Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
manie schreef:Het voordeel van het systeem dat ik beschreven heb is dat het gewoon
altijd open kan, zonder hulpmiddelen en het rammelt niet
manie schreef:
Er bestaat een veel veiliger oplossing op de strengen snel los te kunnen maken onder alle omstandigheden. Dit systeem is te vergelijken met de veiligheidlichtogen sluiting.
Ik heb er foto's van misschien niet zo duidelijk.
Zo zit het systeem aan elkaar vast
[img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WCR6I8EL[/img]
En zo als je het uit elkaar haalt
.
elsie1 schreef:
Brancardbeugels zijn voor een vierwiellig rijtuig, wat ook niet wil zeggen dat ze niet gebruikt worden voor een tweewiellig rijtuig. Zo heb ik het toch geleerd op de enkelspan curses.
.
elsie1 schreef:hollandse lichtogen zijn voor een tweewiellig rijtuig, wat niet wil zeggen dat ze niet gebruikt worden voor een vierwiellig rijtuig.
Brancardbeugels zijn voor een vierwiellig rijtuig, wat ook niet wil zeggen dat ze niet gebruikt worden voor een tweewiellig rijtuig. Zo heb ik het toch geleerd op de enkelspan curses.
Doorlopende strengen zijn beter omdat ze in één stuk zijn en dan uiteindelijk geen zwakkere onderbroken stukken hebben.
Panieksluitingen zijn zeker nodig, maar die komen soms ook vast te zitten na een helse rit in de modder. Het is idd goedkoper in een boatshop om paniekhaken te kopen en die volgens mij zelfs sterker zijn, ik heb die ook en alsook panieksluitingen vanuit de paardewinkel.