[AR] Mennen is eng...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

[AR] Mennen is eng...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:15

Ben ik de enige die dat eng vind?

Op ponykamp gaan we altijd met de koets weg , dan gaan we naar het bos enzo (enkelspan of tweespan). Iedereen mag 1 keertje sturen.
Iedere keer hou ik me hart vast als mn instucteur of iemand anders tussen die bomen stuurt
En als het paard dan schrikt ofzo... brr

Najah ben ik de enige?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:20

Geen idee...heb het nog nooit gedaan. Ik zou niet weten hoe het is...maar je went er wel aan denk ik...das eigenlijk met alles zo...hoe vaker je iets doet, des te sneller wen je er aan....

Duvel91

Re: Mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:26

Ik denk dat je er idd even aan moet mennen, ik zelf vind het heel erg leuk

Maar je bent vast niet de enige, mijn moeder durft geen eens dicht in de buurt te komen van paarden (is al bang als 2 shetjes (!!) op haar af komen lopen en vind het doodeng dat ik nu op zo'n groot (1.70m) paard zit ), laat staan dat ze gaat mennen!!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:46

gewoon even aan wennen.... ik doe het zelf ook (op de speelboerderij waar ik help) maar ben er niet bang voor, maar ik snap wat je bedoelt. Soms als ik op de bok zit denk ik: en als ie er nu vandoor gaat.... Maar ik men met ezels en een pony (alleen met de ezel, alleen met de pony of samen in het tweespan), en er is er nog nooit een vandoor gegaan!

Hier zijn een paar fotootjes van de pony:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=FZG8MSUP
Dit is dus standje slaap

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3OGFMXQU
Heej! weer wakker!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=WZTOM7EM
Toch maar weer slapen...

Enne... nog even een ezeltje....

http://www.mijnalbum.nl/Foto=XFDZUWHR
Wat is dat?
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 08-01-06 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's vervangen door links, foto's kun je kwijt in de fotofora.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:29

Ik men zelf en heb het eigenlijk nooit eng gevonden. Ik ben als kind met een shet en een sulky begonnen en inmiddels rij ik met tweespan marathons.
Er zijn een hoop mensen die het eng vinden omdat ze het gevoel hebben dat ze veel minder te vertellen hebben dan onder het zadel.
Je mist je zit en je beenhulpen maar ik heb niet het gevoel dat ik minder te zeggen heb.

In mijn profiel staan meer foto's van marathons etc.

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:59

Wij hebben laatst een ongelukje met onze shet kar gehad. Gelukkig mankeerde zowel de pony als wij niks. Helaas was mijn kar en ons tuig wel stuk.
Maar inmiddels hebben we een nieuwe kar en nieuw tuig en gaan zowel mijn zusje als ik op mencursus komende maand.
Ik heb er best zin in.
Ik heb er dus niet echt een trauma aan overgehouden of zo.
Wel zal ik het niet met een paard durven, als die wegschieten heb je een grotere schade. Maar met een shet durf ik het gek genoeg wel.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:42

Ik lees dat je uit Brugge komt, dan moet je toch wel wat gewend zijn!
Die karren lopen overal en hebben op alles voorrang. Dat vond ik veel enger als stilstaande bomen. Vooral omdat ze die voorrang ook echt nemen, ze komen zo uit een steeg een doorgaande weg oprijden waar 1000den mensen lopen/fietsen/rijden.

Of heb je daar juist de schrik van opgelopen?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:06

Ik voel me in het verkeer veel safer, omdat iedereen me ziet. Ik ben nog nooit bang geweest.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:18

Ik vind het mennen geweldig. Als ik echt door hele smalle stukje moet laat ik de groom afstappen en even meelopen met de pony maar gewoon over een pad in het bos niet gaat prima.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:48

Ja, er kunnen natuurlijk dingen gebeuren, maar dat kan ook als je op het paard zit

Ik vind het wel leuk, en heb wel een paar keer in een marathon wedstrijd gegroomd etc.

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 14:36

amondi schreef:
Ik lees dat je uit Brugge komt, dan moet je toch wel wat gewend zijn!
Die karren lopen overal en hebben op alles voorrang. Dat vond ik veel enger als stilstaande bomen. Vooral omdat ze die voorrang ook echt nemen, ze komen zo uit een steeg een doorgaande weg oprijden waar 1000den mensen lopen/fietsen/rijden.

Of heb je daar juist de schrik van opgelopen?

Mijn manege is niet in Brugge zelf , en tijdens het kamp gaan we dan met de koets naar het bos. Dan sturen we door de bomen enz , dat vind ik eng . Alleen als ik zelf aan 'het stuur' zit.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:23

Ik denk idd dat het het idee is dat je er niet op zit, en dat je dus denkt minder te vertellen hebt. Als ik op de kar zit en er gaat een onervaren menner mennen hou ik mijn hard ook vast hoor.
Maar zelf vind ik mennen echt heel leuk om te doen!
Ik rij ook meestal mee in de carnavals optocht Dan moet je wel goed sturen Maar de paarden die daarin meelopen zijn erg braaf en de aan het lawaai gewent

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:24

Ik vind het ook weleens eng hoor, vooral nadat ik met pony, kar én paps in de sloot ben beland.

Percy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:28

PP > UZ

Kurby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:41

Ik ben er mee opgegroeid, ik weet niet beter dan rijden onder de man en voor de wagen. men al vanaf me 7e met een tweespan en heb al jaren mn koetsierbewijs. wij hebben thuis een stalhouderij, wij rijden o.a. trouw / begraven met koetsen.

als je het niet gewent bent dan kan je het eng vinden maar dat is niet nodig als bekwame mensen rijden. ze weten namelijk wat ze doen.

Linda_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:05

Ik vind het mennen echt geweldig, kan niet wachten tot mijn bijna 3-jarige ervoor staat. In het begin vond ik het ook wel een eng idee, had inderdaad het idee dat je niet veel te vertellen hebt en met de kar kunnen veel grotere ongelukken gebeuren. Toen had ik ineens een vriendin met shet en sulky, vond ik het hardstikke leuk. Het is twee keer mis gegaan maar ik ga toch doorzetten met mijn Welsh

kamaron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:11

Nou ik vin dhet niet eng juist superrrrleuk om te doen vooral door de bossen heen ...heerlijk !!!
Nu komt het sterke ervan...mijn moeder altijd doodsbang van paarden en ponies geweest.....is zelfs afgelopen zomer een keertje meegeweest...geweldig vond ze het !!! Met hoofdletters echt....zo leuk !

liesbet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:20

Ikzelf heb geen bang op de bok, ik vind het juist heerlijk, maar mijne man die mee-moet als groom is echt bang...
Het minste dat er is sprint hij van de bok en gaat naast de kar of voor de kar lopen (naargelang er plaats is).
En als we in het centrum zijn dan heeft hij steeds het idee dat ik met de kar tegen een auto ga zitten...
Ja het is echt een bange....

Mengroeten,
Liesbet

Shirlemiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:28

karoliena schreef:
Ik vind het mennen geweldig. Als ik echt door hele smalle stukje moet laat ik de groom afstappen en even meelopen met de pony maar gewoon over een pad in het bos niet gaat prima.

Zo doe ik het ook!En ik vind mennen minder eng dan bovenop het paard zitten,ik voel me op de bok van mijn wagentje veel safer!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:12

Mennen is doodeng...

Geintje natuurlijk. Mennen is niet eng OHZ rijden ook niet.
Het is gewoon faaaaaaaantaaaastisch.

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:38

Ik vind het mennen ook erg leuk, ik ben op dit moment banger dat ik van mijn pony af val dan van een wagen.

maar gelukkig is niet iedereen het zelfde

ruitertje

Re: [AR] Mennen is eng...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:58

heb het wel eens gezien gaat aardig hard moet goed kunnen stuuren
en beetje remen

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:56

remmen....... noooooit remmen full-speed. takketakketak/sjtsjtsjt... en wegknallen!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:55

ruitertje schreef:
heb het wel eens gezien gaat aardig hard moet goed kunnen stuuren
en beetje remen

Je hoeft niet altijd hard te gaan Je hebt een heleboel onderdelen bij het mennen, zo ook dressuur, dat is precies hetzelfde als ohz.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:42

Alleen hebben wij dan nog een heerlijke marathon om naar uit te kijken