Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
callippo schreef:1x aangevallen door een ruin (was toen 16 ofzo)
1x paard wat maar bleef rennen en toen helemaal niet meer te benaderen was. (niet bij mijzelf maar wel getuige van geweest)
midgie schreef:callippo schreef:1x aangevallen door een ruin (was toen 16 ofzo)
1x paard wat maar bleef rennen en toen helemaal niet meer te benaderen was. (niet bij mijzelf maar wel getuige van geweest)
Maar heeft dat met een join-up te maken??
Die aanval zal geweest zijn dat je je aanwijzingen niet goed gaf en de ruin de overhand nam , heeft niets met een join-up te maken.
promptertje schreef:Ook geprobeerd toen ik Monty een keer had gezien en nog van toeten noch blazen wist. Gevolg: paard in paniek, grote onbegrijpende ogen. Besloten dat ik daar niet aan toe was - en later nooit meer behoefte gevoeld aan een join up.
midgie schreef:Hoeveel van de mensen met een paard hebben so ie so interessen in wat een paard werkelijk is??
Ze doen even iets wat op het moment in is roberst , parelli of voest , doen het fout , dus het werkt niet en dat is zo jammer van de mensen die en paard hebben om de heb en hij moet maar doen wat ik wil, Ik ga met mijn paarden om op gelijke voet, tuurlijk ben ik de leider ook wel , maar luister dus ook naar mijn paard , als hij echt een probleem heeft met iets dan probeer ik het op zijn manier of een weg te zoeken waar we ons beide fijn in voelen, vaak lukt dat gewoon , je hebt natuurlijk paarden die erg dominant zijn , die kun je de grond in boren maar je kunt er ook proberen om er door een deur mee te gaan en dat vind ik de manier om met je paard omgaan op de juiste wijze, dat probeert mr roberts dus ook te vertellen aan de mensen, dat je je paard als maatje moet zien en niet als je slaaf, je kan wat van hem eisen maar als je het vraagt dan bereik je meer, ik denk dat de join-up vragen is om vertrouwen en samenwerken , maar veel mensen zien het als een dwanmatig iets en dat is juist zo jammer , want als je het met die instelling gaat doen dan gaat het gewoon fout en dan heeft mr roberst het gedaan.
Maar als je met de juiste ogen kijkt zie je wat hij bedoelt en wat hij duidelijk wil maken.
Lees eens al zijn boeken en lees ze dan ook echt en niet zomaar lezen wat je wil horen.
Ik ben echt geen roberts goeroehoordoe van alles met mijn paardjes , maar bovenal geniet ik van hun eigen persoonlijkheid en probeer daar mee om te leren gaan en mee samen te werken , heel af en toe doe ik een join-up om de samenwerking weer even duidelijk te vragen , maar eis niet van ze dat ze mij als leider zien , ik vraag ze mij te vertrouwen en durf hun te vertrouwen en probeer dat vertrouwen ook niet te misbruiken om dan daarna te veel te eisen met rijden. rijden is ook vragen en samenwerken , dat word ook echt heel veel vergeten en dat is nou zo jammer, laat het paard ook genieten van de samenwerking, dan zal hij steeds beter en harder voor je willen werken.
Eigenlijk is dat het doel van de Join-up volgens mij, het hele plaatje in harmonie en met gezond verstand met je paard omgaan.
khOuuvnnjOuu schreef:bij mij gaat hij niet echt "fout" maar mijn pony wil niet komen.. ze zit te kyken van zal ik wel komen of niet en dan komt ze uiteindelijk niet.. als ik dan naar haar toe loop achtervolgt ze me overal .. rent ze mee stapt ze mee en staat samen met me stil maar ze wil niet komen ...
myn pony komt ook van een manege af dus is al een beetje argwanend naar mensen toe
khOuuvnnjOuu schreef:het is een paar keer gelukt maar heb het een tijdje niet gedaan omdat we de mogelykheden niet hadden.. ben van plan om het nu weer wat vaker te doen