ik ben nu van plan om een 5 jarige dravers merrie, Evelien, verder te gaan inrijden. Ik weet wel via vorige verzorgsters dat ze er wel aan begonnen zijn maar niet afgemaakt. Je kan wel gewoon op evelien zitten als ze stilstaat en je kan er een zadel op leggen en hoofdstel indoen. Deze dingen doet ze zonder problemen.
hiervoor (vorige zomer) heb ik met een ander paard een join-up gemaakt en die slaagde. daarom wou ik dat ook proberen met evelien, en er word gezegt dat de band tussen jou een het paard paard beter word.
Omdat ik dus niet weet waar de vorige verzorgsters zijn gestopt en hoe het bij hun ging wil ik helemaal vanaf het begin beginnen.
Ik heb in het weiland (we hebben geen bakken in de buurt) een stukje land afgezet als een soort van longeer ring.
dus zo gezegt zo gedaan, evelien in de longerring en poging doen tot...
het eerste rondje liep ze nog wel in draf maar daarna staakte ze en ging met der hoofd naar me toe staan. Ik weet dat het betekend dat dominantie van het paard betekend. Dus ik kijk haar recht in de ogen aan doe me handen opzij zodat ik groten lijk. zo heb ik ongeveer 5 minuten gestaan

Omdat dat niet werkte heb ik haar een heel erg zacht tikje gegevne met de opgerolde longeer lijn. ze liep weer maar niet voor lang. en toen begon het staren naar elkaar weer ....

bij alles wat ik ook probeerde om haat te laten lopen ging ze stilstaan en nog erger mij een bok porberen te geven of steigeren(ze steigerd btw wel mooi

Mijn vraag is nu dus aan jullie of jullie mij kunnen helpen. Want zo kan het niet verder vind ik

PS. op wei is ze ook de 'leider' van de 2 (heeft maar 1 weidemaatje)