[AR] Tijden en afstanden in de marathon

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Tijden en afstanden in de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 10:13

Ik vroeg me af hoe je in de trajecten weet hoe hard je gaat en hoeveel afstand je hebt afgelegd.
Is dat een kwestie van gokken? Want een km- teller is veboden toch?
Hoe kun je dat dan weten....? Bloos

manie

Re: Tijden en afstanden in de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 10:26

Nee het is geen kwestie van gokken.
Bij elke km staat een bordje en je mag een lijst maken met tijden. Dan weet je bij elke km of je op schema zit Knipoog

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:03

Moet je wel je stopwatch meenemen natuurlijk Clown

Idd wat Mjet zegt, elke km staat aangegeven en als je van te voren een lijstje maakt met de tijden bij elke km kan je inschatten of je harder of zachter moet gaan rijden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:07

O ja de stopwatch Gestoord (en liever 2 of 3 stopwatches voor als er eentje uitvalt) moet je niet vergeten Lachen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:06

goed verkennen is het halve werk

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:12

Het neemt ook meer dan de helft van de tijd in beslag Vork

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:20

wat heb je aan het verkennen van een wegtraject? gewoon zoals de rest zegt stopwatch en van te voren weet je meestal wel het totaal aantal km en de tijd van hoelang je erover mag doen dus dat is gewoon een simpel sometje en je weet hoelang je over 1 km mag doen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:26

Je kijkt nogal eens over een km paaltje heen. En als bv het eerste stuk hard is, en daarna een rul stuk kun je daar rekening mee houden met de energie van je aanspanning.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:31

Dat ben ik helemaal met je eens A10.
Je moet altijd het traject verkennen, zodat je kunt inschatten waar je het beste even kunt stappen (mocht dat nodig zijn) of waar je even vlot kunt doorrijden.
Ik moet meestal een stuk stappen en dat doe ik bij voorkeur op een stuk met een harde ondergrond. Dus als ik weet waar dat komt hou ik daar rekening mee.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:32

dat niet alleen maar je herkent bepaalde plekjes en kan inschatten hoelang je traject nog duurt en inderdaad wat Albertine zegt je kunt rekening houden met de terreingesteldheid en de energie verdeling van je combinatie

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:41

En vergeet niet de grapjassen die wel eens een bordje weghalen.

Wij tellen met verkennen ook altijd de bomen Ja In Ugchelen stond de 1 km bij de 79ste boom aan de rechterkant.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:46

gaan jullie de dag dat je de hindernissen verkent ook het wagtraject rijden met de auto ofzo ofwa hoe moet ik dat zien met verkennen want netals met die rulle stukjes enzo en stukken waar je beter kunt stappen of draven dat doe ik gewoon tijdens het rijden. want bij wedstrijden waar je vaker rijd weet het wel een beetje maar bij een nieuwe wedstrijd niet hoe of wat het wegtraject is. hoe moet ik me voorstellen met wegtraject verkennen?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:48

Je rijdt met zijn alle in autos achter elkaar aan, zo rijdt je het hele traject. Op sommige wedstrijden (Ugchelen bijvoorbeeld) wordt er nog 'ouderwets' met de trekker en aanhanger verkent. Onwijs gezellig Ja

Stukken die te smal zijn voor auto/trekker worden overgeslagen en wordt er even omgereden, maar dat komt bijna nooit voor.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 19:59

ow ok dan ja op de wedstrijden die ik rij heb ik er eigenlijk nooit van gehoord of iemand zien doen of gehoord dat ze dat deden. mar ja zal wel aan brabant liggen hahah

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:08

manie schreef:
O ja de stopwatch Gestoord (en liever 2 of 3 stopwatches voor als er eentje uitvalt) moet je niet vergeten Lachen

je kan ook pech hebben dat ze allemaal uitvallen, maar dat is echte pech

wij verkennen meestal met de fiets, of met de auto als we die bij hebben (en als dat mag)

van te voren lijstje maken met de afstanden en tijden, zo'n lekker werkje

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:12

Dan rijdt je vast niet officieel Sammykuh. Op een oefenmarathon ga ik ook geen parcours verkennen, jammer als we dan verkeerd uitkomen.

Lijstje is 1x maken, plastificeren, in een map doen en aan de kar hangen Ja

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:29

ik rij voor de regio competitie west brabant weet niet of je dat officieel vind.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:32

Nee, dat is niet officieel. (Het is niet onder de auspiciën van de KNHS georganiseerd)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:48

ag ja vind de wedstrijden wel leuk ga volgend jaar wel voor de knhs starten met de dressuurwedstrijden. omdat ik dan tog misschien nog in andere klasses kan komen. want alle jaren b blijven rijden is ook niets. misschien dat ik ook ooit nog sgmw enzo voor de knhs ga rijden maar dat is nog niet zeker maar ook zeker niet uitgesloten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:50

Sjonniej schreef:
En vergeet niet de grapjassen die wel eens een bordje weghalen.

Wij tellen met verkennen ook altijd de bomen Ja In Ugchelen stond de 1 km bij de 79ste boom aan de rechterkant.

hahaha

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:52

Sammy; als je al oefenmarathons hebt gereden is de overstap naar de echte wedstrijden niet zo groot hoor!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:56

In vergelijking met de west brabant competitie heb je dan alleen wel een hoop meer regels om uit je hoofd te leren.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:02

ja dat weet ik maar begin eerst mer de dressuur omdat hij daar beter in is aan de marathon moet eerst nog goed geoefend worden hij loopt pas een goede 14 maanden aangespannen dus. maar de dressuur zit er goed in heb nog maar een paar dressuurwedstrijden gereden maar daar eindigde we best goed hoor de laatste 2 keer waren we 4e dus. maar hou de marathons eerst even bij de regio. voornamelijk ook omdat we niet erg ver willen reizen. maar dat kan natuurlijk nog komen als blijkt dat mijn paard een natuurtalent is hihi Pling . maar voor de dressuur zijn er toch niet veel meer andere regels toch alleen andere proeven enzo of niet?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:05

west brabant competitie en knhs is een heeeeel groot verschil, kijk maar eens naar de reglementnen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:26

Ga maar beginnen met de reglementen HELEMAAL doorlezen, dan kom je er vanzelf achter of de verschillen groot zijn.
Je kan het beter voor niets doorlezen dan dat je niet kan starten op een knhs wedstrijd, omdat je het niet in orde hebt.