Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
manie schreef:Friezen lopen voor de sjees (tweewieler) ook in tweespan het kan dus wel en is niet per definitie levensgevaarlijk.
Citaat:Ik wist wel dat het bestaat maar vraag met af hoe dat gaat met het evenwicht. Lijkt me al helemaal niet comfortabel rijden vooral als beide paarden wat ongelijk gaan in draf (shake it, baby!)
Citaat:Overigens is de combinatie van 2-wielig en marathonwagen wel een contradictio in terminis Clown
Albert schreef:Citaat:Ik wist wel dat het bestaat maar vraag met af hoe dat gaat met het evenwicht. Lijkt me al helemaal niet comfortabel rijden vooral als beide paarden wat ongelijk gaan in draf (shake it, baby!)
Kijk, hier komt de rijkunst dan weer om de hoek kijken. Je kan een span gelijk laten lopen.
De beugel is uiteraard niet star aan de boom verbonden. Dat schudden valt goed mee, maar ik neem aan dat je nooit met deze manier van aanspannen hebt gereden.Citaat:Overigens is de combinatie van 2-wielig en marathonwagen wel een contradictio in terminis Clown
Dat is onzin. Wij hebben jaren wedstrijden tandem gereden met een tweewielige marathonwagen en daar ook kampioen VSWMN mee geworden. Ik wou weer zeggen dat dit voor jou tijd was![]()
ardo_iggy schreef:Ja, dat vraag ik me ook af!Als ik vragen mag.
In welk jaar en op welke wedstrijd zijn jullie dan kampioen geworden.
Vickelientje schreef:Inderdaad!Huh? Nou raak ik helemaal in de warVoor marathonrijden heb je een 4wieler nodig, is verplicht, staat in de regelementen (of lees ik niet goed?). Dus dan mag je met 2span imo ook niet meedoen met een 2wieler... toch?
BlackDevils schreef:Vickelientje schreef:Inderdaad!Huh? Nou raak ik helemaal in de warVoor marathonrijden heb je een 4wieler nodig, is verplicht, staat in de regelementen (of lees ik niet goed?). Dus dan mag je met 2span imo ook niet meedoen met een 2wieler... toch?
manie schreef:InderdaadVolgens mij is het woord wedstrijd hier helemaal niet gevallen.
Het gaat er om of een span voor een tweewieler kan.
Het antwoord daarop is dat dat dus wél kan.
Albert heeft het over een tandemaanspanning, vroeger mocht je met een tweewieler enkelspan en tandem starten in de marathon.
Tegenwoordig niet meer, maar in Engeland bijvoorbeeld gebeurt het nog wel veel.
Niks ingewikkeld aan dus
Vickelientje schreef:Weer wat geleerdIk had echt geen idee dat dat bestond
BlackDevils schreef:ardo_iggy schreef:Ja, dat vraag ik me ook af!Als ik vragen mag.
In welk jaar en op welke wedstrijd zijn jullie dan kampioen geworden.