[AR] Wat vinden jullie van de grootte van mijn wagentje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KingMarco

[AR] Wat vinden jullie van de grootte van mijn wagentje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 11:28

Zoals de titel al zegt, wat vinden jullie van de grote van mijn wagentje?
Zelf vind ik het de perfecte grote. Ben er namelijk van overtuigd dat als de bomen horizontaler zouden liggen de druk op het schoftje onnodig groter is. En het wagentje moet niet kleiner zijn, omdat dan de kans op achterover kantelen groter zou zijn.
Maar ben benieuwd naar jullie mening.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-10-05 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo en tag in titel

Duhelo

Re: Wat vinden jullie van de grote van mijn wagentje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:30

ik kan er niks aan doen, maar ik vind het klein.
je zeit zolaag achter het paard, en nu drukt er toch veel gewicht op izjn rug? horizontaler=minder gewicht?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 11:31

Ik heb er niet zoveel verstand van, zeker niet hoe een tweewieler moet liggen, maar hij lijkt mij wat klein. Je kunt zo helemaal niet zien waar je paard loopt omdat de bok zo laag is. Ik dacht dat je de bok zo hoog moet hebben dat je ongeveer tussen zijn oren door kunt kijken. Misschien weten de meer ervaren menners het!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:15

ik vind je karretje ook te klein.
je kijkt nu tegen de kont van het paard aan en dat is niet de bedoeling.ik vind dit een karretje voor een kleine pony

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:21

Het lijkt mij ook wat te klein. Ik heb t idee dat als je op de bok zit, je tegen de billen van je paard aan kijkt en je zo niet voldoende overzicht op de weg hebt.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 12:35

Hij lijkt niet alleen te klein... hij IS te klein... als je paard iets ondeugends zou gaan doen (bok geven of iets dergelijks) is de kans erg groot dat hij over de stokken van je lamoen heel slaat... wat er dan kan gebeuren wil je natuurlijk niet weten...

Een ander puntje wat ik zelf niet zou willen is de houten stokken van je lamoen want die zijn naar mijn idee (en meerdere mensen vinden t) niet sterk en als ze kapot gaan door iets (bijv. dat een paard er overheen slaat) heb je heel veel kans op wonden door splinters/scherpe randen en dergelijke. Bij ijzer heb je dat minder en als ze daar op hangen is t rond en t gaat niet zomaar kapot...

Zijn enkele puntjes waar je misschien s over na kan denken (niet om je karretje af te kraken ofoz hoor: zijn gewoon tips )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:58

Als ik jouw mening lees dan rijd dus 99% van alle tweewiel rijders verkeerd gezien die allemaal met rechte bomen rijden (kijk bijv. maar eens bij de frieze sjezen) Hij is echt te klein, dit is een shetland of B-pony wagen. Je kijkt tegen de kont van het paard aan (als je al niet tussen zijn benen doorkijkt) en zo verlies je belangrijk contact met de leidsels omdat deze ook naar omlaag moeten. Daarbij rij je met een hengst voor een ongeremde wagen die hij ook vrij gemakkelijk kapot krijgt. Ik weet wel dat hij heel braaf is, maar toch.....

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 16:59

napie schreef:
Als ik jouw mening lees dan rijd dus 99% van alle tweewiel rijders verkeerd gezien die allemaal met rechte bomen rijden (kijk bijv. maar eens bij de frieze sjezen) Hij is echt te klein, dit is een shetland of B-pony wagen. Je kijkt tegen de kont van het paard aan (als je al niet tussen zijn benen doorkijkt) en zo verlies je belangrijk contact met de leidsels omdat deze ook naar omlaag moeten. Daarbij rij je met een hengst voor een ongeremde wagen die hij ook vrij gemakkelijk kapot krijgt. Ik weet wel dat hij heel braaf is, maar toch.....

over welke mening heb je t? (Van wie?)

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:31

Is dit niet gewoon een pony - wagentje?
Ik vind hem echt te klein..
Wel een mooi paardje trouwens

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 17:51

Ga mee met de rest, wagen is idd veel te klein voor het paard, dit is idd een pony-tweewieler (A/B pony heb ik het dan over).

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:03

Volgens mij is deze wagen te klein voor je paard. De bomen van het lamoen horen recht naar achteren, en niet omlaag te wijzen.
Je zit zo ook erg laag achter je paard. Aankomend verkeer e.d.kun je bijna niet zien omdat het zicht wordt belemmerd door je paard. Ik denk ook dat dit eerder een wagentje is voor een shet, A of B pony

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 18:50

haha oke dit is echt heeel lachwekkend.. hoe kom je op het idee om je paard voor zo'n wagentje te spannen? nee het lijkt me niet echt slim om zo te gaan rijden..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:37

Ik heb er niet veel verstand van, maar dit wagentje is volgens mij veel te klein.
Ik dacht altijd dat dit shetlanderkarretjes waren?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:42

Jeroentje schreef:
napie schreef:

over welke mening heb je t? (Van wie?)

Van de topicstarter. Die vind dat als de bomen recht staan er teveel druk op het schoftje komt

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:45

[quote="napie]
Van de topicstarter. Die vind dat als de bomen recht staan er teveel druk op het schoftje komt
[/quote]
ja... dacht al... raakte er een beetje van in de war sorry... nu is t duidelijk

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:51

De wagen is echt te klein. Als je erachter zit, dan mogen de leidsels zijn lichaam niet aanraken, maar net boven de rug liggen (hoe zeg ik dat zo) en in jouw geval zit je een beetje onder het paard, ipv er een beetje boven. Ik heb zelf alleen maar 4 wielers. Ik weet wel, dat de shires van de Robin Hood stables, speciale 2 wielers hebben, met extreem grote wielen, zodat de menner hoog genoeg zit.

Hieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 20:58

Ik vind het karretje véél te klein!!!
Het lijkt me niet alleen erg onplezierig voor je paard maar het lijkt me ook nog onveilig.
Je zit te laag en de leidsels komen veel te laag te liggen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:06

je moet zonder daar moeite voor hoeven te doen de lijdsels kunnen vast houden zonder dat ze de rug van het paar raken.. bij jou lopen de lijdsels naar benede en op je profiel zag ik foto's dat je de lijdsels lang de zijkant van je paard heb lopen.. zo horen recht over de rug te komen.. nee ik zou het niet verantwoordelijk vinden om hier zo mee door te rijden..

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 21:16

Dit is een grap hoop ik??
Die kar is echt te klein. Ik denk dat dit zelfs een kar voor een shetlander is. Die kar zou minstens een maat groter of nog beter, 2 maten groter moeten zijn. de bomen horen horizontaal te liggen.
zo verder rijden is gewoon gevaarlijk en onverantwoordelijk. het ziet er ook eigenlijk niet uit, maar dat is mijn mening.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 10:28

Die wagen is veels en veels te klein. Meeste argumenten heb ik al in andere reacties gelezen, mis er nog eentje. Een tweewieler moet druk op de rug geven voor de balans. Als een 2-wieler geen druk op de rug geeft stuitert hij in de lichtogen en komt ie hobbelend achter het paard aan, dit is veel vervelender voor het paard als een beetje druk op de rug. En mijn ervaring bij de hackney's is dat de meeste in een gig (voor damesnummer of tandem) juist veel beter en fijner lopen, door de (lichte) druk op de rug.

wizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 16:38

Vind hem ook veel teklein! Niet alleen voor bovenstaande punten maar ook zeker voor het oog!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:39

Misschien zou het leuk zijn als de TS nog eens zou reageren? Ze heeft alleen t topic gestart maar sindsdien nog niet weer gereageerd (terwilj ze wel vandaag ingelogd is geweest )

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:34

Dat had ik ook al gecontroleerd Jeroentje

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 19:37

Misschien durft ze wel niet meer te reageren.. als 't 2 of 3x gezegd = genoeg hoor!!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:44

ben dus niet de enige die dat denkt:

TOPICSTARTER: DON'T BE AFRAID!

WE WILLEN JE ALLEEN MAAR HELPEN (je mag me oko best pm-en hierover ofzo hoor!)