Prisca schreef:Danmoet je eens goed kijken op de meeste handelsstallen en bij vele pension ruiters die het wel zo gebruiken,..
Ik weet wel dat het heel vaak zo gebruitk wordt maar dat maakt het nog niet goed. Er zijn heel veel dingen die gebeuren bij handelstallen en bij vele pensiostallen war ik niet achter sta.
Prisca schreef:Nogmaals je paard kan net zo braaf en mak zijn maar schrikken kunnen ze altijd en dan sta jij in het midden. Ik heb het ook bij een braaf en mak paard gezien.
Weet we hebben hier allemaal de discussie dat we MOETEN rijden met cap maar ernaast zijn we zo onverzichtig als de pest en daar gebeuren de meeste ongelukken.
Ik zie de zweep altijd als been en zonder been kan je ook niet rijden dus zonder zweep niet goed longeren.
Je hebt gelijk dat alle paarden kunnen schrikken. Maar in de situatie dat je een paard hebt dat bang is voor de longeerzweep kan je beter kiezen voor longeren zonder zweep. Het risico zonder zweep is dan kleiner dan het risico met zweep. Bovendien houd de shet dan een positieve ervaring over aan het longeren waarbij de longeren met zweep als negatief zal beschouwen.
Je hebt ook gelijk dat er veel ongelukken gebeuren naast het paard. Maar volgens mij heeft dat ook te maken met het feit dat mensen zich niet in de aard van het paard verdiepen. Veel mensen zien gevaren niet aankomen. Ik betrap mezelf er trouwens wel op dat ik mijn paard in sommige situaties teveel vertrouw. Met een onbekend paard ben ik altijd veel meer op mijn hoede.
Enne, mijn paard was in de eerste maanden dat ik haar had zo heet en hypergevoelig dat ik haar moest rijden met weggedraaide onderbenen oftewel zonder been. Ook nu hoef ik nauwelijks beenhulpen te geven. Dus rijden zonder been kan ik wel