(Dat was de vraag alweer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Krips schreef:Is dit ook als je kleine ritjesvan een halfuurtje maakt op een licht tweewiels karretje?..
Kijk ik kan kiezen.. Ik heb niet genoeg geld voor een goed lederen tuig. Dus ik kan een bijna nieuw nylon tuig kopen of een oud en stukkig lederen tuig.. En ik denk dat ik 1 a 2 keer in de week een ritje van een halfuurtje maak.. Meestal in mijn eentje (ik weeg zelf 45kilo)..
En ik heb geen ruimte voor een goede opbergplek voor het tuig dus het zal waarschijnlijk niet kunnen hangen.
laura2span schreef:ik heb een nylon tuig gehad en ik neem het nooit meer. na 10 keer gebruiken ziet het er niet meer mooi uit en na 3 maanden begint het te slijten en te rafelen. na een jaar kan je het ongeveer al weg gooien.
ik zou gewoon even door sparen krips. voor 140 euro heb je een nieuw leren tuig waar je veel langer plezier van kan hebben dan van een nylon tuig.
krips schreef:Ja, ik snap heus wel dat het goed moet zijn anders gebeuren er ongelukken. Wat ik gewoon bedoel is dat het tuig niet zo mooi meer is. Dof en stikseltjes los enz.
Krips schreef:Ja, ik snap heus wel dat het goed moet zijn anders gebeuren er ongelukken. Wat ik gewoon bedoel is dat het tuig niet zo mooi meer is. Dof en stikseltjes los enz.
rockytjitske schreef:ik heb nu ook 2 nylontuigen en ik ben zo blij dat ik ze heb. ze hebben veel minder onderhoud nodig, alleen het lederwerk moet worden gedaan. het nylon is zooo veel sterker dan leer en ik vind het bijna nog mooier dan mijn vorige leren tuigen.