Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lenneke_ schreef:Anouar heeft twee flinke drukplekken precies bij de beugelophaning en de beugelriemen. Ik heb de DA ernaar laten kijken, volgens hem komt het door teveel belasting op die punten.
Daarom ben ik nu weer terug naar een zadel met boom.
Tinkerloos schreef:Je zegt het al: langdurig lichtrijden..
Dus niet op een rit van 3 uur,maar echt lange ritten,zoals bij de endurance.
(wat Lenneke dus doet)
Citaat:Ik weet niet WELKE expertise je claimt.
Dat zèg ik toch ookCitaat:Naast het fysiologisch aspect spelen nl. ook de rijvaardigheid, conformatie van ruiter en paard, passen van het zadel enz; een grote rol.
Buitenzinnig schreef:Dus, Mazzel-Meid, jouw ruitersportzaak heeft gelijk als hij zich indekt tegen reclames van mensen die zo'n zadel kopen en het onoordeelkundig gebruiken. Een Randol werkt prima bij lekkere stapritjes of hele korte (Klasse 1) endurance ritten met een laag tempo, waarin de ruiter niet veel in de beugels staat. Bij volbloed Arabieren, zoals Anouar, zit er vaak weinig vet op de rug en loopt ook dikwijls de schoft ver naar achteren door. Die paarden zijn per definitie gevoeliger voor zulke drukplekken.
Mazzel-meid schreef:Dan hoef ik me niet echt zorgen te maken, ik rijd sowieso niet zo vaak, af en toe een kort buitenritje (niet meer als een uur), en verder eigelijk niet echt dressuurmatig in de bak ofzo.
evita_ schreef:Precies wat antheman zegt, je hebt risicofactoren. Zolang je die in de gaten houd.
Lenneke_ schreef:Bij is het iig niet gelukt en ik wil ook niet meer het risico nemen om een ander boomloos zadel te kopen.
Ik heb nu een zadel dat helemaal op maat is en ik laat hem 2 keer per jaar controleren