Testweek boomloze zadels Startrekk en Ghost

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vonnie1

Testweek boomloze zadels Startrekk en Ghost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 23:13

Voor degene die intresse hierin hebben hier een verslagje van mijn testweek met de boomloze zadels Startrekk Comfort en de Ghost.
Ik heb op 'naturals' eerder een topic geopend over de problemen die ik heb met het vinden van een geschikt zadel voor mijn NRPS pony.
Het probleem was dat mijn boom-dressuurzadel (semi-op maat gemaakt (een zadel van Tweespan)) na drie maanden en daarna telkens weer naar voren schoof.
Ook heb ik hiervoor een heel scala aan dressuurzadels gepast maar geen van allen lag goed Boos! .

Ik had al een tijdje intresse in boomloze zadels en nadat ik mijn zadel retour heb kunnen brengen ben ik dus de Startrekk en de Ghost gaan testen.

De zadels zijn mij heel goed bevallen en uiteindelijk heb ik de Ghost besteld. Deze zal ik waarschijnlijk ergens volgende week ontvangen Haha! .

Mijn mening over de Ghost: enorme zachte zit en een fijne smalle zit.
Wel losjes in het begin maar daar was ik snel aan gewend.

De Startrekk: fijne redelijk zachte en stevige zit (door het suede bovenop) wel een beetje breed.

Op beide zadels kon ik wel in een mooie rechte correcte dressuurhouding zitten, wat ik erg belangrijk vind (heb helaas geen foto's van mij erop, geen fotograaf voorhanden).
Bij beide zadels heb je geen steun bij je knieen maar ik vind dit geen probleem.
Dit zal wel wennen zijn voor veel mensen.
Je krijgt op deze zadels geen stoelzit.
Ik heb wel eens iemand dit horen beweren over boomloze zadels maar bij deze twee zadels is dat dus niet zo.
En vaak genoeg zie ik mensen op een engels boom zadel in enorme stoelzit dusss Verward

Ik heb uiteindelijk voor de Ghost gekozen omdat ik deze echt extreem lekker vind zitten en het leuk vind dat ie hele korte zweetbladen heeft.
Nadeel van de Startrekk vond ik een toch wat stuggere zit, dus minder gevoel met je paard doordat het materiaal toch wat dik en stug is.
En ik kreeg pijn aan mijn kuit daar waar het zweetblad eindigd, dit kon je waarschijnlijk wel oplossen met fenders maarja...
De Ghost is het echt voor mij en mijn paard en beide zadel schoven beslist niet! Joepie!!

Afbeelding Afbeelding

smurf1988

Re: Testweek boomloze zadels Startrekk en Ghost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 23:15

Mooie zadeltjes! Haha!
Liggen er bij deze zadels ook zo'n speciale pad onder net als bij de barefoots?

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 23:23

Ja mooi he, onder de Ghost (de bovenste) ligt een bijbehorend pad die dus niet opvalt.
Bij de Startrekk zat een Grandeur pad.
De Ghost heeft panelen als kussens die dus voor vrijheid van de ruggegraat zorgen.
Bij de Startrekk gebruik je daarvoor een Grandeur pad (als ik het allemaal goed begrepen heb).
Onder de Ghost zou ook wel een andere pad kunnen maar dat staat gewoon niet zo mooi omdat het zo'n mini zadel is en de pads dan dus veel te groot.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 01:27

gefeliciteerd Ja (met je keuze en dat je weet wat het geschikte zadel voor jou is)

Ik vind die Ghosts trouwens hoe vaker je ze ziet steeds leuker worden Ja

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:22

Felies.
Welke kleur heb je besteld?

Ik heb zelf een Startrekk (of 2 dan) en binnenkort mijn paarse Ghost.

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 21:32

Thanks, ik heb gewoon een zwarte genomen, staat het mooiste
bij mijn gele hoofdstel Haha! .
Ik vond de Startrekk ook erg fijn rijden maar de Ghost nog net even fijner.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:39

hallo
ik denk ook na over een boomloos zadel om endurance mee te gaan rijden, heeft iemand tips??

ziet er goed uit die zadels, suc6 met je keuze

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:29

hé wat leuk, een nieuwe topic Lachen
de ghost zit dus het beste, en het ligt ook mooi zie ik. het lag na het rijden dus nog net zo op de rug?

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:55

leuk Lachen betsel je ook nog een speciale kleur?

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 18:10

Hai, beide foto's zijn gemaakt na het rijden Bloos , ze zweet niet zo snel.
Met de Ghost had ik een rit van 1,5 uur gemaakt, wel een redelijk rustige rit.
Beide zadels bleven netjes liggen op de plek waar ik ze neer had gelegd.
Ik ben hier echt panisch op aangezien mijn voormalige dressuurzadel na 10 minuten al op haar schouders lag.
Ze hebben de Ghost in een aantal leuke kleuren maar ik heb dus toch maar gewoon voor zwart gekozen.
rachelthinka: over boomloos endurence rijden is een topic geloof ik, moet je daar even kijken/vragen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:13

wow da's helemaal super!! ik krijg volgende week ergens de ghost en hoop dat hij bij gam zo mooi blijft liggen als bij jou Ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:04

ik heb het Ghost testzadel nu een paar dagen in bezit en 2x gebruikt. 1x in de bak en vandaag buiten. ik moet zeggen dat ik er best lekker in zit en dat het ook goed op gam's bolle ruggetje blijft liggen. ik moet nog even uitzoeken wat de beste plaats voor de singel is, gezien zijn enorme omvang Nagelbijten / Gniffelen
ik heb die hoesjes om de beugelriemen ook gebruikt, althans 1 ervan om het verschil te voelen. met zit wel wat lekkerder, omdat je anders met je benen tegen de singelstoten aankomt.
en die vind ik een beetje het enige nadeel aan het zadel. omdat het zadel zo klein is zijn ze enorm lang en zitten tot op hoog op de huid, dus meer kans op haartjes die niet lekker zitten.

vonnie, hoe had jij dat?

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:48

Hoi, ik begrijp wat je bedoeld met de singelstoten, ik voelde ze overigens niet tegen mijn eigen benen.
Maar het leek mij voor mijn paardje niet zo lekker.
Ik heb dus een langere singel besteld dan hierboven op de foto gebruikt.
En ik heb er een HAF pad bij besteld, deze is groter dan de originele Ghost pad
waardoor er maar een klein stukje van de singelstoten regelrecht tegen de paardenbuik aanzit.
Ik vond die hoesjes om de beugelriemen juist niet zo fijn die heb ik niet bijgenomen.
Als het goed is heb ik deze week alles binnen en zal ik (rij) foto's plaatsen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 04:57

oké ja die HAF pads zijn een stuk groter inderdaad, dat vind ik voor gam geen optie, maar een langere singel wel ja. ik ben wel benieuwd naar je foto's. ik hoop dat vriendlief er morgen ook een paar kan maken Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:36

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 21:29

Hier wat foto's met mijn nieuwe Ghost-zadel!
Het zadel rijdt echt superfijn!

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb toch maar de originele Ghost pad erbij genomen, dat stond mooier en met een iets langere singel vind ik het stukje dat de singelstoten over de buik van mijn paard loopt niet te groot of storend.
Pellie, ik ben erg benieuwd naar de jouwe, je hebt een bruine besteld toch?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 21:32

Ziet er mooi uit hoor!

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:15

Heb via pm al kontakt gehad met Vonnie1 maar op aanraden van haar reageer ik maar even in het topic. Ik had een Ghost testzadel aangevraagd en was blij verrast dat ik 'm vorige week al op kon halen. Heb er nu dus al twee keer op gezeten en vind het zadel heerlijk zitten. Vind het vervelend dat door de lange singelstoten mijn pony haar haar ertussen gaat zitten, maar ik heb al gelezen dat ik dat op kan lossen door een langere singel te gebruiken. Vroeg me af of ik ook een andere pad eronder kan leggen, maar die vraag is ook al beantwoord, ja dus. Een vrouw bij mij op stal maakte een erg leuke opmerking. Het zadel lag bij mijn pony op en het is natuurlijk erg klein. Ze zei"je krijgt wel veel paard voor je geld". Ik kon er wel om lachen. Ik heb een nogal bokkende dondersteen en was toch wel een beetje benauwd, maar voel toch geen verschil met mijn dressuurzadel. Ik vind dat je stevig zit, ik heb ook helemaal geen last van loshangende benen en knieen waar ik meer mensen over hoor, maar ik heb dan ook erg korte beentjes. Ik heb wel gemerkt dat het zadel met opstappen verschuift, wilde niet te strak aansingelen omdat haar haren zo tussen de singelstoten zaten en mijn merrie reageert erg knijperig op aansingelen. Moet zeggen dat ze op dit zadel erg goed en rustig reageert( jeetje alweer een pluspunt) Maar volgens mij is een langere singel ook de oplossing voor het schuiven met opstappen, toch?
Morgen ga ik buitenrijden, heb er nu al zin in!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:40

Vandaag sprong Andor bijzonder onhandig opzij, want een hoopje zand bleek toch wel een reden te zijn om je rot te schrikken.

Dank zij het ieneminiewrongetje bleef ik gelukkig zitten.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:16

gaaf vonnie!! kijk je houding eens, mooi man Ja

er komt een choco binnen en ik vind hem vast mooi genoeg om te kopen Haha!

floor wat leuk dat ze er ook zo goed op reageert. mijn tink zit ook ruimschoots in het haar en heeft ook iets last van knijpende haren. gek genoeg ondanks de lange singelstoten en korte singel met de ghost toch een stuk minder dan met mijn dressuur, doordat deze schuift heeft hij daar veel meer last van Ja

o_floor_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:17

Pellie de chocobruine wordt de mijne!! Ik ga vrijdag het testzadel terugbrengen en als het goed is hebben ze dan een donkerbruine Ghost liggen, ben er erg benieuwd naar.

Gisteren heerlijk buitengereden en heb het zadel goed kunnen testen. Tip: spring nooit heuveltje af in galop aan als je op een bokkende pony zit. Ben er dus afgevallen en dametje genoot van haar vrijheid, ging er met testzadel vrolijk vandoor. Ik zat meer in over het zadel dan over mijn pony want zij komt wel heelhuids thuis. Het was even zoeken en na een ritje achterin bij oom agent stond ze lekker in de berm met een grote pluk gras. Het zadel lag nog keurig op haar rug en ik ben weer opgestapt en heb nog lekker wat gedraafd en gegaloppeerd richting huis.
Ben zo blij dat mijn merrie zo goed reageert op dit zadel, ze heeft zoveel schoudervrijheid waardoor ze veel beter loopt en dat het zadel helemaal niet schuift is echt een verademing.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:02

zo maar goed dat er niks ernstigs is gebeurd!

ze heeft er vast meerdere laten maken, kijk nou hoe mooi hij is?!!? Kwijl
ff gepikt van BZ
Afbeelding

vonnie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 22:07

Hai allemaal, oohhhh wat is die bruine mooi!!
Ik zie dat ie een iets ander flapje heeft dan de mijne, daar waar "Ghost" op staat.
Floor, wat fijn dat ie zo goed ligt op je paardje!
Ik was ook zo enorm blij toen dit zadel een keer niet schoof!
Mijn pony ging erg moeilijk en zelf onregelmatig lopen als mijn vorige (en bijna alle andere) boomzadel weer eens op haar schouder was gaan liggen.
Ik zit trouwens ook stevig genoeg in het zadel bij schrik of omdraai acties (van emmers water die in de sloot leeggegooid worden b.v. Haha! ).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:54

vonnie1 schreef:
Ik zie dat ie een iets ander flapje heeft dan de mijne, daar waar "Ghost" op staat.

Heb ik ook. Bij mij is dat merkje er niet en is het nog op dat "plastic" genaaid.
Ik vind het op de bruine Ghost wel mooier! Pling

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:33

Mooie zadels hoor!
Ik vind voor het oog de startrekk mooier dan de ghost,maar die zit dus minder?
Als je op je zadel zit vind ik het nog mooier staan dan het kale zadel zonder ruiter erop.
Dat bruin is ook helemaal mijn smaak!