Anya schreef:Ik ben me aan het oriënteren op de western BM.
Banjer wat vond jij van dit zadel. Ook met het oog op wedstrijd rijden?
Ik heb 2 modellen van BM gehad... de eerste was een Basic TrailRider... erg fijn zadeltje, je voelde alle bewegingen van je paard erg goed, het zat ook erg lekker zacht, alleen het nadeel van dit zadel was dat er weinig tot geen versieringen (toolings) op gemaakt konden worden, vanwege dat het zadel niet van het dikkere kwaliteit tuigleer gemaakt was, maar van suede.
Het 2e model dat ik had was wel van dikker tuigleer... dit was een model reiner (speciaal gemaakt voor mijn stalgenootje toendertijd)... wel van het dikke tuigleer. Het zat op zich heel prettig, maar ik had minder het gevoel dat ik de bewegingen van Banjer goed voelde... dit zadel had trouwens wel tooling...
Met het oog op wedstrijdsen zou ik zeggen dat een TrailRider Deluxe, of iig een zadel van dikkere kwaliteit tuigleer, beter geschikt is, simpelweg omdat dat makkelijker versierd kan worden met showzilver denk ik, en omdat er tooling in gemaakt kan worden.... maar persoonlijk vond ik de Basic TrailRider prettiger zitten en rijden...