Nog even wat laatste vragen zodat ik alles in orde kan maken voor ik echt ga starten.
Mijn startkaart is binnen bij de vereniging en komt het het volgende clubblad naar mij toe.
Ik heb een net tuig met zwarte leidsel. Mogen deze zwart zijn of moeten ze bruin zijn? Na eerst met mijn 2wieler te willen starten ga ik zondag toch een concours wagentje halen. Dit ook ivm het IBOPen van mijn pony's in de toekomst. Ik heb een net ruiter tenu met de ene kant zwart en de andere kant geruit voor schort. De kleur van handschoenen zijn toch niet verplicht? Ik heb zwarte en witte liggen, welke zijn het gewenst? (of willen ze liever bruin zien?)
De zoekfunctie doet het niet, dus heb weinig kunnen vinden.
Als je alleen dres/vaard start, hoef je dus alleen Algemeen, Dressuur B/ZZ en Vaardigheid L/Z te lezen.
Wagennummers is alleen voor samengesteld.
Praktische tips... Standaard wedstrijdtips als; liever te vroeg aanwezig dan te laat. Neem een reservetuig mee. Vergeet ook geen gereedschap. Denk aan alle papieren die je moet meenemen, neem gepast geld mee voor inschrijfgeld. Zucht liever 10x heel diep als een vrijwilliger een fout maakt ipv. ontploffen. Trek er een hele dag voor uit, prijsuitreiking loopt nog al eens uit, dus niet de rest van je dag nog volplannen. Neem véel water mee voor je pony en jezelf natuurlijk. Stel een lijstje op met spullen die je moet meenemen. Bekijk voor je inspant alvast het terrein: waar moet ik losrijden, waar ligt de ring, zijn er 'enge' dingen in de ring waar ik op moet letten, wie is de ringmeester, loopt het veel in, wie is mijn voorganger. Vergeet je proefje niet, vergeet geen handschoenen, schootskleed etc. aan te doen. Liever even heet met losrijden dan het vergeten in de proef.
de eerste wedstrijd is altijdspannend maar er lopen genoeg mensen rond die het wel weten vraag het bij het secetariaat vraag het ook aan je buurman naast je als jeop de wedstrijd bent menners zijn erg vriendelijk en willen je altijd helpen als je het maar netjes vraagt haha vergeet ook niet dat je groom ook in pak of iets dergelijks met handschoenen en hoofddeksle moet voorlezen di geld vooral op buiten wedstrijden
dit heeft nix met dit topic te maken hoor maar zag de foto van jou profiel op marktplaats staan dus wou tog even vragen of je die pony op de foto egt verkoopt of heb ik het misschien verkeerd gezien? groetjes
@ Sammykuh: Dat zal Dennis zijn, die staat ter dekking en is zeker niet te koop!
Volgend weekeind mag ik eerst even 'proef-draaien' bij een onderlinge wedstrijd in Oenkerk(PTC paardenspelen, georaniseerd door HBO studenten van het van Hall als stage opdracht). Daar heb ik mij wel meteen in het L ingeschreven omdat in de B echte beginners rond rijden(mensen die net tijdens hun stage daar voor het eerst op de bok gezeten hebben en daar met een school-paard rijden).
Met startcoupons, wat moet je allemaal zelf invullen voordat je ze op stuur? Dat heb ik gevraagt aan iemand van de oganisatie van de westrijd waar ik voor het eerst officieel wil starten, maar daar kreeg ik als antwoord van 'vraag maar aan je instructeur', en laat ik nu komende weken helaas niet aan lessen toe komen.
Op je vaardigheidscoupon kan je even erbij zetten: Spoorbreedte: 1.10 m (net hoe breed je wagen is).
En ik weet niet of het ras ook op de coupon staat? Anders kan je erbij zetten dat het een pony is. Maar als er shetlander staat is dat ook wel duidelijk
Ras en stokmaat staan er niet bij. Stokmaat(over genomen van haar papier, maar ik vermoed dat ze in de tussentijd 1 á 2 cm gegroeit is) staat wel op mijn startkaart, maar dus niet op mijn coupons.
Spoorbreedte moet ik nog eventjes opmeten. Het hangt er ook vanaf met welke wagen ik heen ga (en dat weet ik donderdag pas, hangt er van of er iemand mee gaat te groomen met aanhanger rijbewijs of niet).
Dan geen spoorbreedte erop zetten, maar meteen even melden bij de secretariaat. En onder klasse staat gedrukt: 1-span, daar even pony achter zetten en je hebt alles.
Zondag is het zo ver, voor het eerst officieel starten.
Onderling (op het KNHS regelement) was mijn aanspanning netjes in orde, dus ga er van uit dat dat ook geen probleem moet zijn.
Nog even een vraagje over je voorlezer. Als je je voorlezer aan de kant laat staan, moet je hij dan ook helemaal in tenu? Dit bij gebrek aan een net en passend pakkie voor m'n vriend en dat het dan op mijn wagen toch niet echt een mooi plaatje geeft omdat het wat vol word.
Maar, hoe strikt word hier naar gekeken . Volgens mij zie ik het OHZ ook niet(niet dat ik veel op wedstrijd tereinen kom). Anders toch maar even hem manen dat hij een zwarte broek aantrekt met een net jasje daar boven .
Sommige juryleden letten erop. Ik zou het verder niet precies weten. Ik heb gewoon mijn groom achterop zitten, je ziet het sowieso maar heel erg weinig dat er iemand vanaf de kant staat te schreeuwen. Gezien de baan ook behoorlijk groter is dan een 20x40 bakje. Heb je geen verzorgmeisje die je in witte rijbroek en jasje kan stoppen?
In het noorden zijn ze er heel streng op. Als de voorlezer niet in teneu is krijg je er gegarandeerd een opmerking over. Ik vind het overigens veel prettiger dat er vanaf de kant wordt voorgelezen. Al dat extra gewicht komt geen enkele pony/paard ten goede. Dit zouden ze bij samengesteld (dressuur en vaardigheid uiteraard ) ook vrij moeten laten wat mij betreft.
Nee, manie, ik heb foto's waarop dat al niet meer "gaaf" is , zelfs dressuur foto's. Ergens op een Candese site: vrouwtje met elegantwagentje. Pony wil niet meer en gaat rennen, kar kantelt, pony ook, vrouwtje eronder. Pony staat op en gaat het hele terrein over met een half karretje erachter. No-fun.
Had ene groom het kunnen voorkomen; geen idee, maar ze was wel heel heel licht.
Ik heb mijn zusje gestrikt. Een witte rijbroek met een dresuur jasje gaat niet lukken. Maar gewoon een nette zwarte broek en een zwart jasje met daar onder een wit shirtje moet gaan lukken. Ik ga er van uit dat dat wel net genoeg is.