heb gezien vond ik slecht, maar anderen vinden het prima.
Ik zou er zeker niet teveel geld voor geven, je moet er immers ook nog een pad etc bij kopen en de waarde van dit zadel ligt niet heel hoog.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:18

nee het is niet de nog goedkopere pfiff ..
hij is wel duidelijk gebruikt dus niet ongebruikt
weet niet of die mensen m nieuw of 2e hands hadden gekocht?

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:00

Dit is inderdaad een Randoll's boomloos zadel. En naar mijn mening helemaal niet nep. Ik heb hetzelfde zadel en ben er heel positief over.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:13

Dit is inderdaad een Randoll's
Ik heb er ook eentje en ik ben er hartstikke tevreden mee Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:04

over de veertjes: Dit is pas iets van de laatste tijd, voorheen zaten er geen veertjes aan

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 11:10

Mazzel-meid schreef:

rijden die hetzeflde?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:14

Zoals al gezegd : absoluut geen Barefoot , die hebben alleen een gele / beige of witte onderkant gehad.

Barefoot is geen nep-Torsion , je ziet duidelijk de uiterlijke verschillen in vormgeving.

Trekker / Randolls e.d. zijn wel nepperds van Barefoot , ze hebben uiterlijk precies dezelfde vormen , en het komt ook regelmatig voor dat mensen (particulier of in winkels) kopers wijsmaken dat het toch echt een Barefoot betreft die ze te koop hebben.

Als er dan wat fout gaat met de gekochte "Barefoot" dan trekt er bij mij een zeer teleurgestelde klant aan de bel , maar blijkt dus dat ze een nepperd gekocht hebben.

Als een winkelier gewoon eerlijk verteld dat het een ander , goedkoper merk is dan is er niks aan de hand. De goedkopere zadels zijn gewoon minder ver door-ontwikkeld , maar dat wil niet zeggen dat ze niet goed zijn voor bepaald gebruik.

Zo zijn de goedkopere van Barefoot nagebootste zadels prima voor de wat rondere paarden die niet zoveel schoftruimte nodig hebben. Net zoals de oudere Barefoots.

Wil je wat duurzamere kwaliteit , een zadel dat beter in elkaar zit en beter zijn waarde behoudt , dan kies je voor Barefoot.

De Torsion is dan weer een stapje daarboven : die is weer iets verder doorontwikkeld en die kun je helemaal samen laten stellen zoals je dat zelf wilt , de maten / kleuren / gebruikte materialen. Dat brengt ook weer een hogere prijs met zich mee maar dan heb je wel ECHT een superfijn zadel dat speciaal voor jou gemaakt is.

Het is dus maar net wat je wilt. Bij dit simpele model boomloos heb je eigenlijk de keus uit 3 opties :

- goedkoop en simpel (Randolls e.d.)
- iets duurder , verder ontwikkeld , waardevaster (Barefoot)
- maatwerk (Torsion)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 13:55

lolaaatjuhh schreef:
Mazzel-meid schreef:

rijden die hetzeflde?

ik merk kwa rijden weinig verschil met een Barefoot.
Ik heb 'm inmiddels alweer 1,5 jaar en hij ziet er nog netjes uit Lachen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:37

oké Lachen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 14:46

Ik krijg net een mailtje dat ik de barefoot Cheyenne testzadel ontvang binnen enkele dagen. Dus nu kan ik makkelijk zelf vergelijken! Echt super!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:16

je zal merken dat de een wat zachter zit als de ander
en dat is maar net wat je lekker vind
grootste nadeel van de goedkopere vind ik de maat
de zitmaat zit tussen de maat 1 en 2 in en deze is geschikt voor paarden met een niet te hoge schoft
(ligt aan de pommel ..de goedkopere merken hebben geen andere pommels , de duurdere wel )

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:26

Hey sharmilla Ik heb ook al meer dan een jaar een Randoll's voor sweety. Het zijn hele fijne zadels. Als je er niet te veel voor moet betalen is het zeker geen miskoop. Nu weet ik niet van je stockie nog waard is. Maar een nep barefoot is het zeker niet gewoon een ander soort boomloos zadel.
Fijn dat je zelf kunt gaan vergelijken.

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:08

hoe duur zijn de Randoll's dan ongeveer? Lachen