ik wil hier niet mee zeggen dat iedereen aan NH moet doen hoor , maar ik wou weten wat juliej daar eigelijk van vinden??
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
arans schreef:staat n-h dichter bij het paard?? omdat je daarbij "anders" met je paard omgaat??? ik vind eigelijk wel een beetje maar ik wou graagb julliej meening weten
arans schreef:neej dat zeg ik niet, maar je doet meer om je paard te begrijpen. En ookal doe je niet aan NH je kan best toch heel veel met je paard bezig zijn.
Urielle schreef:Fijn om te lezen dat er hier toch zo positief gereageerd wordt, was al bang voor een meute woedende NH-ers vanwege mijn post
Navanja schreef:goed dit geeft al aan dat je er eigenlijk helemaal nisk van weet dat geeft natuurlijk niet!!
Navanja schreef:het zit namelijk zo: je zorgt dat je de leider bent over je paard op een manier dat je paar d je respecteerd!. dus zonder slaan enz.
Navanja schreef:hey hey
ik wou even reageren op Urielle. zei schreef namelijk : Daar wordt ook uitgegaan van dominantie, je neemt immers de rol van de leidende hengst en de alfamerrie over. dit is niet waar! want de merrie is leidend in een kudde en de hengst drijvend!!
goed dit geeft al aan dat je er eigenlijk helemaal nisk van weet dat geeft natuurlijk niet!! het zit namelijk zo: je zorgt dat je de leider bent over je paard op een manier dat je paar d je respecteerd!. dus zonder slaan enz. en dat hij je zodanig respecteerd dat hij voor je uitkijkt en dingen voor je wil doen.