Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjonniej schreef:Op een of andere manier opent de site van DER niet meer goed bij mij. Ik herinner me dat ik vroeger links altijd een menu zag, maar ik krijg nu alleen de home-pagina. Waarop de uitleg van endurance en de vereniging staat.
Karin schreef:Leuk, dan ga ik Angelo zien in Zelhem!
peelemeisje schreef:En trouwens! Vandaag stond er een artikel over in de Gelderlander. Het is namelijk ook op de Paardendagen in Zelhem gehouden!
http://www.gelderlander.nl/achterhoek/article395334.ece
Citaat:Zand stuift op als de elfjarige Fries Jeltske, met het mennerspaar Gerrit en Mienie Borninkhof op de bok, kilometer na kilometer de wagen over de wegen rond Zelhem trekt.
De donkere merrie, de staart strak gevlochten, ziet er op haar best uit.
Het werk, onderdeel van de eerste men-endurance op de Achterhoekse Paardedagen, lijkt het grote dier niet zo veel inspanning te kosten. Daar op letten is het werk van de dierenartsen langs de 26 kilometer lange route: is de hartslag niet te hoog, is de conditie nog goed? Anders volgt een verplichte rust terwijl de klok doortikt.
Jeltske maakt zondag het nieuwe onderdeel niet af. „De dierenarts zag halverwege dat ze licht verkouden was. Dat wisten we niet eens, zoiets merk je dus pas als ze zich moet inspannen“, zegt Mienie. „Ach, we zijn weer een ervaring rijker. En de route is prachtig.“
whoopylover schreef:Ik kan helemaal die regelementen niet vinden, op beide sites niet.
Heeft er iemand een directe link naar de betreffende pagina zodat ik het kan lezen?
whoopylover schreef:Dan lijkt het mij ook dat de groom eruit mag behalve bij start en finish.(toch ?)