paard kijkt naar buiten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

paard kijkt naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:52

mijn verzorgpaard longeer ik sinds een poosje met pessoa gaat allemaal heel goed maar ze kijkt naar buiten wat kan ik daar aan doen

Afbeelding
hier kijkt ze naar buiten

Afbeelding
en hier niet doet ze overigens nooit op deze hand altijd op die andere hand

tips zijn welkom

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 10:36

Niemand tips?

RosaNur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:04

Met een bijzet of touwtjes bijzetten naar binnen toe in stelling mijn pony heeft hetzelfde probleem, is het enige wat werkt

RosaNur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:07

.. dan is die ene kant haar moeilijke kant, al zet je er 2 bijzets aan(iedere kant eentje) dan verstel je deze steeds als je van kant wisselt, en tip zet je paard aan de longe vast zodat je haar ook met je hand nog stelling kan vragen

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:58

ik longeer dr met pessoa dus hulp teugel heb ik zowiezo al alleen kijkt ze nog steeds naar buiten

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:01

Je moet op de hand waar ze naar buiten kijkt de binnenkant strakker zetten. Dit hoeft maar een klein beetje, want anders haal je haar uit haar evenwicht.

En zoals raimondlover zegt doe haar aan een longeer touw. Dan kun je met een klein beetje extra druk haar stelling iets meer naar binnen vragen.

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:03

Ik post even zodat ik dit topic terug kan vinden, dit probleem heb ik namelijk ook..

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:34

Daantje1981 schreef:
Je moet op de hand waar ze naar buiten kijkt de binnenkant strakker zetten. Dit hoeft maar een klein beetje, want anders haal je haar uit haar evenwicht.

En zoals raimondlover zegt doe haar aan een longeer touw. Dan kun je met een klein beetje extra druk haar stelling iets meer naar binnen vragen.

het probleem is dat ze dan tegen druk zet om dan vervolgens toch naar buiten te kijken het rare vindt ik ze doet het maar op 1 hand

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:38

het is inderdaad raar dat ze het alleen op 1 hand.. het kan misschien zijn dat ze aan die kant een ''probleem'' heeft waardoor ze pijn heeft of zich ongemakkelijk voelt wanneer ze op die hand naar binnen kijkt.
Kijkt ze ook naar buiten toe als je rijdt of is ze nog te jong om te rijden?

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 23:09

idd ze doet het ook met rijden

nee ze is niet jong ze is 12

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:27

Je kunt de longe door de binnenbitring halen en aan een ring aan de longeersingel zetten en zo stelling vragen. Moet je wel een gevoelige hand voor hebben en veel reactievermogen want het is heel belangrijk om op tijd weer te ontspannen.
Of natuurlijk met dubbele longe als je dat kan, nog beter

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 10:51

ja dubbele longe heb ik ook al aan zitten denken ja

IrisDH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:53

de binnenste strakker zetten mijn pony doet het op dezelfde hand kan erg irri zijn tijdens het rijden

sscs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:19

Opzig hoe ik op de foto zie valt het wel mee met het naar buiten kijken, ik zie ook dat je je paard met tuig longeerd,
Je kan proberen hem op de binnenhand wat strakker te zetten, mischien dat dat helpt

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:23

Je kan buiten de pessoa een touwtje of slof aan de binnenkant nemen om extra te stellen, of idd met dubbele longe.

Het is NIET gek dat een paard dit maarnaar 1 kant doet, dit heeft namelijk te maken met rechtrichten. Geen enkel paard is recht van zichzelf (nou ja bijna geeneen.) Aan de pessoa kan een paard zelf zijn stelling bepalen en zal dus altijd voor het makkelijkste kiezen. Met dubbele longe kan je het beste je paard rechtrichten met name op de lange lijnen.

Je paard moet gewoon sterker worden aan de 'slechte' kant, dat heeft tijd en training nodig.

sscs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 12:31

En laat er anders iemand op gaan zitten om de fout te corrugeren..

Mossel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 19:53

ik zet zowiezo nu niemadn op haar ik wil dr eerst helemaal los hebben in dr rug etc op deze foto's valt t idd wel mee hoe erg ze naar buiten kijkt maar heb nog wel foto's waar ze het erger doet en ik denk idd dat ik dubbele longe ga probeeren

JustLisa

Re: paard kijkt naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:30

je paard doet dat waarscheinlijk om zijn evenwicht te houden, als je een paard los laat galoperen of draven zal je zien dat ze ook hun hoofd naar buiten doen, dat is om hun evenwicht te houden, het ene paard heeft er meer last van dan het andere.
Met rijden kan je het oplossen om in de bochten zelf iets naar buiten te leunen, je zal merken dat ze dan niet meer naar binnen kijkt!
suc6 verder:)

JustLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:32

Lisa_Lerita schreef:
je paard doet dat waarscheinlijk om zijn evenwicht te houden, als je een paard los laat galoperen of draven zal je zien dat ze ook hun hoofd naar buiten doen, dat is om hun evenwicht te houden, het ene paard heeft er meer last van dan het andere.
Met rijden kan je het oplossen om in de bochten zelf iets naar buiten te leunen, je zal merken dat ze dan niet meer naar buiten kijkt!
suc6 verder:)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:37

om uit te sluiten of je paard geen spierproblemen heeft en daardoor niet naar binnen kán kijken
raad ik je dit aan... www.spierproblemen.nl
9 van de 10 paarden hebben spierproblemen (vaak door vallen/ uitglijden in de wei of vastliggen in de box)
hoe meer je het probeer op te lossen/af te dwingen
hoe vaster of je paard komt te zitten
duur zijn de behandelingen niet (50 euro)
en er zijn maar 2 tot 4 behandelingen nodig om een heel ander paard te krijgen
vind het trouwens een heel leuk paard
mooi kleur ook

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:38

ik zit met hetzelfde alleen mijn paard doet het op de linkerhand en rechts is hij makkelijker..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:57

heb je hem loslopen met de pesoa om????
Niet zo slim, maargoed dat was je vraag niet

Veel paarden zijn scheef ( alle parden zijn van nature zelfs scheef ), misschien eens kijken met recht richten??

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:28

Emaartje schreef:
ik zit met hetzelfde alleen mijn paard doet het op de linkerhand en rechts is hij makkelijker..

foutje vna mij dit moet het omgekeerde zijn zowel aan de longe met rijden rechts makkelijker als links hij zit vast op links maar ga 30 mei naar een osteopaat toe (harry hoevers) iemand meer ervaring hiermee..

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 06:56

Cinnepin schreef:
Veel paarden zijn scheef ( alle paarden zijn van nature zelfs scheef ), misschien eens kijken met recht richten??

daar heb je idd gelijk in
maar er bestaat een verschil tussen
1) natuurlijke scheefheid ( paard laat zich weer makkelijk rechtrichten)

2) scheefheid door spier/wervel problemen
( paard is chronisch scheef en laat zich moeilijk rechtrichten)

een osteopaath kan zeker verschil maken en is zeker aan te bevelen
maar spierproblemen los je er niet mee op
wel via de metode van www.spierproblemen.nl

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:11

Het is alleen erg jammer te lezen dat met zulke paarden met stelling wil laten lopen.

Zolang je paard niet recht is zal de stelling alleen maar meer spanning opleveren en het probleem verergeren.

Ik heb hetzelfde probleem en met de pessoa werd het alleen maar erger.
Hij ging gewoon lekker op het bit hangen met de kop naar buiten en met een pessoa is dit niet direkt te corrigeren.(geld in mijn ogen voor elke hulpteugel)

Ik heb de pessoa dus weer in de kast gegooid en ben weer terug gevallen op de dubbel longe.
Nu kan ik direct ingrijpen als dat nodig is.

Wellicht kun je de pessoa weer gerbuiken als hij goed recht is.