hoii mensen, ik ga waarschijnlijk een draver verzorgen en dan mag ik hem ook rijden, maar ik heb nog nooit een draver gereden, en ik lees nu al die berichten maar heb toch nog wat vraagjes, als hij keihard gaat draven, moet je dan lichtrijden? doorzitten? verlichte zit? en moet je hem dan zo snel laten gaan of moet je hem terugnemen en hem op je eigen tempo laten lopen (dit allemaal in de bak) en zet je hem gewoon in gelop zoals je een normaal paard in de galop zet? en is het verstandig een draver in de bak te laten galopperen, ik ben nog nooit bij deze draver geweest dus ik weet ook nog niet hoe lang hij al onder het zadel is en of hij al aan alles gewend is van het dressuus rijden, ik weet niet of hem tolt en telt gangen zijn aangeleerd... maar hebben jullie tips over de eerste beginsellen van een draver rijden, ik rij al 9 jaar andere rassen gewoon op de manege, groetjes vera
Rij 'm in elk geval niet zoals je de paarden op een manege rijdt. Over het algemeen voor de eerste keer: NIET drijven, NIET teveel in z,n mond zitten (probeer alsjeblieft niet meteen z,n kin op z,n borst te buigen) en blijf zelf vooral ontspannen. Dravers zijn zeer voorwaarts en gevoelig, gewoon rustig erop gaan zitten en vraag in elk geval de eerste keer géén galop. Leer eerst z,n 'knoppen' kennen.
Succes en veel plezier want het zijn wel superpaarden
hooi,, bedankt voor de tips, dat ga ik zeker doen ik zal ook nog met de eigenaar overleggen, wat zij met hem doet en wat ze met hem wil, hebben jullie nog meer tips? zeker plaatsen alvast bedankt;)
Lees www.dravers.nl eens door, daar staan een hoop goede tips op. Verder inderdaad zoveel mogelijk loslaten van voren, en eerst zorgen dat ie op eigen benen in draf kan lopen voordat je begint aan de galop. Probeer veel voltes en overgangen te rijden en terug te rijden op je zit. Hard draven zou ik in de bak ook niet doen, daar is de bak te klein voor
haay, hij wordt in ieder geval onder het zadel gereden, volgens mij helemaal niet meer voor de sulky, ik weet niet hoelang hij dat wel gedaan heeft, ik heb dravers.nl doorgenomen, goede site trouwens, ik ben nu met de eigenarresse aan het overleggen wat zij met hem wil, maja bedankt allemaal, ik begin gewoon rustig aan met hem en zie wel wat hij al wel en niet kan. bedankt allemaal:D
nibber hij staat in lisse, ik heb van der gehoord dat ze hem aan het leren is te galopperen, hij kan het al aan de longe, maar nog niet zo goed als je op hem rijdt. hoe leer je dat goed aan galopperen?
Tijd, geduld.... Ik denk dat t vooral belangrijk is dat t beestje ontspannen is... eerst de ruiter kan dragen en dus in balans is... Sommige dravers springen uit zichzelf al heel goed aan...
Ik rijd een draver gewoon zoals ik elk ander paard rijd Het is zowiezo of je nou een draver of een ander paard rijd toch altijd even voelen hoe een paard is als je er opstapt.
Ik rij op mijn draver zoalsop alle paarden. Gewone draf is gewoon makkelijk licht te rijden. Zijn 'racedraf' zou ik iig niet door gaan zitten, zit niet prettig. Je kan blijven ligt rijden of gaan staan, ligt er maar net aan wat je zelf het makkelijkste vind.
Het is een idee om de galop aan de longeerlijn goed aan te leren. Dat hij gewoon op comando aan springt. Onder het zadel is het het makkelijkts om hem op een recht stuk aan te laten springen en een paar passen te galoperen. Of als het goed gaat wat langer natuurlijk.
Ik zou alleen even wachten met galop tot dat jij en het paard samen goed in balans lopen.
Ik vind dit een goed topic. Ik kan binnenkort ook een draver beleren. Hij loopt nu nog koersen enzo, en heb nog nooit eerder met dravers gewerkt. Ik zal ook even op dravers.nl kijken voor tips
ik vind het zelf niet fijn doorzitten in die race draf dus gewoon blijven lichtrijden.. het helpt inderdaad om hem eerst aan de longe op commando te leren galopperen, heb je veel aan tijdens het rijden in het begin..
het hangt er natuurlijk allemaal van af hoeveel hij al kan, als hij al 5 jaar bereden is onder het zadel zal hij al heel veel weten en hoef je er zelf niet veel aan te doen, niet de galop aan te leren ofzo, snap je..
Heeeej, Gaat dit over Nibber F Boko van Liesbeth? Die verzorg ik namelijk nu ook, sinds een paar weken.. Op welke dagen doe jij 'm? Miss leuk om contact te houde Xxx Bianca
vind het met een draver... als je zijn vertrouwen hebt gaat alles een stuk beter! leer het paard eerst goed kennen. ik heb nu ook sinds 4 maanden een draver ben dol op hem, maar heel veel komt uit vertrouwen.. als dat eenmaal lukt doen ze zo veel voor je.. en ga niet met sporen rijden veel dravers vluchten voor het been. mijne was erg doof op het been in het begin.. nu gaat het al helemaal goed hij reageerd super.. zijn egte gevoelspaarden.. probeer echt niet boos te worden.. ze willen meestal altijd het goede doen!!! tuurlijk hebben ze ook streken en proberen ze je uit.. veel plezier met de draver.. ben benieuwd naar foto's als je hem verzorgt!
heb ook een tijdje een draver gereden. Je moet er niet teveel mee bezig zijn dat het een 'ander' soort paard is. Hij is misschien meer voorwaarts, maar gewoon ontspannen blijven en het over je heen laten komen!