Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
meissielief schreef:ik vind dat je altijd een goede stal moet hebben
je weet nooit wat er gebeurd bv bij een paard wat net geopereerd is en alles schoon en droog moet blijven dan heb je gewoon een goede stal nodig en veulens kunnen best in de wei geboren worden maar stel dat er iets fout gaat is het slimmer om een goede stal te hebben
Citaat:ja en ik snap ook niet dat er veeartsen zijn die boxrust (stalarrest) voorschrijven
Lenneke_ schreef:Ik ben er wel achter dat wat veeartsen zeggen niet altijd het beste is. Dan had mijn paard ook al op ijzers met een deken op full time op stal gestaan.
Maar goed, ik heb geen veulen (en die zou mijn ruintje ook nooit krijgen)
Arabesk schreef:met hechtingen kan ik het me ook voorstellen maar ik doelde inderdaad ook op die lange termijn boxrust
niks rust, stress!! boxstress!
arno8 schreef:Als je niet een idioot groot weiland hebt, is het echt niet moeilijker om bij de geboorte aanwezig te zijn.
Cassidy schreef:Persoonlijk zou ik geen veulen op het land geboren willen hebben, het is zo al moeilijk genoeg om ervoor te zorgen dat je bij de bevalling aanwezig bent, de kans dat je het mist en het veulen bij de bevalling in de sloot glijdt of door een hek heen gaat en helemaal niet meer bij moeders kan komen zou mij te groot zijn. En idd, wat doe je bij complicaties?
Cassidy schreef:En gezien de bevallingen die ik al heb meegemaakt, lijkt me het precies kunnen mikken van het tijdstip van de bevalling op het land bijzonder moeilijk, ongeacht de maat van het weiland. Ze komen toch vaak midden in de nacht, ga jij dan in het weiland kamperen?
Cassidy schreef:arno8 schreef:En gezien de bevallingen die ik al heb meegemaakt, lijkt me het precies kunnen mikken van het tijdstip van de bevalling op het land bijzonder moeilijk, ongeacht de maat van het weiland. Ze komen toch vaak midden in de nacht, ga jij dan in het weiland kamperen?
Cassidy schreef:arno8 schreef:Als je niet een idioot groot weiland hebt, is het echt niet moeilijker om bij de geboorte aanwezig te zijn.
Ik ga er bij een Natural manier van houden voor het gemak van uit dat de merrie dan dag en nacht op het land staat. En gezien de bevallingen die ik al heb meegemaakt, lijkt me het precies kunnen mikken van het tijdstip van de bevalling op het land bijzonder moeilijk, ongeacht de maat van het weiland. Ze komen toch vaak midden in de nacht, ga jij dan in het weiland kamperen?