Vandaag zijn Janssen en Whisper al op vakantie gegaan. Whisper is nu ruim 3 jaar en het wordt tijd dat van mijn lieve baby-paardje een grote kerel gemaakt wordt. We hebben er voor gekozen dit professioneel te laten doen, omdat wij zelf te zacht en te bang en ook nog te onervaren hierin zijn. Onze keus is gevallen op stal Blakheide, de trainings- en pensionstal van Gerard en Saskia Leijten en Berry en Claudia van den Bosch. Hier in België staan veel wedstrijdpaarden uit de aangespannen sport op pension, ook uit het buitenland. Ze worden doorgetraind als de eigenaren er niet bij zijn en vaak ook uitgebracht op wedstrijden. Vandaag zijn Janssen en Whisper al op vakantie gegaan. Whisper is nu ruim 3 jaar en het wordt tijd dat van mijn lieve baby-paardje een grote kerel gemaakt wordt. We hebben er voor gekozen dit professioneel te laten doen, omdat wij zelf te zacht en te bang en ook nog te onervaren hierin zijn. Onze keus is gevallen op stal Blakheide, de trainings- en pensionstal van Gerard en Saskia Leijten en Berry en Claudia van den Bosch. Hier in België staan veel wedstrijdpaarden uit de aangespannen sport op pension, ook uit het buitenland. Ze worden doorgetraind als de eigenaren er niet bij zijn en vaak ook uitgebracht op wedstrijden.
Hier gaan ze van onze baby een echte vent maken en Janssen mag ondertussen gezellig het een en ander mee doen. Het geeft een goed gevoel dat ons kleintje niet alleen weg is, maar ik heb vandaag al heel vaak gewenst dat ik even om het hoekje kon kijken bij hem. Gelukkig gaan we zaterdag, voor wij naar de States gaan, nog even kijken.
En ik blijf maar een beetje malen ... ach, zou ons kleintje wel weten dat wij weer terug komen bij hem, zou hij het niet erg vinden zoveel meer op stal dan thuis, zou hij het eten wel ....
Maar we zijn wél supertrots op onze paardjes. Whisper is nog nooit van huis geweest, behalve een paar oefenrondjes met de trailer. En hij deed het super! Na een rit van anderhalf uur zonder problemen, stapte hij trots en wat angstig rond op het terrein van Blakheide, maar hij haalde geen gekke streken uit. En onze recreatiepaardjes staken helemaal niet gek af bij al die prachtige wedstrijdpaarden uit de hele wereld!
Please, hoe is het met mijn kleintje? Ik ben een muts hoor, maar ik had gisteren wel elke 10 minuten even om het hoekje willen kijken. Nou wil ik stoer zijn en niet naar Saskia gaan bellen ... maar als jij er toch bent???
Ik heb Gerard ontmoet een paar jaar geleden op concours in Dillenburg (Duitsland), ik was daar als groom mee met een Nederlandse rijder. En ach, dan zoek je een goede instructeur en dat zit Gerard het dichtste in de buurt . Maar ik sta daar ook niet voor vast, maar om de zoveel maanden een weekje.
Morgen is er een leuke wedstijd op de Blakheide: Antilliaanse kampioenschap, dus als je nog tijd hebt....
Ja ja, dat weet ik, van die wedstrijd. Dat is ook de reden dat onze paarden er gisteren al waren. Ze zouden per 1 juli komen, maar ja, daarvoor was het even te druk op Blakheide vandaag. We hebben hier morgen 'achterblijvers-barbeque' en ik wilde 's morgens nou even ... Maar ja, ik mag niet, ik moet stoer en sterk zijn, zeggen ze.
Ik heb er ook alle vertrouwen in hoor, maar het is heel vreemd, zo zonder onze eigen paarden thuis. Het is maar goed dat we zelf ook weg gaan volgende week.
Leuk trouwens dat jullie nog steeds regelmatig daar komen, wij gaan voor we de paarden ophalen ook een paar dagen 'in het huisje' en nemen wat lesjes.
Hi, ben benieuwd wie er voor het eerst op gaat gymnastiekenHi, ben benieuwd wie er voor het eerst op gaat gymnastieken. 't Is wat, mijn kleine ventje ...