Hier 3 foto's:

*begin is er

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kimenragna schreef:leuke foto'st gaat der al inkome zo te zien
Banjer schreef:ziet er netjes uit... ik zou alleen het steigeren aan een veel langer touw doen... stel dat ze naar voren springt en jou raakt?
Fleurtje92 schreef:die eerste foto is schattig!
regine schreef:Hmm bij Spaanse Rijschool denk ik toch aan heeeeeel iets anders!!
WendyenMilan schreef:haha precies, begin moet er idd zijn..
ze beheerst de pas trouwens al na 4x aan beide kanten (zie HAW)
en bedankt voor de tip voor het steigeren aan de linkerkant, ik zal het voortaan vanaf deze positie doen, kijken of dat ook goed werkt
xjee
Hazzebaz schreef:WendyenMilan schreef:haha precies, begin moet er idd zijn..
ze beheerst de pas trouwens al na 4x aan beide kanten (zie HAW)
en bedankt voor de tip voor het steigeren aan de linkerkant, ik zal het voortaan vanaf deze positie doen, kijken of dat ook goed werkt
xjee
Als je vragen hebt, kom maar op. Tis nl mn werk.
Hazzebaz schreef:regine schreef:Hmm bij Spaanse Rijschool denk ik toch aan heeeeeel iets anders!!
Het begin moet er zijn.
Enchidar schreef:Heey wat leuk zeg mooie fotos ook heel knap van jou zeg dat je dat aan je arabje hebt geleerdrij je haar ook zelf of doe je dat ook zelf
ja ik vraag dat om dat de meeste mensenzeggen dat ze er verstand van spaanse Rijschool hebben, maar laten andere hun paarden rijden. bij ons op stal Niville stabels staat ook zo wonder paard
maar heel veel succses met je mooie merrie
Citaat:Geen een hengst van de Spaanse Rijschool doet de spaanse pas... en heb je ooit een bereiter voor de Lipizzaner hengst zien staan zwaaien met een zweep om het paard te laten 'steigeren' (levade) ?
Daarom zeg ik.... ik denk bij de spaanse rijschool toch aan iets heel anders!!!
laurae schreef:Nee, deze oefeningen hebben niets met de Spaanse rijschool te wenen te maken. Dat is namelijk gebaseerd op rijkunstige ontwikkling van een paard waarbij een enorm hoge graad van verzamelig wordt gevraagd. Dit zijn kunstjes die je ieder paard kunt leren omdat ze niet veel lichamelijke inspanning eisen. Maakt het natuurlijk niet minder leuk om dit je paard te leren
Spaanse pas heeft ie heel snel onder de knie! Onze tinker heeft er echt een paar weken over gedaan voordat het kwartje viel.
laurae schreef:Alles wat we konden bedenken behalve steigeren (dat doet hij iets te graag uit zichzelf):
zitten
liggen
spaanse pas
knielen
buigen
pootje geven als hij zit
bal aangeven als je die weggooit (alleen als hij er zin in heeft
op een blok gaan staan
Dat was het volgens mij. Ik heb dat overigens niet geleerd, dat heeft mijn zusje gedaan. Met de spaanse pas heb ik vanaf de grond geholpen. Met als gevolg dat iedere keer als ik bij hem in de buurt kom met een zweep als hij aan het rijden is, hij de spaanse pas gaat doenEr wordt al een tijd vrij weinig mee gedaan, dus hij is ook niet meer zo happig om deze oefeningen te doen. Maar als hij goed in training staat vindt hij dit onwijs leuk om te doen.