[AR] tuig versieren in kerstsfeer!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tietje

tuig versieren in kerstsfeer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 00:08

Bij ons op de manege is er 23 dec showblok ik doe daaraan mee met m'n welsh A pony aangespannen. Nu heb ik al we een idee hoe is m'n wagen ga versieren met kerstslingers en verlichting ik probeer zelf aan een kerstvrouwenpak te komen. Ik wil de versiering in het rood en zilver doen m'n pony is een schimmel wil in de manen zilver glitter doen en met rood glittergel sterren op der billen. Maar ik wil ook op 1 of andere manier m'n tuig versieren. Iemand een leuk maar zeker ook een veilig idee? (m'n pony is wel een beetje een muts dat wil zeggen dat ze best wel zeikerig op dingen reageerd).

JoyCiej007

Re: tuig versieren in kerstsfeer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:18

Wat een leuk idee zeg Lachen Wat ik zelf altijd heb, of het nou kerst is of niet, ik heb een belletje aan een ringetje gemaakt dat aan de onderkant van het borsttuig zit; het belletje hangt dus voor de 'borsten' van de pony, en maakt bij iedere pas een vrolijk tingelend geluidje Lachen Ik heb die ooit gekocht op skivakantie in Frankrijk; je hebt ze overal wel bij die toeristische souvenir winkeltjes in skigebieden; van die 'koeienbellen' of 'geitenbellen', alleen ik heb natuurlijk een passend maatje, zeg maar voor een geit Lachen vast gemaakt met zo'n tie-rip (oid.) en dat blijft goed zitten. Lachen Het klinkt leuk, staat leuk, en iedereen hoort je altijd aankomen. Meerdere van die belletjes aan het tuig is natuurlijk érg leuk voor de kerstsfeer

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 01:31

Ik heb inderdaad ook aan belletjes gedacht maar ik wil meer iemand anders nog leuke een creatieve iedee?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:34

je hebt zo van die hertengeweien om op je hoofd te zetten he. Kan je aan je kopstuk vastmaken Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:35

katiavl schreef:
je hebt zo van die hertengeweien om op je hoofd te zetten he. Kan je aan je kopstuk vastmaken Haha!

Ohhh, leuk idee, dat ga ik ook doen tijdens de kerstdagen als ik eens een buitenritje maak met onze shetmerrie Lachen ghehe, leuke reacties gegarandeerd Tong uitsteken Clown

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 01:41

Ja dat was ook een idee heb op indernet wel van die dingen gezien maar nog niet in de winkel. Maar goed nu nog het tuig dus het bordttuig, schoftje en de staartriem ik rij zonder broek.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 01:54

Ehm, kerstballen zijn gevaarlijk als ze van glas zijn, maar ik heb ze ook van plastic, omweven met mooie zijden draadjes, die zijn ook leuk om ergens aan te hangen Knipoog En, wat dacht je van hét ultieme kerstsimbool: Misltoe (of hoe je 't ook mag schrijven) dat kan je ook ergens aanvast maken, of je vlecht het bijv. in de staart of manen mee Knipoog Verder kun je aan het tuig of aan de pony zelf van die rood-witte snoepzuurstokjes hangen, je weet wel, in een soort van 'wandelstok' vorm, die hang je normaal gesproken in de kerstboom. En van die welbekende rode sokken met wit bont eraan, voor in de kerstboom of aan de schoorsteen, daar horen cadeautjes in.

Verder kwam ik op het idee om met nep sneeuw te werken, maar dat lijkt me niet écht slim, dat is best chemisch spul, vast niet goed voor de pony én het tuig, dus doe dat maar niet denk ik Knipoog

Verder zou ik adviseren: kijk eens bij de intratuin, of meer van die woonwinkels met allerlei kerstspullen, daar zitten vast leuke dingen bij om aan je pony of aan je tuig te hangen Lachen

p.s bedankt trouwens voor het starten van dit topic; ik wordt nu zelf ook helemaal enthousiast en denk dat ik maar eens leuk op rit ga met de kerstdagen, en lekker versierd door het dorp ga pronken met mijn kleine shetje Lachen

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 09:04

Bedankt er zitten wel wat leuke ideeen bij waar ik wel wat mee kan ik vind die kerstsokjes wel een leuk iedee bij die snoepzuurstokjes heb m'n bedenkingen van wegen het kleven. Maar sta nog steeds op voor meer ideeen dus kom maar!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:46

Slingers kan je ook op je tuig maken. Gewoon in de lengte erover heen (uiteraard niet tussen tuig en pony). Hier en daar een tape'je eroverheen. En onder je passanten proberen te halen (anders een met een touwtje aan je passanten vastmaken. Ook om je lamoen kan je slingers wikkelen.

Dominike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:50

wat dacht je van kleine led lampjes op je tuig maken accu op de kar en aansluiten maar alles met kleine tirepjes vast zetten
licht uit in de piste en je kan je binnekomst geweldig maken
heb dit ooit gedaan met n western show is super leuk
veel plezier met je show

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:52

Ik deed altijd een kerstmuts de oren uitknippen en zo op het hoofd Haha! .

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 19:59

stalhoefdal schreef:
wat dacht je van kleine led lampjes op je tuig maken accu op de kar en aansluiten maar alles met kleine tirepjes vast zetten
licht uit in de piste en je kan je binnekomst geweldig maken
heb dit ooit gedaan met n western show is super leuk
veel plezier met je show

Ik doe al wel verlichting aan m'n wagen maken het zou wel erg gaaf zijn ga hier zeker ff met samen met m'n vriend over brainstormen dank je

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 20:12

Wel jammer zeg had gehoopt dat er wel meer creatieve mensen zouden zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:15

ok ik ga terug nadenken Haha! had eventjes examens dus dat ging voor

- ik denk aan raamklevers van die stickers die je er zo terug kunt afhalen
- valse sneeuw plus dennetakken je koets zo versieren geeft ook een mooi zicht en is makkelijk te doen met metaaldraad.
- verder hangt af welke koest je hebt kan je dozen inpakken en dan strik rond doen en dan lijkt het of je de echte kerst cadeau koets hebt Clown

edit eventjes de rest gelezen ik bedoel met nep sneeuw van die eumh :p watjesspul niet de spuitbus hopelijk begrijp je mij

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:24

katiavl schreef:
ok ik ga terug nadenken Haha! had eventjes examens dus dat ging voor

- ik denk aan raamklevers van die stickers die je er zo terug kunt afhalen
- valse sneeuw plus dennetakken je koets zo versieren geeft ook een mooi zicht en is makkelijk te doen met metaaldraad.
- verder hangt af welke koest je hebt kan je dozen inpakken en dan strik rond doen en dan lijkt het of je de echte kerst cadeau koets hebt Clown

edit eventjes de rest gelezen ik bedoel met nep sneeuw van die eumh :p watjesspul niet de spuitbus hopelijk begrijp je mij

Ja ik begreep dat met nep sneeuw watjesspul bedoel bedankt voor je leuke tips

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:25

Jammer dat er niet meer reactie zijn had gehoopt dat er wel meer creatieve menners waren maar hellaas maar die wel hebben gereageerd bedankt voor jullie leuke tips!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:33

Tietje schreef:
Jammer dat er niet meer reactie zijn had gehoopt dat er wel meer creatieve menners waren maar hellaas maar die wel hebben gereageerd bedankt voor jullie leuke tips!

En bedankt hé!

Misschien bewaren we onze goede ideeen wel om t eens voor ons eigen uit te voeren. Anders zou t dan niet meer origineel zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:44

nja, ik ben geen menner. dus zal niks worden. Men droom om het een keer te doen maar nja Haha!

ik zal is verder brainstormen voor jou!!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:53

Ik maak elk jaar met kerst een kerstrit en het wordt steeds bonter!!
Veel bellen, van die grotere. Eerst oefenen voordat je ze echt vastmaakt. En vooral veel groen en rood en glitter. Koop vooral dikke en forse spullen, het is al heel gouw iel als het op je paard zit> Ik heb zelf een krans gemaakt van een nepdennen slinger, lekker dik en veel kerstlsingers, grof erdoorheen. Achter de kont langs ook zo'n groene en daar kun je van alles aanhangen. Ik zou wel oefenen voordat je het echt definitief vastmaakt. Mijn paard vind vooral de bellen erg leuk. Tja en inderdaad de rode bandagers en kerstmuts. Die kerstlampjea op batterijen zag je bij mij overdag eigenlijk niet goed. Misschien wel die gewone rode fietslampjes(1,32 euro bij de action met batterij!!) verwerken in groen ofzo., Succes!!

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 00:34

Ik wilde de mensen niet beledigen sorry hoopte alleen mensen hiermee uit te lokken. De showblok wordt in de binnenbak gereden en sávonds dus als het goed is zal de verlichting goed zichtbaar zijn ik rij als waren een kur op muziek maar dan aangespannen liefst op jingle bells.

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 20:58

Jammer zeg dat er niemand met leuke ideeen komt ik zie dat er nog weleens mensen kijken maar niet reageren. Erg jammer

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 14:07

Ik heb ook jaren kerst gereden met Troy.
Wij deden eigenlijk de kar versieren, en troy alleen bandages om en altijd een rood lampje op der neus, van rudolph met de rooie neus. Oh ja en ook zo'n gewei. En lekker veel belletjes eraan, zodat ze echt klinkt als een kerstpaard.
Ik zal even een paar fotos hier neer zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:25

Tietje schreef:
Wel jammer zeg had gehoopt dat er wel meer creatieve mensen zouden zijn.

Tietje schreef:

Tietje schreef:
Jammer zeg dat er niemand met leuke ideeen komt ik zie dat er nog weleens mensen kijken maar niet reageren. Erg jammer

Blijf je dit nou constant roepen om je topic omhoog te schoppen ofzo?? Nors opkijken

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 20:05

Ach ja er zal eens een keer niet gekat worden we zouden ook eens een keer vriendelijk tegen elkaar kunnen doen!En ja ik hoopte dat er wat meer gereageerd zou worden is dat een erg?

Tietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 20:08

linlovesyou schreef:
Ik heb ook jaren kerst gereden met Troy.
Wij deden eigenlijk de kar versieren, en troy alleen bandages om en altijd een rood lampje op der neus, van rudolph met de rooie neus. Oh ja en ook zo'n gewei. En lekker veel belletjes eraan, zodat ze echt klinkt als een kerstpaard.
Ik zal even een paar fotos hier neer zetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet erg leuk uit zeg! Ik wil dat ook proberen met zo'n gewei! Bedankt voor je leuke reactie! Haha!